Lifehouse - No Name Face (2000)

Rock / Pop
Label: DreamWorks

1. Hanging by a Moment (3:36)
  2. Sick Cycle Carousel (4:23)
  3. Unknown (4:06)
  4. Somebody Else's Song (4:36)
  5. Trying (3:52)

met Kendall Payne

6. Only One (4:56)
  7. Simon (6:01)
  8. Cling and Clatter (4:29)
  9. Breathing (4:25)
  10. Quasimodo (4:32)
  11. Somewhere in Between (4:14)
  12. Everything (6:07)
  13. What's Wrong with That * (3:53)
  14. Fool * (4:20)
  15. Fairytales Sand Castles * (3:51)
Lang niet geweten dat dit zo'n Christelijk bandje was
De boys sprongen duidelijk op de post-grunge trein, maar deden dat niet eens zo onverdienstelijk.
Prima zwijmelrock-liedjes voor tienermeisjes (en af en toe aERodynamICjes).

het laatste nummer van deze cd is het enige nummer dat ik ken (buiten de single Hanging by a moment). Everything is zo een nummer dat je kan beschouwen als een tearjerker, zo een echte slow

"Everything" vind ik zelf een van de mooiste nummers, maar een tearjerker zou ik het zelf nie noemen. Verder vind ik de stem van Wade prettig om te horen. "Sick Cycle" is ook mooi (mooie video ook). 3.5* voor deze.

Erg goed album dit. Ze 'pikken' een hoop dingen bij andere groepen, maar brengen het zo overtuigend en met zoveel gevoel dat dat niet uitmaakt. De teksten zijn erg sterk en de zanger heeft een geweldige stem. De single en het grote succes Hangin' by a Moment vind ik nog tot de minste nummers op het album behoren. Zoals al eerder gezegd, Everything is een fantastisch nummer, met een geweldige 'uitbarsting' aan het eind. Maar ook Sick Cycle Carousel, Simon en Somewhere in Between zijn hele mooie gevoelige nummers.

avatar van Ward
Ik ken alleen de singles van deze band, maar ik zie niet echt waarom dit op 76 staat in de top 100. Ik vind het best aardige muziek, maar ik zie niet echt in waarom dit bandje uitsteekt.

Ward schreef:

Misschien moet je dan eens het album luisteren?

avatar van Ward
Ja, misschien wel.
Het gemiddelde is trouwens niet zo hoog dus de meningen verschillen nogal.

liejanne
Mooi album!!!

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Zoals misschien inmiddels al bekend ben ik bepaald geen fan van de typische jaren '90 rock: Nirvana, Pearl jam, Soundgarden en alles wat erachteraan hobbelde. Lifehouse heet dan Pearl jam-kloon nummer zoveel te zijn. Juist omdat die sound hier tot heel behoorlijke popliedjes teruggebracht is, kan ik dit juist weer best goed hebben. Maar ik kan me wel voorstellen dat de Pearl jam-fans van het eerste uur het juist niks vinden... voor mij 3*

elaba,
ik vind deze groep gewoon de max. heb no name face op mn pc staan en luister er echt alle dagen naar.
Mijn favoriete liedjes zijnzeker en vast everything&simon.Zijn echt prachtig!!
kzou zeggen: doe zo verder!!

xxx

ja idd, everything is zoooooooooo mooi!

avatar van KampF
aERodynamIC schreef:
zo'n Christelijk bandje was

?

handsome_devil
Mja, ik ken Lifehouse vanwege een of ander EO programma dus het klopt vast.

avatar van Basje
Pinkpop een aantal jaar geleden. Bandje komt op, speelt het veld plat en gaat. Geen gedoe, geen te grote show, geen sterrengedrag maar gewoon erg goede muziek.

avatar van Gert P
Vind dit een mooie cd alhoewel die best wel commerciel is,
vooral Hangin by a moment,

avatar van lauradance
hier kon ik vroeger hele dagen naar luisteren. goede plaat

avatar van ForgottenSon
Ik vind "Breathing" werkelijk wonderschoon, en zo staan er wel meer prachtige songs op dit debuutalbum!

avatar van james_cameron
Eerste en nog steeds beste album van de band, wat mij betreft. Er staan uitsluitend mooie songs op de plaat. Op de albums hierna werd dat toch wel wat minder.

avatar van Jumpjet
Casartelli schreef:

Zoals misschien inmiddels al bekend is, is het bij mij precies andersom . Ik was (en ben nog altijd wel) liefhebber van die typische jaren '90 rock. Maar dit... oei. Een slap aftreksel van de heersende trend in die tijd. Alles netjes volgens het boekje gedaan, inclusief zanger die een getergd stemmetje opzet om grungy over te komen.
Dan het goede nieuws: er staat 1 erg goed liedje op: Sick Cycle Caroussel dus toch nog twee en een halve ster voor No name Face.

Sterke feelgood rock plaat met christelijke invloeden. Vrij hoog niveau qua songwriting wat vrijwel de gehele plaat wordt vastgehouden. Een absolute topper in zijn genre die ik beloon met 4,5 ster.