Echo & The Bunnymen - The Fountain (2009)

Label: Ocean Rain

1. Think I Need It Too (3:41)
  2. Forgotten Fields (3:47)
  3. Do You Know Who I Am? (2:52)
  4. Shroud of Turin (4:11)
  5. Life of 1,000 Crimes (3:23)
  6. The Fountain (4:02)

met Chris Martin

7. Everlasting Neverendless (3:08)
  8. Proxy (3:15)
  9. Drivetime (4:12)
  10. The Idolness of Gods (4:26)
holla ben nieuw hier vind dit album vrij zwak heb het nu nog maar 2 keer beluisterd het beste nummer tot nu toe is voor mij the idolness of gods het is jammer dat je moet wachten tot het einde voor toch iets goed te vinden de music vind ik goed de zang is over de hele lijn vrij plat op dit album had meer verwacht jammer

JanBetonde2e
Wat een prachtig mooie stem heeft deze man toch, dit album vandaag gekocht, nadat ik gehoord had van een goede vriend die weet hoeveel ik naar Coldplay luister, dat ik dit maar is moest gaan proberen, en tot nu toe bevalt dit zeer goed

JanBetonde2e
Eerste album dat ik luister van Echo, en het is een redelijk goed album, ik krijg er inderdaad een Coldplay gevoel bij, al is dit toch wel wat minder, het opent al goed met Think I Need It Too, en het niveau zakt nergens echt in.

heb er nu toch al een aantal keer naar geluisterd en vind het een aangenaam album om naar te luister

avatar van Crush
Ik vind 'Shroud of turin' een prachtig nummer, maar de rest valt mij wat tegen. Weinig origineel en ik mis een bepaalde sfeer, zoals ik deze bijvoorbeeld wel ervaar op het Ian McCulloch loze 'Reverberation' album.
'Drivetime' en het titelnummer springen er wat mij betreft wel uit, maar de rest klinkt echt te zeer als '13 in een dozijn' altow bandjes waar er duizenden (te veel) van zijn.

avatar van sinornis
één van de mindere albums van E. & B. de composities zijn overhet algemeen toch wat minder
dan je verwacht bij E. & B.

avatar van nightfriend
sinornis schreef:
de composities zijn overhet algemeen toch wat minder
dan je verwacht bij E. & B.

Zeg maar, fors minder. Alleen Drivetime springt er echt uit. Shroud of Turin is ook wel aardig, maar als geheel erg teleurstellend na het uitstekende Siberia.

avatar van luigifort
Erg lekker album toch wel van ze, net wat minder dan Siberia, maar staan zat goeie songs op!

avatar van TEQUILA SUNRISE
Halfje eraf, bij nader inzien toch niet zo sterk als hun 3 voorgangers. Het zo herkenbare gitaargeluid van Will Sergeant ontbreekt grotendeels op de plaat en Ian McCulloch zijn vocale prestaties zijn ook wat minder. Desalniettemin blijft er nog genoeg te genieten over.