Ghostface Killah - Ghostdini: The Wizard of Poetry in Emerald City (2009)

Hip-Hop / R&B
Label: Def Jam

1. Not Your Average Girl (3:48)

met Shareefa

4. Lonely (4:34)

met Jack Night

5. Stapleton Sex (2:33)
  6. Stay (2:56)
  7. Paragraphs of Love (3:52)

met Estelle en Vaughn Anthony

8. Guest House (4:29)

met Fabolous

9. Let's Stop Playin' (4:23)

met John Legend

10. Forever (3:40)
  11. I'll Be That (4:09)

met Adrienne Bailon

12. Goner (4:54)

met Lloyd

13. She's a Killah (4:03)

met Ron Browz

14. Back Like That [Remix] (4:02)

met Kanye West en Ne-Yo

avatar van Ralph
Een erg vermakelijk album. Ghostface Killah heeft weer leuke teksten en de prouctie ligt ook goed in het gehoor. Vind het nummer Stay echt een ouderwetse Wu-Tang feel hebben!

avatar van Rene1979
Do Over vind ik toch eigenlijk best goed.

avatar van Niek
1,5
Wat een gedrocht van een plaat. Het lijkt wel of Ghostface wilde bewijzen dat R&B echt het grootste rukgenre is dat bestaat. Tegen vals aan zittende rotrefreintjes met een Ghostface die enkel open deuren intrapt. Rijp voor de prullenbak.

avatar van thgryda
1,5
principal2000 schreef:
MISSCHIEN dat ik het dan een keer beluister. Ik ben al tijden niet meer into Wu-Tang en voor urban heb ik een allergie. Aan de andere kant ben ik wel fan van nu-soul en uiteraard echte oude soul / funk / r&b.

Hoe kan je niet meer into Wu-Tang zijn . Laatste albums zijn inderdaad stukken minder maar komaan het blijft de Wu hahahaa maar ok dit album suckt echt heftig. Maar ben nooit een ghostface fan geweest terwijl iedereen dat net de dopeste rapper van de Wu vindt. Ik vind zijn flow wat irritant en schreeuwerig, in een wu tang plaat of als featuring klinkt het nog erg rauw en verfrissend maar een solo plaat ... nee niks voor mij. Deze plaat suckt dan ook nog eens keihard met al die R&B nee geef mij dan maar Raekwon, dit is maar niks ....

avatar van thtboz
Ik vind het album echt jammer van Ghost. Maar super slecht is het ook weer niet. Het is in ieder geval geen plaat niet vaak op zou zetten. En het geheel is geen voldoende waard.

avatar van fabblwaps
Die cover, wat walchelijk.
En aan de reacties te zien is de muziek al even slecht.

avatar van kobe bryant fan
Inderdaad die cover .

LIQUIDSWORDS
Garbage. Wat probeerde Ghostface hier? Is niet om aan te horen.

avatar van Slowgaze
Wat een Pokémontitel.

avatar van bennerd
Lekker album, op dit moment mijn favoriete Ghostface-plaat. Ik vond hem altijd al samen met Inspectah Deck de beste mc van Wu-Tang Clan, maar op zijn solo-albums kon hij mij nooit langer dan een kwartier boeien, juist door dat Wu-Tanggeluid. Op dit Ghostdini gooit hij het over een geheel andere boeg: relaxte, warme beats en heerlijke R&B-refreinen. Mijn favorieten zijn de opener en Forever.

avatar van KILLERBEE99
Dit is de laatste die ik van Ghost nog moest luisteren, had er niet al te veel van verwacht, z'n minste imo.