Ghostface Killah - Ghostdini: The Wizard of Poetry in Emerald City (2009)

Hip-Hop / R&B
Label: Def Jam

1. Not Your Average Girl (3:48)

met Shareefa

4. Lonely (4:34)

met Jack Night

5. Stapleton Sex (2:33)
  6. Stay (2:56)
  7. Paragraphs of Love (3:52)

met Estelle en Vaughn Anthony

8. Guest House (4:29)

met Fabolous

9. Let's Stop Playin' (4:23)

met John Legend

10. Forever (3:40)
  11. I'll Be That (4:09)

met Adrienne Bailon

12. Goner (4:54)

met Lloyd

13. She's a Killah (4:03)

met Ron Browz

14. Back Like That [Remix] (4:02)

met Kanye West en Ne-Yo

Harco
Fijnnnnnnn! Een nieuwe Ghost.

avatar van VanDeGriend
Nou bedankt. Nu kon ik tenminste even oefenen.

Paar berichtjes verwijderd

avatar van Pooiertje
Ik denk eigenlijk dat deze best leuk gaat worden

Gelekt.

1,0
Ghostface is de laatste jaren niet echt mijn favoriete rapper, maar op een of andere manier krijgt hij het voor elkaar dat ik elke keer weer zijn nieuwste album wil beluisteren. Stapleton Sex vind ik maar een matige track (en dan druk ik het zacht uit), hopelijk smaakt de rest mij beter. Raheem DeVaughn en John Legend zijn in ieder geval leuke gastartiesten, van de andere gasten heb ik helaas een minder hoge pet op.

Edit. Go naamgenoot!

avatar van Pooiertje
Het klinkt op de nummers 4 en 5 na echt geniaal.

Relax
R&B??

avatar van Pooiertje
Ja het klinkt best wel commercieel enzo.

Edit: ik bedoel dat er veel van die R&B refreintjes zijn.

Relax
Dus... dat maakt het nog geen R&B, ik hoor Ghostface niet zingen.

avatar van MJ_DA_MAN
Ghostface kondigt al een dik jaar aan dat het een rap/R&B-album gaat worden, dus is het niet zo gek dat het als tweede gerne wordt ingevuld.

1,0
Zo op het eerste gehoor klinkt dit als een grote mislukking. Leuk dat Ghostface eens iets nieuws probeert maar de uitwerking valt vies tegen. Sowieso zijn de gasten waarmee hij werk veelal van het niveau likmevestje en daardoor word het wel erg lastig om er zelf nog wat leuks van te maken. Raheem DeVaughn stelt me nog het meest teleur, zijn bijdrage op Do Over is nog goed, op Baby gaat hij helaas de mist in door de autotune te gebruiken. Erg jammer, want Raheem is nou net een van de weinige gasten die wel een mooie stem heeft. De bijdrage van John Legend is trouwens wel de moeite waard.

Misschien is het ook gewoon maar een grappig uitprobeersel van Ghostface, helaas zie ik er de grap nog niet in. Ghostface zelf is weliswaar niet meer schreeuwerig (wat ik hem op eerdere albums wel eens verweten heb) maar hij kan me toch te weinig boeien. Op een track als Stapleton Sex kan ik me zelfs aan de man ergeren (ik weet dat een aantal users die track wel grappig/mooi vindt). Op Ghostdini hoor ik ook nergens een productie die voor mij in het oog/oor springt. Zo kan ik ook op dat gebied maar niet genieten van dit nieuwe Ghostface album.

avatar van ricardo-leiden
gatverdamme Ron Browz
voor de rest het op het eerste gehoor aardig

avatar van Pooiertje
Na 3 luisterbeurten zit ik tussen de 3.5* en de 4*, er staan vooral leuke nummers op maar ook een paar slechte nummers zoals Lonely.

avatar van Jordy
Vind het een heel stuk leuker dan sommigen van z'n oud-collega's die op hun 40e nog krampachtig muziek proberen te maken alsof het 1996 is (hoi Raekwon). Lekker soul- en sfeervol met gewoon weer geweldig leuke teksten van Ghostface. Wel een paar mindere tracks inderdaad.

er is al een clip van Stapleton Sex

1,0
Soul? Nee dat hoor ik - op de eerste Raheem bijdrage na - nergens. Het is voornamelijk niet al te beste R&B dat ik op Ghostdini hoor. Toch ben ik al iets meer gecharmeerd geraakt van Ghostface zelf op dit album, ondermaats is het echter nog wel.

Ik kom toch uit op een ruime 3.5*
Tot nu toe het beste album van 2009.

avatar van Rene1979
Klinkt best leuk ben dan ook wel een ghostface fan....
Niet als zijn oude werk maar de grap is in mijn ogen wel gelukt
cijfer volgt

avatar van VanDeGriend
Berichten over lekken verwijderd en berichten over deze actie eveneens.

avatar van tovast
Forever vind ik een hele harde track,
maar voorderest klinkt hij in zijn flows een beetje als lil wayne soms, wat mij heel erg verbaaste en zeker niet aanstaat.
nog niet helemaal geluisterd, maar ik denk dat het rond de 3* wordt.

avatar van MAS
MAS
Ditis een beetje in stilte uitgekomen of ligt dat aan mij? Heb een nummer gehoord en dat klonk wel lekker. Ik ben blij dat hij een keer een heel op R & B georienteerd album maakt dan dat hij er zijn normale albums mee volpropt. Wel een vette cover!

avatar van tovast
uiteindelijk 3,5
She's a Killah is echt een hele slechte track.

avatar van MJ_DA_MAN
Leuke plaat; bij vlagen prima productie en vermakelijke raps van Ghost. Alleen jammer van de R&B . Ja, ik weet wat jullie denken, maar gezien ik Back Like That wél een nummer vind waar de zang iets toevoegt aan de hiphop heb ik dat met de zangers en zangeressen op de rest van de nummers zelden.

tovast schreef:
She's a Killah is echt een hele slechte track.
Die vind ik wel vermakelijk hoor . Normaal is Ron Browz een nachtmerrie van formaat, maar hier erger ik me niet aan hem.

avatar van principal2000
Okay, het is dus rap + r&b, maar hoe zit het dan met de producties. Zijn die ook "urban"? Dan weet ik namelijk dat ik dit album niet eens hoef te gaan luisteren.

avatar van MJ_DA_MAN
Nee, de beats zijn vrij soulvol bij vlagen . Een paar zijn wat urban-achtig, maar het merendeel is het eerstgenoemde.

avatar van principal2000
MISSCHIEN dat ik het dan een keer beluister. Ik ben al tijden niet meer into Wu-Tang en voor urban heb ik een allergie. Aan de andere kant ben ik wel fan van nu-soul en uiteraard echte oude soul / funk / r&b.

Wat is urban?

Kijk soul is een muziekstijl dus soulvol snap ik.
Maar urban is een geen muziekstijl...
Hip Hop Jazz funk darintegen wel.
Dus help me ff met het urban.

avatar van MJ_DA_MAN
Hij bedoelt gewoon commercieele producties. Die ping pong-beats met een akelig zangeresje erbij, jeweetwel. Dat is hier niet het geval gelukkig.

avatar van MAS
MAS
Een 3 voor ghost zijn raps en natuurlijk Do Over met Raheem Devaughn

MJ_DA_MAN schreef:

Got it

Ben een grote Ghost liefhebber. En toen ie aankondigde dat het een R&B album achtig album ging worden dacht ik aiii. Maar het is lang zo slecht nog niet. Gelukkig waagt Ghost zich niet aan het zingen zelf, maar laat ie dat over aan zangers en zangeressen die ik erg kan waarderen. De producties liggen helemaal in mijn straatje, en zijn bijna allemaal erg soulvol. Stay als hoogtepunt

Op Stapleton Sex en She's A Killer na een prima album!