Ghostface Killah - Ghostdini: The Wizard of Poetry in Emerald City (2009)

Hip-Hop / R&B
Label: Def Jam

1. Not Your Average Girl (3:48)

met Shareefa

4. Lonely (4:34)

met Jack Night

5. Stapleton Sex (2:33)
  6. Stay (2:56)
  7. Paragraphs of Love (3:52)

met Estelle en Vaughn Anthony

8. Guest House (4:29)

met Fabolous

9. Let's Stop Playin' (4:23)

met John Legend

10. Forever (3:40)
  11. I'll Be That (4:09)

met Adrienne Bailon

12. Goner (4:54)

met Lloyd

13. She's a Killah (4:03)

met Ron Browz

14. Back Like That [Remix] (4:02)

met Kanye West en Ne-Yo

avatar van Jordy
Vind het een heel stuk leuker dan sommigen van z'n oud-collega's die op hun 40e nog krampachtig muziek proberen te maken alsof het 1996 is (hoi Raekwon). Lekker soul- en sfeervol met gewoon weer geweldig leuke teksten van Ghostface. Wel een paar mindere tracks inderdaad.

avatar van bennerd
Lekker album, op dit moment mijn favoriete Ghostface-plaat. Ik vond hem altijd al samen met Inspectah Deck de beste mc van Wu-Tang Clan, maar op zijn solo-albums kon hij mij nooit langer dan een kwartier boeien, juist door dat Wu-Tanggeluid. Op dit Ghostdini gooit hij het over een geheel andere boeg: relaxte, warme beats en heerlijke R&B-refreinen. Mijn favorieten zijn de opener en Forever.