Stereophonics - Keep Calm and Carry On (2009)

Label: Mercury

1. She's Alright (3:27)
  2. Innocent (3:41)
  3. Beerbottle (3:54)
  4. Trouble (3:04)
  5. Could You Be the One? (3:52)
  6. I Got Your Number (3:22)
  7. Uppercut (4:16)
  8. Live 'N' Love (3:45)
  9. 100mph (4:15)
  10. Wonder (3:44)
  11. Stuck in a Rut (3:07)
  12. Show Me How (4:42)
D.B.10
Hier kijk ik naar uit!.. alhoewel wat ik tot nu toe gehoort heb me toch wel wat tegenvalt.

avatar van Joy4ever
Wat een suffe hoes zeg. Ik vond de eerste twee albums van de heren erg goed maar daarna zakte de boel wel een beetje in.

D.B.10
D.B.10 schreef:

gehoord is uiteraard met een d;)

avatar van SoNick
Ik kijk er naar uit. Persoonlijk kan ik de Stereophonics steeds beter waarderen. De eerste albums vond ik meestal nog behoorlijk zeurderig, al staan er ook veel goede nummers op, maar de recentere albums vind ik tof. Innocent vind ik een cool nummer. Ben benieuwd.

En de hoes vind ik wel oké. Niet zo gaaf als van Pull the Pin (mooiste hoes ooit gemaakt) maar een beetje gewoon idd. Beetje een greatest hits hoes.

avatar van Wickerman
SoNick, jij en ik houden er twee totaal tegengestelde meningen op na. Daar waar jij de eerste albums zeurderig vond, vind ik ze erg sterk en kan ik juist de recentere twee albums zeker niet tof. Vanaf You Gotta Go There To Come Back is het duidelijk ingezakt. En Pull The Pin de mooiste hoes ooit gemaakt? Hm. Daar maak ik liever geen woorden aan vuil.

Wij vinden elkaar in onze nieuwsgierigheid naar het nieuwe album, ik ben benieuwd wat het ons zal gaan geven.

avatar van thelion
We zijn weer 2 jaar na hun laatste release en dus is het weer tijd voor een nieuwe van de heren.......

Ik denk dat het weer ongeveer het zelfde zal klinken als hun vorige albums, maar die klinken ook allemaal wel ok dus deze zal ook weer wel in orde zijn........ even afwachten en dan weten we het.

avatar van lowieke
Ik vind die stem van Kelly Jones echt altijd heeeeeeerlijk. Maar ik heb alleen nog she's allright gehoord maar zit echt een hele slechte beat in :S En zelfs Jones' stem kan dit niet recht trekken

avatar van Tijn79
Ik heb She's Allright, Innocent, Trouble & Could you be the one? reeds beluisterd en het belooft, naar mijn idee, een lekker album te worden.
Ik hoop dat er weer eens wat meer 'hardere' tracks opstaan zoals Bartender bijv.
Al met al is Stereophonics een lekkere en constante band, maar ik vrees dat ze hun eerste 2 albums nooit zullen overtreffen, deze zijn toch het lekkerst..

avatar van Jacobgallagher
Zeer middelmatig album, naar mijn kritische mening. Natuurlijk staat het bol met typische degelijke Stereophonics-melodieën en is het daarom nooit echt slecht, maar het is naar mijn mening zeer ondermaats vergeleken met eerder materiaal. Het gros van deze nummers is gewoon té simpel en verwerpelijk en worden nergens spannend of groots. De directe, wat vlakke productie is daar mede debet aan. '100mph' is hierop de prachtige uitzondering.

Standout tracks:

1. 100 mph
2. Stuck In A Rut
3. She's Alright
4. I Got Your Number
5. Uppercut

avatar van Wickerman
Ik sluit me aan bij het bovenstaande. Het is een degelijk Stereophonics album geworden, waarbij de clichés weer allemaal uit de kast worden getrokken. Sinds Pull The Pin evolueert deze band niet meer. Language. Sex. Violence. Other? was een hit in Engeland en daar borduurt Kelly Jones lekker op voort.

'She's Allright' klinkt als enige harde nummer niet te bekend en doet een beetje denken aan de donkere nummers van Just Enough Education To Perform en You Gotta Go There To Come Back. Op 'Beerbottle' durft de band te experimenteren. En het enige echt mooie nummer, zoals die door Stereophonics voor 2005 zo vaak werden gedaan, is 'Show Me Now'.

Helaas is voor Kelly Jones, want de rest van de band hangt er toch maar een beetje bij bij de Kelly Jones Show, standvastigheid en geld belangrijker dan het artistieke. Dit album zal best weer goed verkopen op het Engelse eiland en de shows zullen ook wel weer uitverkopen, maar ik vraag me af hoe lang deze band nog op Dakota kan teren.

avatar van lowieke
YouTube - Stereophonics - Innocent (official HD music video)

Inmiddels een video voor 'Innocent'. Ik vind dit al een stuk beter dan 'she's allright'. Nu wel weer redelijk siked.

avatar van Tijn79
Lekker plaatje hoor, de nieuwe Stereophonics.
Na een eerste luiterbeurt springen tracks 1,2,4,5,6 & 10 er nog het meeste uit voor mij.
Nu hou ik er overigens het meeste van als Stereophonics er een tandje bij zet.
Zodoende dat de tot dusver favo nummers geen verassing behoeven te zijn, m.u.v. track 5.
Al met al geen 'groundbreaking new album' maar gewoon weer wat je verwachten kan van de band.
Lekkerrrrrrr.......

avatar van Gloom
Kben wel teleurgesteld in deze nieuwe Stereophonics. Deze plaat stijgt in mijn mening nooit boven het gemiddelde. En das dan nog vriendelijk gezegt.

Ik kon ze vroeger wel bekoren, maar zoals Wickerman zegt zijn ze zins Pull The Pin niet meer op niveau geraakt....

avatar van lowieke
Je bedoelt dus dat dit hun eerste slechte plaat is?

Pull the pin was de vorige...

avatar van SoNick
Ik vind ze pas echt tof sinds LSVO en Pull the Pin. Wat ik van dit album gehoord heb, is dat het inderdaad wel voorborduurd op die laatsten. Ik kan daar prima mee leven. Het lijkt er wel op dat ze daarmee definitief fans van het eerste uur gaan verliezen.

avatar van bosheks
Stelt mij zeker niet teleur!

avatar van Gloom
lowieke schreef:
Je bedoelt dus dat dit hun eerste slechte plaat is?

Pull the pin was de vorige...

Nee de tweede, want zins wilt zeggen inclusief

avatar van kluif
vind het een lekkere stereophonics plaat, na een paar keer luisteren springt voor mij "show me how" eruit. Het is idd. geen diepzinnig of moeilijk album, maar recht toe recht aan. precies wat je van stereophonics verwacht.

avatar van BenZet
ik vind het een beetje

avatar van SoNick
Ik vind Innocent steeds toffer....waarom wordt dit hier niet gedraaid? Is toch een goed nummer...Hoor wel grotere troep op de radio.

@ SoNick

dit vraag ik mij ook af. innocent is in UK een hit en hier word hij niet eens gedraaid. De niet-populairheid van stereophonics in nederland heeft mij altijd al verbaasd.

maar het voordeel, het is des te makkelijker om kaartjes te bemachtigen voor de HMH, waar ik zeker weer bij ben op 6 februari!

avatar van SoNick
Ja ik wil er ook naartoe, maar zoek nog een metgezel hier in de buurt. Gaat goedkomen. Wil het niet missen.

Stereophonics is in Nederland echt een onderschatte band.

jeeeuj ik heb kaartjes!

en van mij mogen ze pinkpop ook wel meepakken in 2010

Gloom schreef:

Nee de tweede, want zins wilt zeggen inclusief

Aha excuses. Ik vind Pull the pin niet denderend maar ook niet echt een wanproduct ofzo.

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Pfoeh, ik moet zeggen dat deze cd me eigenlijk een beetje tegenviel van dit rocken trio, offeh kwartet tegenwoordig . Na een aantal luisterbeurten moet ik helaas concluderen dat dit niet tot het beste werk behoort wat de mannen hebben uitgebracht.

Waar ze eerst nog wel eens de scherpe kanten opzochten van de rockmuziek, heb ik het idee dat deze band steeds meer aan het 'versoften' is (bij gebrek aan een beter woord). Dat is jammer, want het moge bekend zijn dat deze band zeker weet wat rocken is, want daar zijn ze tenslotte bekend mee geworden.

Na deze plaat heb ik toch wat meer het idee dat de Phonics, waar ik eens zo van hield, steeds vaker in de keuken staan om met elkaar appeltaarten te bakken en gezamenlijk kopjes rooibosthee drinken om lekker knus voor de openhaard de dag door te spreken. Kortom, van rock naar knuffelrock zo lijkt het.

Dat neemt overigens niet weg dat deze cd helemaal crap is. In tegenstelling; hij is best wel te pruimen. Los van het feit dat het rockrandje een beetje naar de achtergrond is gevaagd, blijft er genoeg leuks over om naar te luisteren.

Het zijn dan misschien niet meer de stoere jongens van pak-em-beet 6 jaar geleden, maar deze plaat blijf ik in ieder geval tot aan het concert luisteren!

3.5*

avatar van SoNick
Ik vind het toch echt een heel sterk album. Maargoed, smaken verschillen. Ik wordt met het album enthousiaster over deze band, terwijl velen het omgekeerde gevoel hebben.

avatar van Koerok
Redelijke plaat. Innocent is en goeie single, maar beste nummer is Stuck In A Rut. Tweede single?

avatar van Wickerman
Tweede single gaat waarschijnlijk Could You Be The One? worden, is volgens mij zelfs al bevestigd.

avatar van Pot-Honing
Verklaar me voor gek.. Maar na het concert van afgelopen zaterdag kan ook dit album niet meer stuk bij mij.
Ik heb enorm genoten van "de Kelly Jones Show".

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Oke, het concert was inderdaad weer als vanouds, maar dat wil toch niet zeggen dat daarmee het album gelijk geweldig is? Ik denk dat je nog een beetje last hebt van concert-nasleep