Stereophonics - Keep Calm and Carry On (2009)

Label: Mercury

1. She's Alright (3:27)
  2. Innocent (3:41)
  3. Beerbottle (3:54)
  4. Trouble (3:04)
  5. Could You Be the One? (3:52)
  6. I Got Your Number (3:22)
  7. Uppercut (4:16)
  8. Live 'N' Love (3:45)
  9. 100mph (4:15)
  10. Wonder (3:44)
  11. Stuck in a Rut (3:07)
  12. Show Me How (4:42)
avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Pfoeh, ik moet zeggen dat deze cd me eigenlijk een beetje tegenviel van dit rocken trio, offeh kwartet tegenwoordig . Na een aantal luisterbeurten moet ik helaas concluderen dat dit niet tot het beste werk behoort wat de mannen hebben uitgebracht.

Waar ze eerst nog wel eens de scherpe kanten opzochten van de rockmuziek, heb ik het idee dat deze band steeds meer aan het 'versoften' is (bij gebrek aan een beter woord). Dat is jammer, want het moge bekend zijn dat deze band zeker weet wat rocken is, want daar zijn ze tenslotte bekend mee geworden.

Na deze plaat heb ik toch wat meer het idee dat de Phonics, waar ik eens zo van hield, steeds vaker in de keuken staan om met elkaar appeltaarten te bakken en gezamenlijk kopjes rooibosthee drinken om lekker knus voor de openhaard de dag door te spreken. Kortom, van rock naar knuffelrock zo lijkt het.

Dat neemt overigens niet weg dat deze cd helemaal crap is. In tegenstelling; hij is best wel te pruimen. Los van het feit dat het rockrandje een beetje naar de achtergrond is gevaagd, blijft er genoeg leuks over om naar te luisteren.

Het zijn dan misschien niet meer de stoere jongens van pak-em-beet 6 jaar geleden, maar deze plaat blijf ik in ieder geval tot aan het concert luisteren!

3.5*