Nine Inch Nails - And All That Could Have Been (2002)

Alternatieve titel: Nine Inch Nails. Live

Metal / Rock
Label: Nothing

1. Terrible Lie (4:59)
  2. Sin (4:15)
  3. March of the Pigs (4:14)
  4. Piggy (4:51)
  5. The Frail (1:42)
  6. The Wretched (5:24)
  7. Gave Up (4:15)
  8. The Great Below (5:08)
  9. The Mark Has Been Made (3:46)
  10. Wish (3:40)
  11. Suck (4:14)
  12. Closer (5:38)
  13. Head Like a Hole (4:54)
  14. The Day the World Went Away (6:29)
  15. Starfuckers, Inc. (5:31)
  16. Hurt (4:59)
avatar van ZERO
meyer schreef:
vind nine inch nails meer een "albumband" in plaats van een liveband, heb ze jammergenoeg nog nooit live gezien. misschien dat ik er dan anders over denk.

Heb ze twee keer live mogen aanschouwen. NIN is voor mij na Pearl Jam de beste liveband allertijden! De energie en kracht die daarvan afspat is gewoon met geen woorden te beschrijven!

Helemaal mee eens. Ik heb in de loop der tijd toch wel een paar honderd concerten gezien, maar de eerste keer Nine Inch Nails staat toch zeker in mijn top 5 allertijden. Daarentegen vind ik het op live-albums toch minder overkomen (daarom deze ook nooit gekocht), maar ik ben sowieso geen fan van live-albums.

In juni weer (voor het laatst...) in de HMH.

De live versie van Hurt op Further Down the Spiral laat zeker horen waar ze toe in staat zijn. Die is gewoon stukken beter dan de studio versie.

Die is wel heel erg mooi inderdaad. Het bericht van Wendy maakt me dan ook wel weer benieuwd naar deze...

avatar van Paap_Floyd
Een keer beluisterd in een winkel, maar geluid van het publiek vond ik erg overheersend. En dan bedoel ik niet het winkelende publiek...

avatar van james_cameron
Fijne live registratie waar weinig op aan te merken valt. Songkeuze, uitvoering- het is allemaal dik in orde. De meeste krakers komen langs en het geluid is bijna net zo verzorgd als op de studio-albums. De zang van Trent Reznor schiet hier en daar wel iets tekort, maar afgezien daarvan is dit een eersteklas live-album.

avatar van Funky Bookie
Ik ken de studio albums niet, maar ik vind dit live album wat eentonig. De eerste nummers zijn erg goed, maar daarna wordt het allemaal wat 1dimensionaal beuken.
Gelukkig maken ze het goed met het laatste trio songs dat ijzersterk is.