John Coltrane - My Favorite Things (1961)

Jazz
Label: Atlantic

1. My Favorite Things (13:41)
  2. Every Time We Say Goodbye (5:39)
  3. Summertime (11:31)
  4. But Not for Me (9:35)
LocoHermano
Voormalig luitenant-kolonel Thom Karremans zei ooit 'don't shoot the piano player'. Moet je hier ook niet doen, want dan verdwijnt het fundament onder al dit moois. Ik vind het titelnummer buitenaards goed.

avatar van BlueVelvet
LocoHermano schreef:
Moet je hier ook niet doen

avatar van Paranoid Android
Deze plaat uit mijn cd rek gevist, had ik dat maar eerder gedaan!!
Dit spoort mij aan om meer jazz te gaan luisteren, heerlijk.

avatar van superfreak
Laatst voor het eerst beluisterd. Prima album. Alleen "Every Time We Say Goodbye" vind ik te langzaam, toch mijn stem verhoogt naar 4*

avatar van josbosvos
McCoy laat wel even zien wat hij in huis heeft zeg..

avatar van josbosvos
blabla schreef:
My Favorite Things is het ultieme nummer op deze plaat, de rest komt daardoor maar als matig over.

inderdaad .

WS da Badass
Het klopt dat de openingstrack My favorite things het absolute hoogtepunt van het album is, maar ook de andere nummers zijn memorabel en van geweldige kwaliteit. Geweldige plaat.

avatar van Sjoerd_
Ik kan niet anders dat dit album 5 sterren geven. Geen argumentatie nodig.

avatar van Metalhead99
En wederom raak. Heerlijke, sfeervolle jazzplaat. Er is inderdaad bijna geen argumentatie nodig, dit is gewoon weer één van die heerlijke klassiekers die het beluisteren zeer zeker waard is.

avatar van R-Know
Niet echt mij favoriete Coltrane album maar best wel ok.
Veel echt oudere opnames zijn echt goed. Deze heeft heel regelmatig vervorming, jammer.

avatar van schizodeclown
Als de laatste 2 nummers zo goed waren als de eerste 2, dan had ik deze een 5* gegeven.

avatar van Soledad
Soledad (moderator)
R-Know schreef:

Wat bedoel je hiermee?

avatar van spoon
Soledad schreef:

Wat bedoel je hiermee?

Dat kun je goed horen als je een fatsoenlijke instalatie hebt. Vooral Tyner klinkt echt beroerd

avatar van Soledad
Soledad (moderator)
Ah het ging dus over geluidskwaliteit. Ik heb een speciale editie. Zal nog eens luisteren.

avatar van schizodeclown
schizodeclown schreef:

Hmm nou is de rest ook goed

avatar van chevy93
My Favorite Things kende ik al van de MuMe Ladder en dat is een geweldig nummer. A Love Supreme kende ik al en vind ik goed, maar vooralsnog geen buitencategorie. Deze hakt er echter direct al in en buiten het titelnummer is ook Every Time We Say Goodbye echt schitterend. Zoals dit nummer is, precies daarom kan ik op z'n tijd echt van jazz genieten!

avatar van oolong
Maandenlang niet verder gekomen dan het eerst nummer. Wat een heerlijk creatief, warm, empathisch, fijn stuk muziek. Het tweede nummer is dan weer zo'n traag, wat melancholisch jazznummer van het type dat ik maar niet werkelijk kan leren waarderen. Net ziets als ik heb bij blue in green op Kind of blue. Helaas, het ligt ongetwijfeld aan mij. Nu bij nummer drie: summertime aangekomen. Heerlijk weer, hoor. Ben benieuwd naar het vierde, afsluitende nummer van dit album.

avatar van trebremmit
Dit vind ik dan weer wel een aardig album van Coltrane, hoor het liever dan A Love Supreme. Een lekker swingend en ritmisch album, zelfs de piano stoort me niet.