Nirvana - MTV Unplugged in New York (1994)

Label: DGC

1. About a Girl (3:37)
  2. Come as You Are (4:13)
  3. Jesus Doesn't Want Me for a Sunbeam (4:37)
  4. The Man Who Sold the World (4:20)
  5. Pennyroyal Tea (3:40)
  6. Dumb (2:52)
  7. Polly (3:16)
  8. On a Plain (3:44)
  9. Something in the Way (4:01)
  10. Plateau (3:38)

11. Oh, Me (3:26)

12. Lake of Fire (2:55)

13. All Apologies (4:23)
  14. Where Did You Sleep Last Night? (5:08)
avatar van Dielie
Hans Brouwer schreef:

De allerbeste unplugged plaat ever made!!

ik vind die van Alice In Chains beter..

avatar van Hans Brouwer
Dielie schreef:
Ik vind die van Alice In Chains beter..

Helaas, die ken ik niet Maar beter dan Nirvana...........? Jij zegt het Dielie!

avatar van nevyn
Hans Brouwer schreef:

Helaas, die ken ik niet Maar beter dan Nirvana...........? Jij zegt het Dielie!

Je moet er zeker achteraan gaan Hans. Die van Alice in Chains vind ik ook beter

avatar van Snappy
UmmaGumma 44 schreef:

Een unplugged-plaatje tussendoor vind ik niet erg...

Ik vind het wel erg! Gewoon afbreuk van het nirvana-sound

avatar van Hans Brouwer
nevyn schreef:

Je moet er zeker achteraan gaan Hans. Die van Alice in Chains vind ik ook beter

Ik zet Alice op mijn verlanglijst!

Inderdaad, die van Alice In Chains is beter. Er mist één ding op die van Alice In Chains, en dat is een cover of twee. Maar wie heeft er een cover nodig als je alleen maar geweldige muziek hebt geschreven waar je uit kunt kiezen?

Snappy schreef:

Ik vind het wel erg! Gewoon afbreuk van het nirvana-sound

bwaa, ik vind dat kurt hiermee bewijst dat hij heel wat meer kan dan in de microfoon te staan schreeuwen, hij wou zelf dat hij meer rustigere nummers wou schrijven.

en come as you are vind ik op dit album beter dan het origineel.

Dit is een echt 'Unplugged' meesterwerk. Telkens deze cd opstaat zit ik zo geconcentreerd en met open mond te luisteren. Ze brengen hun muziek met zoveel gevoel. Sla me dood (of niet), maar ik vind het David Bowie nummer 'The Man who sold the world' zeker zo goed van Nirvana als het origineel. Om dan nog maar te zwijgen over het nummer 'Where did you sleep Last Night'?. Alle (en dan bedoel ik ook echt alle) andere nummers mogen ook zeker niet overgeslagen worden!

echt het beste live album ooit alleen where did you sleep last night zou vervangen mogen worden

echt een ONTZETTEND mooi album vooral plateau en my girl en deze versie van polly is ook echt heel erg goed:) echt een kippevel-album, behalve come as you are daar word k zo langzamerhand n beetje gek van,,

yoeridedeygere
Voor een live-album is het goed met een paar uitschieters die hier al genoeg vermeld zijn..maar toch in het algemeen halen ze niet het niveau van hun studioalbums

avatar van rusty nail
je kan horen dat kurt al ver weg was , vooral in de laatste 2 nummers. het lijkt wel of de sadness hem groot heeft gemaakt

kippenvel bij Where Did You Sleep Last Night.....

avatar van Gajarigon
Joepas schreef:

Laatste optreden was in Italië

Kwestie van eens ongelooflijk laat te reageren: Laatste optreden van Nirvana was in Duitsland, Munchen meer bepaald.

shappy1010
Grappig, ik beluister het met muzikantenoren en hoor een band die niet strak kan spelen en eigenlijk op een niveau probeert mee te draaien wat ze niet halen. "Unplugged", oftewel de MTV mijoenen studio waarin dit is opgenomen met peperdure instrumenten en het nodige gesleutel klinkt het nog wel aardig, maar een unplugged album klinkt al heel snel heel goed, zeker op deze manier. Je moet het verschil maar eens beluisteren met Unplugged met Eric Clapton of Hell Freezes over van The Eagles, dan hoor je pas echt vakmensen. Het beste nummer van deze plaat is, hoe kan het ook anders, een cover. Gevoel? emotie?, het zal wel...ik hoor vlakheid.

ja hoor, daarom is deze een legendarische unplugged geworden

omdat ze de nummers niet goed speelde en de covers zonder gevoel , nou moet zeggen kurt zingt tijdens het laatste nummer zonder emoties en die cover van david bowie was ook zeer zwak hoor ,

*sarcastisch*

koop jij je dan maar nieuwe muziekantenoren.

ik vind de nummers goed klinken en elke band heeft een ander geluid.

this 1 van mijn favo albums

ik vind dit echt een vet album bewijst dat kurt ook rustige nummer kan zingen zonder te schreeuwen of instrumenten kapot te slaan is zeker een 5 waard

avatar van Pinsnider
jip93 schreef:

Met deze opmerking ben ik het helemaal eens!! Ik ben geen liefhebber van het "reguliere" Nirvana materiaal, maar deze sessie is bijzonder sterk: emotioneel, rauw en oprecht. Goed gekozen covers, mooie uitvoeringen van eigen werk. Al met al de enige Nirvana plaat die ik zeer kan waarderen!!

Deze versie van 'The Man Who Sold the World'
Voor de rest een ontzettend goed album met vele (welverdiende) klassiekers.

avatar van Status Seeker
soeperman87 schreef:
Deze versie van 'The Man Who Sold the World'

Nu noem je wat mij betreft precies het mooiste nummer van het optreden (zie ook het grote aantal stemmen bij statistieken)

leroy*
wie is curt kirkwoord dan? is dat geen nederlander er speelt ook met een bekend optreden een nederlander mee ??

avatar van FunkyMonk
idd, je hebt gelijk, gn enkele valse noot, lekker accoustisch; uitstekende plaat! 5*

Laatst geluisterd weer naar Where Did You Sleep Last Night.

Ongeloofelijk met hoeveel gevoel gezongen. Eenzame hoogte zo mooi

fredpit
Dit nummer verdient een standbeeld

fredpit
Ik zie net in de ststistieken dat er meer mensen zo over denken.

1,0
gak
T is aan te horen maar is t mooi? Nou niet bepaald, het wordt acoustisch gespeelt dat maakt t aan te horen maar voor de rest zijn alle nummers niet bepaald mooi. En elk nummer irriteert je nadat je het twee keer hebt gehoord. Omdat Smells like teen spirit er NIET opstaat verdient dit album nog een 1,0*

DonDijk
gak schreef:

beetje oppervlakkig

Feeder
DonDijk schreef:

beetje oppervlakkig

Ik zou zelfs zeggen een beetje héél oppervlakkig !!!

1,0
gak
wat is er oppervlakkig aan mijn mening? ik kan ook gewoon inderdaad meteen zeggen dat ik het ontzettend slechte muziek vind