K's Choice - Paradise in Me (1995)

Belgiƫ
Rock / Pop
Label: Double T

1. Not an Addict (4:49)
  2. A Sound That Only You Can Hear (4:13)
  3. White Kite Fauna (4:59)
  4. Mr. Freeze (4:27)
  5. Song for Catherine (3:03)
  6. To This Day (4:13)
  7. Iron Flower (4:35)
  8. Wait (5:07)
  9. Paradise in Me (2:07)
  10. My Record Company (3:43)
  11. Only Dreaming (3:53)
  12. Dad (3:07)
  13. Old Woman (1:55)
  14. Something's Wrong (3:44)
Not an Addict sloeg bij mij indertijd in als een bom. Ik vond dat een bijzonder nummer en was al helemaal verbaasd dat het uit Belgie kwam. Eindelijk ook eens een bandje die niet uit de "Antwerpen-scene" kwam.
Toch vind ik de albums die hierna kwamen net nog even een stukje mooier. Maar dit blijft een debuut waar K's Choice trots op mag zijn.

Dit was niet het debuut hoor. Volgens mij hebben ze onder de naam The Choice ook al een plaat gemaakt. Hoe dan ook, Not An Addict vond ik destijds ook erg mooi. Maar meer nog A Sound That Only You Can Hear, dat volgens mij ook een single was.

herman schreef:

Ja klopt helemaal !
Dit werd wel als hun debuut gezien, maar was het niet.

mijn eerste cd ooit... *herinneringen komen boven*... haha. Ik kon toen nauwelijks Engels. De titelsong is altijd mijn favoriet geweest, met a sound that only you can hear als 2e. En da's nog steeds niet anders. Het is niet echt een fantastisch album, maar ik heb em pas nog eens beluisterd, en ik heb toch geen spijt dat hij in mijn cd rekje zit.

uuuuuuuuuuuhu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhu uuuuuuuuuuuuuhu . Ze woont misschien in Amerika, maar ze IS belg en dat BLIJFT ze. (ze zijn trouwens al uit elkaar, ks choice dan, ze gaan nu beiden solo voor de geintresseerden)

szyn.

Ik vind dit album echt heel erg mooi, het is ook het eerste album dat ik van K's choice heb.
Zoals hiervoor al is gezegt zijn ze nu uit elkaar, maar als je K's choice leuk vind, moet je ook zeker eens naar 'Scream' het solo album van Sarah Bettens luisteren.

avatar van HiLL
Dad is wel heel erg mooi..ingetogen en treurig.

avatar van Casartelli
K's choice is achteraf toch ietwat een hype gebleken voor mij. Cocoon crash blijf ik hun beste vinden, deze hangt wat tegen het eentonige aan. Niettemin op zich een flinke portie wel goede nummers (Not an addict, A sound that only you can hear, Iron flower, My record company, Only dreaming, Dad). Niet heel bijzonder, wel best goed. 3*

avatar van marco straaten
old woman swingt toch wel heel erg

avatar van Nakur
Pas weer eens opgezet, dit is de allereerste cd die ik ooit kocht, ik was twaalf en had er mijn gehele Urbanus platencollectie voor verkocht omdat ik het zo mooi vond. Hier begon muziek voor mij. Ik kan er dan ook geen score aanhangen, behalve dat elk nummer stuk voor stuk jeugdsentiment voor me is.

Deze cd was één van de eerste cd's uit de "alternati0eve" hoek voor mij. Net weer een keer geluisterd en ja, hij klinkt nog erg prettig in de oren zoals pakweg 10 jaar geleden.

Casartelli schreef:

Ik dacht het en kijk ; jij zegt het hier !

Vind de band ook wat gehyped, de stem van Sarah Bettens is natuurlijk mooi (gelukkig hoor je in haar Engelse zang haar loodzwaar Antwerps accent niet doorklinken, maar ze praat hier gelukkig geen Nederlands of wat er moet voor doorgaan...).
Maar de plaat is mij te monotoon en na de tijd dat dit populair was en overal gedraaid werd op zowat alle Belgische radiozenders, is mijn interesse geheel weggeëbd voor dit poppy bandje.
Redelijk overroepen verschijnsel, toch.

Besluit ; ach ja!
3 sterren
***

De eerste keer luisteren naar Not an Addict was echt geweldig. Maar dat nummer hebben ze nooit meer kunnen evenaren.
Toen Sarah steeds meer op Edwin van de Sar ging lijken qua uiterlijk, vond ik de muziek ook minder worden.

deric raven schreef:

Ik ben een arme Belg, help me, wie is Edwin van de Sar ?????

Nederlands beroemste keeper.

deric raven schreef:
Nederlands beroemste keeper.

O ja, die boomlange kerel, tja, ikke en voetbal, het zijn twee verschillende dingen... hihi.

Ja, Sarah Bettens is "un garçon raté" een "gemankeerd menneke" zoals we dat hier noemen, héél weinig vrouwelijk dus...

dàt zal je dus ook wel bedoelen, denk ik.

avatar van FunkyMonk
EVANSHEWSON schreef:

Ze is dan ook lesbische, geloof ik.

EVANSHEWSON
ze is lesbisch dat klopt. Doet natuurlijk niets af aan haar mooie schuurpapieren stem, haar handelsmerk uiteraard.

avatar van TerryA
1,5
best beschreven in 1996 toen deze album niet uit was gebracht in GB omdat, 1 - de productie te slecht was (je hoorde waar ze vaak de re-recorded stem hadden tussen in gezet) 2 - omdat haar stem eigenlijk helemaal niet goed genoeg was (no range, too many false notes) & 3 - de platen maatschappij wisten dat ze zouden toch geen radio play krijgen!
"a 5th rate Cranberries and they were bad enough so who wants a poor copyist of that!?" heb ik een keer gehoord

geen verassing dus dat ze uiteindelijk alleen in de Benelux bleven touren en platen uitbrengen ...

TerryA schreef:

hallo, ik weet niet van waar je die info haalt, bron???? maar k's heeft getourd in usa, en gans europa, zelfs in zuid-afrika.

check out de websites van de solocarrière ( voorlopig toch) van sarah en gert : www.sarahbettens.com en www.woodface.com

ook nu nog kan je hier de tourdates zien in usa, ndl, b,fr, sw, lux, d,....

effe beter documenteren hé alvorens kritiek te spuien....graag.

voor mij is sarah's stem hemels.... en waarschijnlijk ben ik niet alleen, gezien de uitverkochte theatertournee vorige winter.....

de vergelijking met dolores o'riordan.... mmm groot verschil... maar da's mijn opinie..

Wolfgang1975
Dit is een prima plaat. Productie, zang, composities en arrangementen zijn allemaal dik in orde. Eigenlijk werd het niveau van albums hierna niet echt minder, maar deze plaat blijft toch wel de favoriet.

avatar van LucM
Dit vind ik het beste album van K's Choice. Sterke en stevige rocksongs en ballades die charmant en breekbaar zijn, mede dankzij de karakteristieke prachtige hese stem van Sarah Bettens. "Not an Addict" is gewoon een klassieker van Belgische makelij, "Mr. Freeze" en het titelnummer doen er niet voor onder, er staat hier geen zwakke song. Net als het vorig album uitstekend geproduceerd door Jean Blaute. Dit albums is wel uitgebracht in 1995 en niet in 1996.

stuart
Ik ken alleen Not An Addict en die vond ik goed; ik zal de rest ook nog eens beluisteren, vooral nu LucM er iets over geschreven heeft; ten eerste heeft hij een brede smaak en vind ik hem een eerlijke en nette MuMe user. Bovendien is het een Belg !!

Joy
op welke plaat staat virgin state of mind?

juweeltje trouwens

avatar van musicinmyhead
cocoon crash

avatar van Shelter
het is 5 jaar geleden maar die opmerking van Deric Raven over Sarah en Edwin van der Sar is echt geniaal hahaha
Dit album vind ik een stuk minder dan de opvolger.
Voor mij slechts 4 interessante nummers: Not An Addict (beste nummer, wellicht zelfs beste nummer van 2 cd's die ik heb), Paradise In Me, Dad en Somethings Wrong.
Magertjes maar niet slecht.

avatar van Ronald5150
"Not an Addict" zette k's Choice direct op de muzikale kaart en is eigenlijk ook direct het sterkste nummer van "Paradise in Me". De andere liedjes zijn daarom zeker niet slecht te noemen. In tegendeel: "Paradise in Me" staat vol prima rocksongs afgewisseld met mooie ballads, maar de impact van "Not an Addict" hebben de andere liedjes voor mij persoonlijk niet. Wel vind ik de ironie en het sarcasme van "Something's Wrong" weer erg vermakelijk. Of "Paradise in Me" k's Choice sterkte album is waag ik te betwijfelen. Zonder "Not an Addict" zou ik het in ieder geval als een stuk minder ervaren en daarom denk ik dat "Cocoon Crash" als album iets sterker is. Maar met "Not an Addict" geef ik beide albums dezelfde score. Soms speelt een bepaald nummer gewoon een sleutelrol. Ik doe daarmee de rest van "Paradise in Me" wel een beetje tekort. Want aan het eind van de dag is dit gewoon een prima album.

avatar van adri1982
Best een goed album, ongeveer net zo goed als de opvolger 'Cocoon crash'.
De betere nummers vind ik: 'Not an addict' (waarmee de band bekend werd), 'White kite fauna', 'Mr. Freeze', 'To this day' en 'Dad'.

avatar van davevr
1,5
Muziek voor een jeugdhuis in Vlaanderen ergens midden jaren negentig, waar de scouts achter de Chiromeisjes zitten, waar teveel bier wordt gedronken en de teksten van Bettens luidkeels meegekweeld worden.

Spijtig genoeg ben ik nooit bij de Chiro, Scouts of een andere jeugdbeweging geweest, bracht ik geen tijd door in jeugdhuizen, en in het midden van de jaren negentig zat ik niet in Vlaanderen maar in het VK. Daarom : 1,5* voor al die mooie herinneringen die de mijne niet zijn, en die ik niet gemist heb.

Sorry, hier wordt ik dus echt niet vrolijk van.