Pulp - Hits (2002)

Label: Island

1. Babies (4:05)
  2. Razzmatazz (3:40)
  3. Lipgloss (3:35)
  4. Do You Remember the First Time? (4:20)
  5. Common People (5:50)
  6. Underwear * (4:05)
  7. Sorted for E's & Wizz (3:37)
  8. Disco 2000 (4:33)
  9. Something Changed (3:18)
  10. Help the Aged (4:27)
  11. This Is Hardcore (6:26)
  12. A Little Soul (3:18)
  13. Party Hard (4:01)
  14. Trees (4:48)
  15. Bad Cover Version (4:16)
  16. Sunrise (6:11)
  17. Last Day of the Miner's Strike (5:55)
totale tijdsduur: 1:12:20 (1:16:25)
avatar van TerryA
Er is ook een nieuwe CD uitgebracht van PULP met al de sessies dat ze deden voor John Peel & the BBC: PULP - "The Complete John Peel Sessions" (2CD) is via CD WOW voor 10 Euros te krijgen (met gratis post).

meer info (engels talig) is terug te vinden onder "Latest News - October" bij: http://www.aapa.nl/NEWS.html

gr,
T

fastpulseboy
he
dat is wel interessant nieuws

vondeich
Allemaal wel leuk en aardig. Ik heb niet zoveel met Pulp... Deze verzamelaar is voor mij dan ook voldoende. 3*

avatar van Omsk
Ik ken eigenlijk alleen de liederen Common People, Disco 2000 en Monday Morning, en die vind ik alledrie fantastisch, dus heb ik maar eens deze CD bemachtigd om wat dieper in de materie te duiken. Ben benieuwd .

avatar van Mozzer
Vooral de eerste 4 nummers hier zijn geniaal, met als absolute uitschieter het onnavolgbare Razzmatazz, het leukste Britpop-liedje ooit.

Omsk schreef:

En intussen is Pulp een van mijn allerfavoriete bands geworden. Jammer dat ik deze CD indertijd heb geleend, en niet voor vijf euro heb gekocht, want dit is een heel fijne verzameling om op te zetten als je anderen je goede muzieksmaak wil opdringen . Nou ja, inmiddels heb ik al een rits Pulp-albums in mijn bezit.

EVANSHEWSON
Als ik ooit iets van Pulp koop, zal het waarschijnlijk deze zijn, ik ken enkel Disco 2000 en Common People. Méér niet, helaas. Toch de moeite lees ik, hier zowat overal...

avatar van Lepel
Van sommige bands volstaat een 'best of' in de platenkast. Pulp is zo'n band. Gewoon, om disco2000, common people, help the aged en this is hardcore in bezit te hebben.

avatar van starsailor
Lepel schreef:

Denk dat je dan toch nog een hoop mist

Ik denk het ook wel ja. Driekwart van Different Class bv.

avatar van Omsk
Inderdaad. Underwear! Monday Morning! en die langzame bezwerende donkere tracks als Wickerman, Feeling Called Love,My Legendary Girlfriend, Seductive Barry, They Suffocate At Night - zo bijzonder is Disco 2000 ook niet in vergeljking met enkele andere parels.

avatar van decicco
Jammer, het album begint geweldig met nummers zoals Do you remember the first time? Lipgloss en Babies.
En dan word het alleen maar minder. Toch zitten er een aantal knappe titels tussen die mij nog altijd weten te boeien.

avatar van marcb
Goede verzamelaar van een prima band.
Het album geeft een goed overzicht van de beste periode van deze band. Al vind ik persoonlijk wel dat met name de albums 'Different class' en 'This is hardcore' zo veel moois te bieden hebben dat je jezelf tekort zou doen als je het bij deze verzamelaar zou laten.
Volgens mij bevat deze cd overigens 17 i.p.v. 16 nummers, ik mis het nummer 'Underwear' in de tracklist.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Ik ken weinig tot niets van Pulp, maar wat ik van dit album gehoord heb is beslist de moeite waard.

avatar van dazzler
Correctie ingediend: de Britse release heeft Underwear als bonustrack.

avatar van ZERO
Leuke verzamelaar, al vind ik hem naar het einde toe wel fel inzakken. Dardoor blijft hij steken op 4,5*, terwijl de eerste 11 nummers wat mij betreft tot het beste behoren wat de pop/rockgeschiedenis te bieden heeft. (12 als je de bonustrack Underwear meetelt)

Favorieten: Common People, Disco 2000, Razzmatazz en Something Changed

avatar van Yield
Weet iemand of de laatste 6 matige tracks van dit album ook daadwerkelijke hits zijn geweest? Of heeft men hier gewoon een aantal tracks van elk regulier album afgehaald?

avatar van dix
dix
Yield schreef:

Sunrise?

Als dat zou wegzakken dan heette het nummer Sunset.

avatar van johan de witt
Yield schreef:
Het album zakt behoorlijk weg na de "This Is Hardcore" tracks.

Dat zijn de 3e en 4e singles van Hardcore en de singles van We Love Life, dat laatste album was verreweg hun minst succesvolle album. De singles daarvan vind ik zo slecht nog niet.
Miner’s Strike is een extra track speciaal voor deze comp