Oceansize - Home & Minor (2009)

Label: Superball

1. Legal Teens (4:29)
  2. Getting Where Water Cannot (5:24)
  3. Monodrones (2:34)
  4. Home & Minor (8:11)
  5. Didnealand (3:22)
  6. The Strand (8:04)
avatar van THEMARSVOLTA
Ben benieuwd, van wat ik er van gehoord hebt klinkt het vooral heel Music For a Nurse achtig.

Kingsnake
HEy, de hoes is eindelijk bekend.

Ik ben ook benieuwd naar dit. Er schijnt nogal wat ge-experimenteerd te worden met stijlen

avatar van Joy4ever
Oei, dit valt tegen zeg. Hopelijk blijkt dit niet de opmaat te zijn voor het nieuwe full length album. Erg, erg matig.

avatar van Snappy
Joy4ever schreef:

Dat klinkt niet hoopvol van een gerespecteerde Oceansize luisteraar. Ik ga hem toch blind aanschaffen. Dit uit absoluut uit respect voor Oceansize en haar oeuvre.

Kingsnake
Ik ben vooralsnog wel tevreden. Het is redelijk mellow allemaal. De lengte van songs is behoorlijk soms. Lijkt meer op een full-length dan op een ep.

Kingsnake
Nee echt, ik snap niet dat ie tegenvalt, voor sommigen.
Legal Teens alleen al, is een heerlijke song, met fijn gitaarwerk en intens percussiewerk. Mike is ook lekker bij stem.

Kingsnake
Alleen Monodrones (instrumentaal nummer, met alleen wat saaie synth) doet me niet veel.

De twee langere tracks Home & Minor en The Strand zijn heerlijk slepen en mooi melancholisch. Die hadden zo op Frames kunnen staan.

Al om al, is de gehele plaat wat laid-back. Geen snelle drumritmes en beukende riffs. Maar het is herfst dus lekker genieten van deze plaat.

avatar van Blue88
Een goed EPtje. Het titelnummer is inderdaad heerlijk mellow.

Getting Where Water Cannot vind ik echter erg matig zeg. De zang staat mij totaal niet aan.

Afijn, een 3,5*

avatar van Pinsnider
Hemel, onder welke steen heb ik gelegen de afgelopen tijd dat ik deze uitgave heb gemist!!! Door de berichten hierboven ben ik zeeeer benieuwd geraakt naar de nieuwe van deze fan!tas!ti!sche! band!!! U hoort mij snel weer!!

avatar van Joy4ever
Pinsnider schreef:
Door de berichten hierboven ben ik zeeeer benieuwd geraakt
Twee van de drie vinden hem anders zeer matig

Joy4ever schreef:
Twee van de drie vinden hem anders zeer matig

Misschien juist daardoor. De nieuwsgierigheid geprikkeld omdat de meningen zo verdeeld zijn?

avatar van Pinsnider
Exactement!! Niets leuker dan dat de meningen zo verdeeld zijn... Gebeurt nu ook met de nieuwe van mijn helden "Kent" en ik zit daar dik aan de goede kant van de score Hopelijk hier ook....

Pinsnider schreef:

Deze release is wel goed, maar ondergesneeuwd door Feed to Feed.
Ik moet tot mijn spjit bekennen, dat ik deze EP pas 3 of 4 keer gedraaid heb.

Nieuwstad
The Strand is erg mooi. De rest valt vies tegen. 2*

avatar van tribaltyn
weet iemand nou eigenlijk of hier nou nog een regulier plaat mee verbonden is?
die dan binnenkort uit zou moeten komen...

avatar van tribaltyn
de laatste 6 minuten van de cd zijn goed
de rest doet me niet zo veel...
heel jammer

avatar van THEMARSVOLTA
Is toch wel fijne muziek voor de late uurtjes.

avatar van Supersid
Dit heb ik aangeschaft als binnenkomer bij de band, ik begin te vermoeden dat dat echter niet de ideale weg is... Klinkt desondanks redelijk, al ben ik inderdaad nergens écht onder de indruk...

Supersid schreef:

Dat klopt, althans Home & Minor wijkt behoorlijk af van alle studioalbums. Self-Preserved (hun minste album) komt nog het dichtste in de buurt.

Zelf vind ik Effloresce hun sterkste maar Frames wordt ook door velen als hun sterkste album beschouwd en misschien wel de beste binnenkomer.

avatar van Supersid
Ok, ik geef niet op

Supersid schreef:
Ok, ik geef niet op

Frames is mijn grote topfavoriet - zou je normaal zeker moeten liggen (de eerste 4 tracks en de afsluiter zijn magnifiek), met Effloresce op een dichte tweede plek. Everyone Into Position heb ik tot mijn grote schaamte nog niet beluisterd, moet ik dringend eens doen. Deze Home & Minor heb ik ook, maar slechts een maal besluiterd, aangezien het m.i. echt niet kon tippen aan eerder genoemd werk.

Mindscapes schreef:

An Old Friend... is ook weergaloos!
Everyone Into Position zal je ook zeker bevallen Mindscapes, al vergt die misschien iets meer doorzettingsvermogen. En als het bevalt is Feed to Feed natuurlijk helemaal onmisbaar. De eerste drie studioalbums integraal live uitgevoerd op cd en dvd + fantastische bonustracks.

Mindscapes schreef:

An Old Friend... is ook weergaloos!

oceanvolta schreef:
En als het bevalt is Feed to Feed natuurlijk helemaal onmisbaar.

Heb ik ook! Gekocht op één van hun laatste optredens in Dordrecht in 2010 (Bibelot), als ik me niet vergis. 60 euro, vond ik al bij al nog best meevallen (geen verzendingskosten, groot verschil!). Dus eigenlijk heb ik EiP al in live versie hm hm..

avatar van oceanvolta
Dat deze ep gewoon voor €2,50 (nieuwerhands) in de bakken ligt, ongelooflijk.

avatar van THEMARSVOLTA
7 jaar later...; Had 'm dus in 2016 moeten aanschaffen zo te lezen, wil deze wel erg graag op cd hebben, iemand enig idee waar die nog te koop is? vind 'm alleen op bol.com voor 56 eur 2e hands.

THEMARSVOLTA schreef:
Op Discogs staan er momenteel 14 exemplaren te koop vanaf 1,95 euro

Oceansize - Home & Minor (CD, Europe, 2009) For Sale | Discogs

avatar van THEMARSVOLTA
Dank! vlak na mn bericht al verder zitten zoeken, uiteindelijk bij discogs besteld, moet 'm alleen nog binnenkrijgen.