Bryan Ferry + Roxy Music - Street Life (1986)

Alternatieve titel: 20 Great Hits

Rock / Pop
Label: EG

1. Virginia Plain (3:00)
  2. A Hard Rain's Gonna Fall (4:15)
  3. Pyjamarama (2:52)
  4. Do the Strand (3:46)
  5. These Foolish Things (4:49)
  6. Street Life (3:28)
  7. Let's Stick Together (2:59)
  8. Smoke Gets in Your Eyes (2:53)
  9. Love Is the Drug (4:04)
  10. Sign of the Times (2:27)
  11. Dance Away (3:44)
  12. Angel Eyes (2:51)
  13. Oh Yeah (4:36)
  14. Over You (3:26)
  15. Same Old Scene (3:58)
  16. In the Midnight Hour (3:08)
  17. More Than This (4:10)
  18. Avalon (4:16)
  19. Slave to Love (4:17)
  20. Jealous Guy (4:55)
avatar van LeRoi
Prachtige verzamelaar en prima om aan te schaffen als je zijn werk nog niet kent.

Beste verzamelaar van Roxy Music/Bryan Ferry. Vanwege Slave To Love geen vijf sterren, maar voor de rest: GEWELDIG. Persoonlijke toppert: Oh Yeah

avatar van Gert P
Valt me toch wat tegen deze verzamelaar.
Uitschieter is Jealous guy.

avatar van kaztor
Sommige solo-selecties zijn wat verkeerd gekozen, maar toch is er verder weinig mis met deze verzameling. Luistert lekker weg.

avatar van monique
goede plaat,staan alleen maar goede nummer op,mijn favorieten zijn ''same old scene en ''jealous guy

avatar van renzoroy
dis niet compleet bryan ferry solo, het is beetje 50-50 verdeeld met ferry's solo werk maar ook gewoon roxy music tracks.

mijn favoriete nummers van dit album zijn: let's stick together (heerlijke sax en trompetten solo innet midden ongeveer)
love is the drug, ook een hele goede plaat, lekker ritme.
mooie uitvoering van lennon's jealous guy en zo kan ik nog wel ff doorgaan want er staan praktisch geen slechte nummers op dit album.
mis alleen remake/remodel op deze cd, dan zou deze compilatie zo goed als compleet zijn (mis je natuurlijk nog steeds wat nummers want bijna alles is echt goed van roxy music (bryan's solo werk ben ik verder niet zo bekend mee)

dank zij het ontbreken van remake/redmodel net geen 5 anders zeker wel!!!

avatar van kaztor
Het fantastische The Incrowd, Price Of Love en Tokyo Joe hadden deze schijf toch wat meer meerwaarde gegeven ipv sommige solo-selecties die hier op staan. Koffietafel-deuntjes als Smoke Gets In Your Eyes, These Foolish Things, In The Midnight Hour... Misschien leuk voor in de late uurtjes, maar, zeker vergeleken met het oudere Roxy-werk hierop, vreselijk oubollige covers.

Voor de rest weinig op aan te merken, maar de oude Roxy-nummers steken er duidelijk bovenuit. Zeer geraffineerd en tegelijk zeer poppy.

bikkel
kaztor schreef:

Absloluut mee eens.
Dit zijn songs,en met name The Incrowd,die zich kunnen meten met het betere Roxy Music spul.
Die andere 3 zijn wat aan de tamme kant.

avatar van kaztor
Ik heb dan ook een jaar of 5 geleden van een rommelmarkt The Ultimate Collection geplukt. Daar staan ze wel op. Een aantal doublures op die cd, maar vanwege de andere hitjes + gelijkende geluidskwaliteit leuk voor erbij.

avatar van TerryA
deze heb ik op vinyl en de eerste goed verzamelaar dat uitkwam van Bryan samen met Roxy Music.
een 8.5 uit 10 waard

avatar van kaztor
... en van alle BF/RM-verzamelaars degeen met de coolste cover!

Mooie verzamelaar. De experimentele hitjes, de commerciele hitjes en de solo hitjes van Ferry; allemaal prima songs.
Natuurlijk staan er nummers op die door andere vervangen kunnen worden, maar ik ben ruimschoots tevreden met dit album.

Pieter Paal
Dit album in dat jaar nog als dubbel-album gekocht en later weer als enkele CD. Het was toen echt zo'n duur geval.
Mijn andere verzamelaar 'Greatest hits' uit 1977 ging maar t/m 1975, dus dit is een prima update.
Ik vind dat de keuze van de Roxy Music-nummers best wel goed gedaan is.
Bryan Ferry coverde (en doet dat nog steeds) veel op zijn solo-platen en bracht later meer eigen nummers in. Die covers (behalve het mooie 'Jealous guy') zou ik inwisselen voor Roxy Music-klassiekers zoals 'All I want is you', 'Out of the blue', 'Mother of pearl' en 'The thrill of it all'.

avatar van Carebo
Greatest Hits, The Best Of, The Ultimate Colection.... het is altijd wat met verzamelaars. Er staat altijd wel iets teveel of te weinig op...
Als je alle reguliere en live albums aanschaft, heb je ineens alles, maar het komt wel duur uit natuurlijk.
Dus...tevreden zijn met hetgeen er op staat, zou ik zeggen.

Tevreden waarmee, precies?

Bryan Ferry en Roxy music hebben heel wat afgecompileerd, maar zelden leidt het tot een coherent geheel.

Als mooi overzichtelijk document, moet het ook vooral luisterbaar zijn en niet zo'n rommeltje als dit.

De early years van Roxy music, beslaat de periode 1972-1975. Mijn meest favoriete periode. Daar is een prima verzamelaar van te maken. Dat geldt ook voor Bryan Ferry solo, 1973-1978.
Dan Roxy music 1979-1982 + Jealous guy + Boys & girls van Bryan Ferry.

Dan is er ook nog zoiets als onbekende b-kantjes, nummers voor een film of los uitgebrachte nummers die niet op een reguliere Roxy/Ferry cd is te vinden. Die vind je hier ook niet op.

Ik hoor wel teveel niet bij elkaar aansluitende nummers. Waarom eigenlijk een Jealous guy van 4 minuten, het officiële singeltje duurde langer dan 6 minuten.

Klaag ik, over Roxy music en Bryan Ferry muziek? Nee hoor, het is alleen het gebrek aan een boeiende samenstelling van een smaakvol bedachte compilatie. Dat is wat ik er jammer aan vind.

Dan toch maar alle studio albums van Roxy music en Bryan Ferry? Ja, ondanks grote onderlinge verschillen.

En voor het overige wacht ik nog steeds geduldig op een nieuw studio-album. Al vanaf 1982.

@ musican; Roxy Music - The Early Years (2000) is voor jouw een aanrader.

avatar van musician
Dank je Deric, hij is inderdaad prachtig. En inderdaad wél één van de betere compilaties.

Voor starters zeker aan te bevelen. Ik heb alle reguliere studio-cd's van RM. Dan biedt The Early years helaas niets nieuws meer. Maar het is inderdaad een goede tip; er staat sowieso het beste werk van Roxy music ooit op.

Is wel niet helemaal de periode die je bedoeld; namelijk 72 en 73, maar bevat wel de hoogtepunten van hun eerste 3 albums.

avatar van Carebo
musician schreef:
Tevreden waarmee, precies?

Met hetgeen er op deze staat, ook al is het nooit perfect, maar dat hebben wij niet in de hand! Hier, toch veel hits en weinig "bijvulling"!
Misschien zijn er dan ook betere compilaties op de markt, maar hier horen we beetje Roxy Music en beetje Bryan Ferry solo en dat is toch ook niet mis!!

Was de eerste echte verzamelaar die ik had van Roxy Music, tegenwoordig heb ik aardig wat werk van deze gasten, deze verzamelaar blijft wat mij betreft wel een hele goede.

avatar van rkdev
Kom er net pas achter dat 'Don't Start the Dance' ontbreekt

rkdev schreef:
Kom er net pas achter dat 'Don't Start the Dance' ontbreekt

En Don't Stop The Dance ontbreekt ook al.

avatar van Snakeskin
Ja, die ontbreken beide.

kistenkuif
Bij een compilatie ontbreken per definitie altijd songs. Of het nu over dit schijfje gaat of over The Early Years, The Platinum Collection etc.: er valt altijd wel wat te mauwen. Zeker bij RM/Ferry omdat het verschil in stijl tussen vroeger en later werk groot is. Ik vind dit de meest compacte instapper. Voor elk wat wils.

avatar van musician
Nu is er inzake Roxy Music de box "The complete studio recordings" (zie elders) waar echt alles inzit. Daar ontbreekt niets, ook niet mooie, onbekend gebleven, b-kantjes

musician schreef:

Dat is muzikaal inderdaad de beste keuze als je de karige vormgeving buiten beschouwing laat. Je verhaal over de aanschaf ervan vond ik destijds geinig. Ik hou het gewoon bij de eerste drie van RM, de eerste twee coveralbums van Ferry aangevuld met zijn imo zeer onderschatte In Your Mind, het mooie Frantic en niet te vergeten de RM-concertregistratie Live (ook een fijn soort van compilatie) op cd plus de vrijwel identieke dvd Live at the Apollo.Tot het door jou genoemde boxje stukken goedkoper wordt; dan sla ik misschien toe.

avatar van Tony
Met die 1e 4 albums heb je het beste wel te pakken. Daarna begint RM steeds meer als Spandau Ballet te klinken...

Tony schreef:

Merci voor de waarschuwing alhoewel Spandau Ballet volledig aan mij voorbij is gegaan. Gezien de toonzetting van je reactie zul je dat wel bagger vinden. Ik zal als RM-fan van het eerste uur oppassen om niet uit te glijden over hun meer gelikte albums. Het boxje ligt ook in de bieb dus zelf daarvan later werk en rariteiten compileren is eveneens een optie. Leuk klusje met de best bevallende verzameling als resultaat.

avatar van devel-hunt
Tony schreef:

Spandau Ballet? Wie is dat?

devel-hunt schreef:

Spandau Ballet? Wie is dat?

Ene meneer devel-hunt heeft dat keurig uitgelegd in zijn recente reactie op het album Avalon. Leerzaam stukje tekst, moet je eens lezen.

avatar van Robje1968
Lekkere CD met een mooi overzicht van Ferry en Roxy Music

avatar van Queebus
Leuke verzamelaar van Roxy Music én Bryan Ferry. Street Life was in 1987 één van de eerste cd's die ik kocht. Vooral vanwege de speelduur , daar lette ik toen nog heel erg op. Maar de muziek mag er zeker zijn, Street Life is confectie pop van een hoge kwaliteit. Het nadeel van een verzamelalbum is dat de keuzes die gemaakt worden altijd voer voor discussie zijn. Bij Street Life vind ik dat er goed werk is afgeleverd. Daarom 4 sterren.

avatar van gaucho
Deze gisteravond weer eens gedraaid. Letterlijk 'uit de oude doos', want dit moet toch wel een van de eerste CD's geweest zijn die ik ooit heb aangeschaft. En het pleit voor het medium CD dat-ie nog steeds 'als nieuw' klinkt. Puur geluidstechnisch is deze ook in orde. Het geluidsniveau is wat laag, maar dat was gebruikelijk voor CD's van toen. Gewoon de versterker wat harder zetten, dan heb je geen problemen.

Destijds, in 1986, was dit een CD met een bijzonder lange speelduur. Achterop het doosje geven ze dat ook aan: 'More than 70 minutes of playing time'. Dat moet in die beginjaren van de CD een zeldzaamheid geweest zijn en ik sluit allerminst uit dat het voor mij een van de redenen was om hier om en nabij de vier tientjes voor neer te tellen (in guldens gerekend natuurlijk). Want zo duur waren die dingen toen nog.

Ik vind de samenstelling overwegend goed, al zou ik hier en daar wat andere keuzes gemaakt hebben. Met name In the midnight hour hoort naar mijn idee echt niet thuis op een 'Best of' van Roxy Music. En door de evolutie van de band en de zanger luistert het af en toe wat ongemakkelijk weg, alsof je naar verschillende artiesten zit te luisteren. Maar voor wat het waard is, is dit een goed verzamelalbum, waarop met name vroege hits als Virginia Plain, Do the strand en de losse en daardoor vaak vergeten single Pyjamarama op mijn goedkeuring mogen rekenen.

Deze vroege CD kreeg later in mijn collectie gezelschap van The Ultimate Collection (1988) - die ondanks enkele doublures een goede aanvulling vormde - en uiteindelijk van alle afzonderlijke Roxy Music-albums op CD (een aantal had ik al op LP - en ook die heb ik nog steeds).
Voor beginners is overigens The Platinum Collection (2004) de meest volledige verzamelaar van Ferry + Roxy. Die geeft met drie CD's een vrij compleet overzicht. Al bestaat de kans dat je, net als ik, uiteindelijk eindigt met het volledige oeuvre, in elk geval van de band, en een flink deel van het solowerk van de zanger.