Aerosmith - Nine Lives (1997)

Label: Columbia

1. Nine Lives (4:02)
  2. Falling in Love (Is Hard on the Knees) (3:26)
  3. Hole in My Soul (6:10)
  4. Taste of India (5:53)
  5. Full Circle (5:00)
  6. Something's Gotta Give (3:37)
  7. Ain't That a Bitch (5:25)
  8. The Farm (4:28)
  9. Crash (4:26)
  10. Kiss Your Past Good-Bye (4:32)
  11. Pink (3:55)
  12. Falling Off * (3:03)
  13. Attitude Adjustment (3:45)
  14. Fallen Angels (8:18)
  15. I Don't Want to Miss a Thing * (4:57)
  16. Fall Together * (4:38)
totale tijdsduur: 1:02:57 (1:15:35)
avatar van Ronald5150
"Nine Lives" vind ik een wisselvallig album van Aerosmith. Het album hinkt op twee gedachten: enerzijds het bedienen van een zo groot mogelijk publiek en anderzijds toch oude tijden doen herleven. Hier slaagt Aerosmith maar gedeeltelijk in. Op "Nine Lives" worden sterke momenten afgewisseld met uiterst zwakke. Ik mis de blues op "Nine Lives". Hiervoor in de plaats zijn er teveel momenten die ik te mainstream of te toegankelijk vind. Niet dat het slecht is, het klinkt namelijk bij tijd en wijle best aanstekelijk. Maar dat is voor mij niet voldoende om "Nine Lives" als geslaagd te beschouwen. Eigenlijk best jammer, want ik heb Aerosmith live gezien tijdens de "Nine Lives" tour en op het podium komen de liedjes van dit album een stuk beter tot hun recht dan in de studio. "Nine Lives" heeft zijn momenten (bijvoorbeeld "The Farm" of "Attitude Adjustment"), maar vind ik over de gehele linie te wisselvallig om te overtuigen.

avatar van Deranged
Van mijn kant in ieder geval niets als erkenning voor de outstanding rockster kwaliteiten van zowel Tyler als Perry. Echt een dynamic duo die beide een unieke swagger aan het geheel toe weten te voegen.

Dit album is voor mij puur sentiment. Ik hou dan ook zeer van deze band. Zeker nu ik ze nog beter leer kennen wat betreft hun oudere werk.

Gezien dit op zeer jonge leeftijd mijn eerste kennismaking ooit was met ze ben ik nooit vies geweest van hun meer popachtige kant, en daarvan vind ik dit album als geheel toch wel de sterkste.

Prachtig nummertje is bijvoorbeeld ook Kiss Your Past Goodbye, met weer zo'n typische swagger solo aan het eind.

Zeker een band die iets heel voornaams en eigens toevoegt aan de historie van de rock 'n' roll.

Ook met dit album.