Aerosmith - Nine Lives (1997)

Label: Columbia

1. Nine Lives (4:02)
  2. Falling in Love (Is Hard on the Knees) (3:26)
  3. Hole in My Soul (6:10)
  4. Taste of India (5:53)
  5. Full Circle (5:00)
  6. Something's Gotta Give (3:37)
  7. Ain't That a Bitch (5:25)
  8. The Farm (4:28)
  9. Crash (4:26)
  10. Kiss Your Past Good-Bye (4:32)
  11. Pink (3:55)
  12. Falling Off * (3:03)
  13. Attitude Adjustment (3:45)
  14. Fallen Angels (8:18)
  15. I Don't Want to Miss a Thing * (4:57)
  16. Fall Together * (4:38)
totale tijdsduur: 1:02:57 (1:15:35)
avatar van Ronald5150
"Nine Lives" vind ik een wisselvallig album van Aerosmith. Het album hinkt op twee gedachten: enerzijds het bedienen van een zo groot mogelijk publiek en anderzijds toch oude tijden doen herleven. Hier slaagt Aerosmith maar gedeeltelijk in. Op "Nine Lives" worden sterke momenten afgewisseld met uiterst zwakke. Ik mis de blues op "Nine Lives". Hiervoor in de plaats zijn er teveel momenten die ik te mainstream of te toegankelijk vind. Niet dat het slecht is, het klinkt namelijk bij tijd en wijle best aanstekelijk. Maar dat is voor mij niet voldoende om "Nine Lives" als geslaagd te beschouwen. Eigenlijk best jammer, want ik heb Aerosmith live gezien tijdens de "Nine Lives" tour en op het podium komen de liedjes van dit album een stuk beter tot hun recht dan in de studio. "Nine Lives" heeft zijn momenten (bijvoorbeeld "The Farm" of "Attitude Adjustment"), maar vind ik over de gehele linie te wisselvallig om te overtuigen.