Faces - A Nod Is as Good as a Wink... to a Blind Horse (1971)

Label: Warner Bros.

1. Miss Judy's Farm (3:39)
  2. You're So Rude (3:42)
  3. Love Lives Here (3:05)
  4. Last Orders Please (2:34)
  5. Stay with Me (4:38)
  6. Debris (4:34)
  7. Memphis (5:38)
  8. Too Bad (3:12)
  9. That's All You Need (5:06)
Een hartstochtelijk fan.

Altijd mooi om te zien.

Hou'k van.

Hartstochtelijk fan....zou zelf het tweede woord willen vervangen door muziekliefhebber......lees bijvoorbeeld mijn laatste bericht maar eens bij het album Ten van Pearl Jam of mijn pleidooien voor zangers/zangeressen als Sam Cooke Steve Harley, Frankie Miller en meer uit deze tijd als Kelley Mickwee, Allison Moorer , Suzanne Jarvie en Lucy Woodward. Laat je verrassen!!!

avatar van Deranged
Geloof ik gelijk, maar je naam heeft bij mij inmiddels voornamelijk een Rod Stewart associatie weten te vergaren dus vandaar.

En was een compliment overigens. Ik vind Rod ook tof.

Er zijn ergere dingen om je mee te laten associeren.

avatar van nlkink
Ronnie Lane heeft op dit album het fraaie Debris aangeleverd, een ode aan zijn vader. Mensen die zijn werk waarderen adviseer ik ook om de albums van deze sympathieke baas eens te checken.

avatar van Deranged
Ronnie Lane's Slim Chance met One for the Road.

Of Ronnie met Piet Townshend, het erg fijne plaatje Rough Mix dat ze samen maakten.

Was bij mij al enige tijd bekend als een erg mooie muzikant, inderdaad.

Al met al denk ik dat ikzelf maar eens voor deze 'A Nod' moet gaan zitten.

Een doorleefde en spetterende versie van Stay with me was dit jaar de afsluiter van de Brit Awards, met een glimlach stonden Kenny, Ron en Rod gebroederlijk op het podium. Voor de liefhebbers, terug te zien op Youtube.

D'Ouwe Nelis
artonna campaign schreef:
Voor de liefhebbers, terug te zien op Youtube.

Dat is leuk! Rod en Ron weten nog steeds een gezellig feestje te bouwen.

Behalve een gezellig feestje bouwen, een hotel met een heel scala dames/fans op zijn kop zetten en maatjes zijn voor het leven zijn Ron en Rod als componisten duo ook tot mooie dingen in staat. Dat toont dit album wel aan, heel jammer dat mijn favoriete Faces nummer You can make me Dance, Sing or Anything nooit op een album is verschenen. Wel op single overigens, als allerlaatste, de stekker ging er toen uit, niet dus voor Ron en Rod die bij de Unplugged-plaat wederom lieten horen best veel in hun (muzikale/creatieve) mars te hebben.

Wie is er eigenlijk met de eigenzinnige en komische titel van het album op de proppen gekomen, is dat een beslissing van de band of van iemand specifiek. Is het puur lol en ondeugd. De subtitel van You can make me Dance, Sing or Anything heeft ook al zo'n ongewoon lang en lijkt mij spontaan verzonnen subtitel.

Toch maar de subtitel van You can make me Dance, Sing or Anything opgezocht; Even take the Dog for a Walk, Mend a Fuse, Fold Away the Ironic Board, or Any Other Domestic Shortcomings...Gevalletje; I was only Joking!

avatar van nlkink
A nod is as good as a wink......to a blind horse is een typisch Brits gezegde. Wat de reden(en) ook waren, de titel was voor mij ooit intrigerend genoeg om het album te beluisteren en de betekenis van het gezegde uit te zoeken.
You Can Make Me Dance etc. etc. zou wat mij betreft heel mooi passen als bonus track op Ooh La La.

You can Make Me Dance, Sing or Anything is in 1976, bij nader speurwerk, verschenen op het verzamelalbum Snakes and Ladders, die vreemd genoeg niet bij de discografie van Faces staat. Zou het nummer liefst zien als slot track van het laatste album Ooh La La, een prachtig einde van een groep barstend van het talent. Wat toen al duidelijk was en later nog meer zou blijken.

avatar van Larzz
Onlangs de LP versie op de kop getikt. Zit daar een gigantische poster bij met honderden foto's erop. Nooit geweten. Grappig.

avatar van jorro
Het is een beetje jammer dat Rod Stewart niet op alle traks de zang voor zijn rekening neemt. Zijn stem levert een ontzettende meerwaarde aan de songs waar hij de leadzang heeft. Het verschil tussen pop en rock in mijn beleving.
Het zijn wel prima nummers met Stay With Me als klapper. Verder is ook Too Bad een erg fije track waarop de zang(stijl) duidelijk toegevoegde waarde heeft.
De rif van That's All You Need gecombineerd met de rauwe stem is ook erg fraai.

3,5*. Zoudende songs alle door RS zijn gezongen dan zou dat een halfje meer zijn geweest vermoed ik.
Op 35 in de 100 Greatest Albums of 1971 en (te laag) op 60 in Best Ever Albums over '71.