Gucci Mane - The State vs. Radric Davis (2009)

Label: Warner Bros.

25. Bricks * (4:45)

met OJ da Juiceman en Yo Gotti

26. Yelp * (4:55)
avatar van NL_RAPPIN
Ken een paar nummers ''Wasted'' vind ik tot nu toe wel de lekkerste de versie met Plies dan.

avatar van Jurrien
Dramatische rapper als je mij vraagt, maar die beat op Lemonade vind ik toch wel vet.

avatar van hiphopisntdead
Enorme verzameling slechte rappers dit.

SvV
Ga deze volgende week maar eens aanschaffen denk ik. Hoor steeds meer nummers en ben toch wel overtuigd. Wasted, Spotlight en Lemonade zijn lekkere tracks en Heavy en Stupid Wild zijn ook aardig.

Goede lijst met gastartiesten en volgens mij een zeer degelijk album.

SvV
Sinds gisteren in bezit, paar keer geluisterd en ben helaas toch niet zo verrast als ik had gehoopt.

Gucci heeft eigenlijk steeds dezelfde eentonige flow. Zitten zeker een paar aardige nummers op als Wasted (en de remix), Spotlight, Gingerbread Man en Lemonade.

En hoewel wat meer richting de mainstream, zorgen Sex In Crazy Places en Bad Bad Bad voor wat gewenste afwisseling.

Helaas zijn er ook liedjes als Bingo die ik erg irritant vind. De gastoptredens zijn wisselvallend. Soms bieden ze wat verandering in een lied waardoor het beter wordt zoals Lil Wayne, Plies, Usher en de gasten op Sex In Crazy Places dat doen. Met Rick Ross moet het altijd over hetzelfde gaan, All About The Money was zoals verwacht niet veel aan.

Samengevat een album met een paar goede tracks, een paar goede tracks die meer richting de mainstream gaan, middelmatige tracks en een paar waar niks aan is. Uiteindelijk een normale voldoende, 3*

avatar van NL_RAPPIN
Ik vindt bingo juist 1 van de betere wat ook komt door Waka Flocka Flame.

avatar van TheLegacy
Ik zal hier maar niet op gaan stemmen vind ik zo zielig voor NL-RAPPIN & SvV. Laten we het maar houden op dat dit niet echt m'n ding is.

avatar van TheLegacy
SvV schreef:

Gelukkig maar dat Gucci nooit over geld rapt

TheLegacy schreef:

Gelukkig maar dat Gucci nooit over geld rapt

Snap je het echt niet of maak je een grap?

Ik zeg nergens dat Gucci nooit over geld rapt. Ik zeg ook helemaal nergens dat Rick Ross alleen over geld rapt. Ik zeg dat Rick Ross heel vaak over een aantal dezelfde zaken rapt. En hoewel meerdere artiesten dat doen klinkt het bij de ene lekkerder dan bij de ander.

De Schaafkaas
Te lang, te veel net-niet nummers en te veel gastartiesten. Toch ook te veel snoeiharde producties en te veel swagger om het echt slecht te maken.

avatar van Kid
Kid
Vreselijke rapper zonder enige vorm van talent. Ken niet veel van deze man, dat geef ik toe. Maar pas zat ik een paar clip nummers op youtube van m te bekijken en eerlijk is eerlijk: Hij heeft me wel laten lachen. Ik weet niet meer hoe het nummer heette, maar het nummer begon iets met de tekst: 'Yo yo yo, this is my flow'. De manier waarop dit werd 'gerapt' was ook super droog. Gucci Mane is de zoveelste belichaming van het afgeiden van mainstream 'hiphop'.

Kid schreef:

Dat nummer met dat ''Yo yo yo, come and check this crazy flow'' wat jij waarsschijnlijk bedoelt heet: Everybody Looking.

Gucci-Mane
Mijn favoriete album.

bennerd
Dit is verrassend goed. Ik ben het eens met de heer Gucci hemzelf, die het in de post voor mij zelf zegt. Tot nu toe mijn favoriete Gucci-album, van de reguliere platen toch. Het duurt allemaal veel te lang en tracks 8, 9 en 10 zijn te gezapig, maar voor de rest is de gastheer zeer goed op dreef (hij klinkt met momenten echt hongerig en vlot) en de gastartiesten zijn allemaal ook erg sterk. Gucci doorspekt de vroege trapmuziek hier met momenten met aalgladde pop. En het werkt. Lekkere plaat!

avatar van NL_RAPPIN
Lang geleden dat ik dit geluisterd heb, tijd om 'm weer eens uit de kast te pakken!