Gucci Mane - The State vs. Radric Davis (2009)

Label: Warner Bros.

met OJ da Juiceman en Yo Gotti

26. Yelp * (4:55)
avatar van SvV
SvV
Sinds gisteren in bezit, paar keer geluisterd en ben helaas toch niet zo verrast als ik had gehoopt.

Gucci heeft eigenlijk steeds dezelfde eentonige flow. Zitten zeker een paar aardige nummers op als Wasted (en de remix), Spotlight, Gingerbread Man en Lemonade.

En hoewel wat meer richting de mainstream, zorgen Sex In Crazy Places en Bad Bad Bad voor wat gewenste afwisseling.

Helaas zijn er ook liedjes als Bingo die ik erg irritant vind. De gastoptredens zijn wisselvallend. Soms bieden ze wat verandering in een lied waardoor het beter wordt zoals Lil Wayne, Plies, Usher en de gasten op Sex In Crazy Places dat doen. Met Rick Ross moet het altijd over hetzelfde gaan, All About The Money was zoals verwacht niet veel aan.

Samengevat een album met een paar goede tracks, een paar goede tracks die meer richting de mainstream gaan, middelmatige tracks en een paar waar niks aan is. Uiteindelijk een normale voldoende, 3*

avatar van bennerd
Dit is verrassend goed. Ik ben het eens met de heer Gucci hemzelf, die het in de post voor mij zelf zegt. Tot nu toe mijn favoriete Gucci-album, van de reguliere platen toch. Het duurt allemaal veel te lang en tracks 8, 9 en 10 zijn te gezapig, maar voor de rest is de gastheer zeer goed op dreef (hij klinkt met momenten echt hongerig en vlot) en de gastartiesten zijn allemaal ook erg sterk. Gucci doorspekt de vroege trapmuziek hier met momenten met aalgladde pop. En het werkt. Lekkere plaat!