Perry Blake - Still Life (1999)

Ierland
Label: naïve

1. Sandriam (6:14)
  2. This Time It's Goodbye (3:55)
  3. Leave It All Behind (6:36)
  4. No Lullabies (4:14)
  5. If I Let You In (5:03)
  6. Bury Me with Her (Julia) (7:14)
  7. Still Lives (3:57)
  8. Friends (You've Been Whispering Again) (4:43)
  9. War in France (6:12)
  10. Stop Breathing (5:01)
  11. Driftwood (3:37)
  12. Give Me Back My Childhood (4:43)
  13. Wise Man's Blues (3:56)
avatar van muziekobsessie
De plaat hiervoor gewoon Perry blake getiteld is voor mij de aller aller mooiste plaat van de gehele jaren 90!!!!! Hij is alleen legaal niet te krijgen, maar er komt een tijd(kan jaren duren)dat deze meneer met zijn debuut album als enige de cultstatus van Nick Drake gaat bereiken.
Elke muziekliefhebber behoort zijn debuut en dit 2ealbum op een ere plaatsje in huis te hebben!!!!!!
Liefhebbers van zangers met lage stem en de flow(natuurlijke) van Nick Drake kopen of downloaden deze parel!!

avatar van Deren Bliksem
Het enige wat dit verbindt met Nick Drake is dat zijn naam erop rijmt maar ik hoor totaal de vergelijking niet.

Gewoon een fijn album maar wat mij betreft niet veel nieuws onder de zon.

avatar van Mellotrongalore
Wel of geen overeenkomsten met Nick Drake is niet zo belangrijk (iedereen heeft zijn eigen associaties). Wat wel belangrijk is is dat dit album en zijn debuut album beiden pareltjes zijn die meer aandacht verdiend hadden ten tijde van de release.
Ook zijn meest recente album Songs of Praise is weer ijzersterk ondanks een aantal iets te gewaagde vocale experimenten.

avatar van BoyOnHeavenHill
Toen ik dit album indertijd voor het eerst hoorde moest ik meteen aan David Sylvian denken vanwege de introverte composities, de warme arrangementen en de zachte zang, en dat was dus nog vóórdat ik bij de credits zag dat Steve Jansen hier de percussie verzorgt. Ik was er toen ook behoorlijk enthousiast over, maar dat is in de loop der jaren een beetje weggeëbd, want voor mijn huidige oren zit het grootste deel van de plaat iets teveel in hetzelfde onderkoelde emotionele idioom, en bovendien kan ik Blake's stem niet altijd goed hebben: met zijn normale timbre lijkt hij af en toe wel binnensmonds te zingen, en wanneer hij de hoogte in gaat doet dat soms pijn aan mijn oren. De liefde voor dit album als totaalpakketje is dus een beetje voorbij, en dat is jammer, want nummers als Leave it all behind, Friend (you've been whispering again) en bovenal het openingsnummer blijven prachtig.

avatar van muziekobsessie
Nou ik heb 'm net live in Brussel gezien en mijn liefde voor al zijn albums zijn juist vergroot. Live met een echte drummer en pianist is zijn stem echt schitterend mooi zuiver. hij speelde vooral veel van vorig album mijn favoriet omdat die 25 jaar bestaat en dus een nieuwe editie deluxe heeft gekregen.