Queensrÿche - Operation: Livecrime (1991)

Rock / Metal
Label: EMI

1. I Remember Now (1:20)
  2. Anarchy-X (1:28)
  3. Revolution Calling (4:57)
  4. Operation: Mindcrime (4:26)

met Pamela Moore

5. Speak (3:45)
  6. Spreading the Disease (5:06)
  7. The Mission (5:47)
  8. Suite Sister Mary (11:38)

met Pamela Moore

9. The Needle Lies (3:19)
  10. Electric Requiem (1:15)
  11. Breaking the Silence (4:22)
  12. I Don't Believe in Love (4:35)
  13. Waiting for 22 (1:12)
  14. My Empty Room (1:37)
  15. Eyes of a Stranger (8:25)
  16. The Lady Wore Black * (6:44)
  17. Roads to Madness * (9:22)
totale tijdsduur: 1:03:12 (1:19:18)
DutchViking
Het Operation Mindcrime-verhaal wordt hier prima live ten gehore gebracht. Dit live-album is dus zeer de moeite waard en is nu gelukkig ook op DVD verschenen.

avatar van Epitaph
Had 'm al op video,ergens.

DutchViking
Ja, klopt hij was natuurlijk ook al op video verschenen. Dat was ik er net vergeten bij te zetten.

In een box ja,met een videoband en deze cd.
Het is een nu een collectors item.

avatar van Stijn_Slayer
Heb deze 2 jaar geleden op DVD gekocht, kende toen nog niks van ze. Was zo verbaast over het niveau. Fantastisch. Kan dit altijd wel aanhoren. 4.5*

avatar van ricardo
Is dit live concert van 11/15/90 en wel Live at the Hammersmith,Odeon,London?

avatar van ricardo
Nog maar even iets posten hier,Kan iemand mij ook vertellen of dit concert gehouden is op 15/11/1990 At the Hammersmith,Odeon,London?Ik heb vorige week een dubbel cd gekocht van Operation Mindcrime met een studio en live plaat van Operation Mindcrime.Ik wilde deze plaat ook nog kopen maar als de live bonus cd deze plaat al is dan hoef ik hem er natuurlijk niet meer bij te kopen.Ik hoop dat iemand mij hier wat meer over zou kunnen vertellen.

Empyrium
Dit concert is opgenomen in Winconsin op 10 en 12 mei 1991. Ik denk dat jij de blauwe uitvoering hebt gekocht van Operation:Mindcrime. Deze is 2 jaar geleden opnieuw uitgebracht met als bonus dat concert uit London.

avatar van ricardo
Van een paar van mijn zuurverdiende munten maar even deze cd gemaakt. Voor 6.99 euro heb ik hem vanavond in huis gehaald, geen geld vind ik voor zo een magistrale live plaat als deze. Ik vind het live nog overtuigender klinken dan in de studio. En het helpt natuurlijk ook dat je ze een week geleden nog maar in levende live hebt zien optreden .

avatar van ricardo
Geweldige live plaat van een al evenzo goede studio plaat. Gewoon live ook erg goed. Als je de studio versie hebt wil je dit ook in huis hebben. Is gewoon een kwestie van tijd dan.

avatar van ricardo
Eerst vond ik de studio versie beter dan deze, maar ik draai de laatste tijd deze nu toch echt wel vaker. Heb deze in mijn mu.me top 10 dan ook omgewisseld met de studio versie nu. Wat een energie, wat een samenspel en wat een passie. Gewoon een musthave als je ook maar een klein beetje van Queensryche mocht houden.

avatar van Kronos
Wat een vreselijk slechte afbeelding van de albumhoes alweer. Onscherp, een witte rand die er niet bij hoort, en staat bovendien op z'n zij gekanteld. Onbegrijpelijk dat dit zo geplaatst werd. Ik stuur maar weer eens een correctie door.

avatar van ricardo
Inderdaad ja, de foto zier er inderdaad wat troebel uit. Maar Kronos, dat maakt de muziek hierop niet minder goed toch?

avatar van Kronos
De muziek op zich is dik in orde. Het concert zal wel de moeite geweest zijn. Misschien ook nog leuk op DVD.
Op CD vind ik hier echter geen bal aan. Het heeft voor mij geen enkele meerwaarde ten opzichte van het studioalbum. Daar ga ik lekker aan gehecht blijven en dit alternatief met schreeuwende en meekwelende fans laat ik links liggen.

avatar van ricardo
Jij houdt niet van meegruntend publiek dus.

avatar van steve harris
ik heb ook de box video met cd mooie liveregistratie

Kronos schreef:
Dit live album heb ik een paar keer beluisterd even afgelopen weekend, na een hele tijd onaangeroerd in het cd rek te hebben gestaan. Deze plaat voegt inderdaad maar weinig extra's toe t.o.v de studio versie. Het is wel erg strak en goed nagespeeld, maar dat is het probleen eigenlijk ook wel een beetje. Nergens word er mooi geimproviseerd, zoals dat op live albums van de 'echte' live bands wel gebeurd. Het is en blijft natuurlijk een topper, dat zeker, maar mijn stem van 5* is inderdaad wel een beetje te veel van het goede.

Dat er op een conceptplaat wel goed live geimproviseerd kan worden, dat laten de heren van Pink Floyd horen op The Wall live, oftewel Is There Anybody Out There. Gewoon als live concept album veel geslaagder geworden dan deze plaat. Deze is ook goed, maar mist iets wat op een live album m.i nu eenmaal thuis hoort, namelijk improvisaties.

avatar van Ataloona
Heel erg goed live album alleen het voegt haast niks toe aan Mindcrime en er verandert live ook bijna niets en dat is jammer.
Ze hadden best wel het een en ander kunnen toevoegen zoals Pink Floyd ook de op The Wall live gewoon een paar nummers die op studio niet er op stonden maar live nog toevoegen. 4*

Joy
het is natuurlijk reeteknap gespeelt maar kheb hetzelfde gevoel
het scheelt zo weinig van de plaat dat het weinig verheffend is

nummers toevoegen zou de hele opbouw van het album versoieren vrees ik

doe maar nie

avatar van James Douglas
Komt nog bij dat die songs die bij The Wall live werden gebracht (Is There Anybody Out There?) al waren geschreven tijdens de oorspronkelijke sessies voor het studio-album maar kwamen te vervallen in verband met te lange tijdsduur.

Voor de rest is dit een sublieme uitvoering van het document Operation: Mindcrime die je het best tot je kan nemen in de DVD uitvoering.

avatar van Edwynn
Tja ik moet ook bekennen dat ik de plaat alleen maar heb ter completering van de Queensrÿche collectie. De studioversie vind ik zo'n beetje het briljantste wat ooit gemaakt is en deze liveversie voegt zonder de beelden zeer weinig toe. Veel muzikale details gaan verloren die op de video wel weer gecompenseerd worden maar op plaat is het allemaal verre van interessant.
De bonusnummers zijn dan nog het leukst. The Lady Wore Black wordt anders gespeeld dan de studioversie. En Roads To Madness wordt in de volle lengte bijzonder spetterend gebracht. Maar om daar nu een plaat voor aan te schaffen..

avatar van Stijn_Slayer
De CD hiervan is compleet nutteloos, de DVD is echter erg mooi.

Absoluut hoogtepunt van een band die nu te droevig is om aan te zien.

avatar van Grafmat
Ik geef dit ding gewoon 5* omdat het liveconcert van dezelfde tournee dat ik hiervan gezien heb in Amsterdam (Jaap Edenhal) gewoonweg uitmuntend was - samen met Muse in Ahoy het beste dat ik live gezien heb. Of deze cd daar zelf voor in aanmerking komt, interesseert me niet echt, haha.

Misterfool
dus je heb niet dit album zelf beluisterd. eigenlijk mag je dan niet stemmen.

Kronos schreef:
Hier kan ik het bij nader inzien eigenlijk alleen maar heel erg mee eens zijn. Op dit album worden letterlijk alle nummers van de studio versie gewoon nagespeeld. Geen medley of andere originele live dingen wat een live album nu net wat meer bijzonder maakt dan een studio album. Een dvd zou wel een meerwaarde zijn aan het studio album, maar de cd t.o.v de studioversie voor mij dus niet. Ik zou hem best willen ruilen met het debuutalbum The Warning, zou een betere keuze geweest zijn dan dit live album denk ik.

@Misterfool: Ach laat deze meneer Grafmat toch gewoon een 5* stemmen, wat geeft het, hij is helemaal idolaat van Queensryche, als hij dit album heeft beluisterd komt die 5* er op den duur toch wel.

kan deze eigenlijk niet eens, geen id waarom ie altijd is blijven liggen, maar de vrijdagmiddag is ene mooi moment om hem eens te draaien, daar ben ik nu me bezig - en ik heb spijt dat ik ze niet vaker live heb gezien tijdens het opvoeren van deze plaat

als je een plaat als OM live van kop tot staart goed ten uitvoer weet te brengen ben je als muzikant en band de absolute top

avatar van chevy93
Hoe komt het dat dit album aangegeven staat als rock terwijl het reguliere album rock/metal is?

avatar van Edwynn
Dat is idd niet erg consequent, nee.

avatar van Kronos
Ik zie hier als genre toch ook gewoon Rock / Metal staan.