The 411 - Between the Sheets (2004)

R&B
Label: Sony

1. On My Knees (3:38)

met Ghostface Killah

2. Teardrops (3:16)
  3. China Girl (3:27)
  4. Chance (3:13)
  5. My Friend (2:44)
  6. Between the Sheets (3:39)
  7. Dumb (2:47)
  8. Forever Begins (3:40)
  9. Jumpin' (3:37)
  10. What If It Was You? (3:34)
  11. I Don't Want to Talk About It (4:35)
  12. Can't Fight Love (3:18)
Best leuk album, niet super, gewoon goed.

avatar van jowietje
Ik vind dit een heel goed album, en best vernieuwend! IK hed deze CD vaak gedraaid en nu nog wel eens. Hele mooie goede nummers! Jammer dat ze niet echt doorbeken in NL

avatar van Reijersen
NoMusicNoLife schreef:
Best leuk album, niet super, gewoon goed.

Ja best leuk, maar best standaard. Niet super, maar wel lekker.

avatar van jowietje
Vandaag dit album orgineel binnengekregen en naar 2 jaar nog steeds een super album. Heerlijke muziek met steengoede teksten die door de meiden zelf zijn geschreven (voor een groot deel). Deze dames bewijzen wel dat je ook goeie muziek kan maken met inhoud.

Ag hij staat ook niet voor niets op nummer 3 in mijn top 10, dikke 5*.

eazyfan
Die eerste track met Ghostface? Ja daar gaat mijn respect.

avatar van NewYorkCityLight
On My Knees is zeker een chill nummer. Vooral het eerste couplet van de mooie dame trekt mijn interesse...(gewoon door de lyrics hoor, maar de dame is mooi...)
Ik vind de OMK versie zonder Ghostface veel beter

avatar van NewYorkCityLight
Zo, kheb meteen ff de 2 videos toegevoegd...De clip van On My Knees is trouwens zonder Ghostface...misschien dat je dat wel wat vind ...

avatar van Angelo
Het nummer ‘On my knees’ vond ik destijds echt geweldig en na al die tijd klinkt ‘ie nog steeds aardig. Het nummer (en de videoclip) deed me enigszins denken aan Moulin Rouge, ik weet niet waarom trouwens. Deze albumversie is wat uigebreider (wat betreft coupletten) dan de single versie, alleen Ghostface Killah’s aandeel irriteert me enorm, jammer want dat verpest het nummer wel een beetje!

Het tweede nummer ‘Teardrops’ is van hetzelfde kaliber maar net iets minder pakkend maar vooral het refrein klinkt erg fijn. ‘China girl’ heeft -haast vanzelfsprekend- een Aziatisch fleugje gekregen, dit vind ik nou echt een topnummer, heerlijke vibe, mooie tekst en een pakkende melodie zorgen ervoor dat dit nummer van begin tot eind klopt. Dat nummer doet me overigens heel erg aan een ander nummer denken, ik kan er alleen niet opkomen.

‘Chance’ is een pop/dancetrack, beetje standaard maar niet slecht. ‘My friend’ heeft natuurlijk een hele droevige en dramatische tekst maar het raakt mij totaal niet, wat mij betreft een van de mindere nummers van het album alhoewel de boodschap duidelijk overkomt. De titeltrack ‘Between the sheets’, vind ik ook niet veel soeps, soms zelfs wat slaapverwekkend. ‘Dumb’ was de tweede (en laatste?) single van het album, ook een erg fijn nummer en weer een van de betere nummers van het album met een aanstekend refrein, dumb diggi-diggi-di dumb di-dumb. 'Forever begins' is ook zeker een van de betere nummers van het album, voorzien van fijne beats.

'Jumpin' is zelfs ietswat dancehall en is een beetje een outsider op het album, maar mede gezien dit een erg luchtig en zomers vleugje heeft, behoort ook dit nummer tot een van de betere nummers van het album. 'What if it was you' vind ik weer middelmatig alhoewel het refrein niet eens zo slecht is. 'I don´t want to talk about it' vind ik ook niet veel bijzonders alhoewel het pianowerk in dit nummer natuurlijk erg mooi klinkt. Het laatste nummer 'Can't fight love' is de eerste echte ballad en is een beeetje zo zo. In mijn geval is dat ´zo zo´ dus positief, aangezien ik helemaal niet echt van dit soort ballads houd, bij dit nummer laten de meiden horen dat ze als harmonie echt waanzinnig goed klinken.

Op zich een leuk album met een leuke collectie liedjes. Nergens echt een wereldnummer te bekennen alhoewel sommige nummers zeker fijn in het gehoor liggen. Volgens mij is het bij dit debuutalbum gebleven en zijn ze na een jaartje of twee uit elkaar gegaan.

@Angelo

Dumb was inderdaad de tweede single maar Teardrops de derde en de laatste. Die flopte (#23 in de UK charts) en het album werd uitgebracht tegelijk met die single, en flopte toen ook.

Verder ben ik het erg met je eens dat Ghostface Killah On My Knees echt verpest.