Elvis Presley - The Definitive Rock & Roll Album (1987)

Label: BMG

1. Jailhouse Rock (2:24)
  2. I Got Stung (1:49)
  3. Heartbreak Hotel (2:06)
  4. Tutti Frutti (1:56)
  5. Rip It Up (1:52)
  6. Long Tall Sally (1:50)
  7. (Let Me Be Your) Teddy Bear (1:47)
  8. Ready Teddy (1:54)
  9. One Night (2:31)
  10. Good Rockin' Tonight (2:13)
  11. Got a Lot O' Livin' to Do (2:33)
  12. Witchcraft (2:21)
  13. Money Honey (2:32)
  14. Mystery Train (2:26)
  15. Memphis Tennessee (2:07)
  16. Blue Suede Shoes (1:58)
  17. That's Allright (Mama) (3:15)
  18. Blue Moon of Kentucky (2:04)
  19. I'm All Shook Up (1:57)
  20. A Big Hunk O' Love (2:04)
  21. Such a Night (2:59)
  22. Baby I Don't Care (1:53)
  23. Hard Headed Woman (1:52)
  24. Hound Dog (2:15)
  25. My Baby Left Me (2:11)
  26. I Got a Woman (2:24)
  27. Shake, Rattle and Roll (2:26)
  28. Mean Woman Blues (2:17)
  29. Don't Be Cruel (2:02)
  30. I Need Your Love Tonight (2:01)
avatar van spinout
Koop deze niet op CD, want dan zijn veel nummers ingekort.

avatar van BoyOnHeavenHill
Te laat, spinout! Net (eindelijk) aangeschaft, voor een schappelijk prijsje (want tweedehands). Schandalig natuurlijk dat ik nú pas een Elvis-compilatie in huis heb – maar had niemand mij kunnen waarschuwen voor deze versie van That's all right (mama) ? Dat de originele Sun-single hier vanwege licensing-problemen niet op staat, daar kan ik inkomen, maar een live-versie die begint met een minuut Also sprach Zarathustra ?!?
        Overigens, spinout, ik wil je kennis niet in twijfel trekken, maar als ik de tracktijden van deze compilatie vergelijk met de opgegeven tracktijden van een aantal Elvis-albums uit de All Music Guide-discografie (met name zijn debuutalbum Elvis Presley, zijn tweede album Elvis en de latere compilaties The 50 greatest hits en 50 worldwide gold award hits volume 1), dan vind ik bij de aldus gevonden 19 gemeenschappelijke nummers qua tracktijd steeds maar 2 of 3 seconden verschil (hetgeen al verklaarbaar kan zijn wanneer de AMG-site de paar seconden pauze tussen de nummers steeds bij de tracktijd optelt), met als enige uitzondering A big hunk o' love (10 seconden verschil, maar als ik een paar versies download zijn die 10 seconden verschil met de versie van The definitive r&r album steeds afwezig). Dus ik weet niet of jouw waarschuwing wel klopt.
        En wat ook nog opvalt is dat deze plaat in Elvis' AMG-discografie in twee versies staat: één keer met BMG als label en 30 tracks (= déze uitgave), en één keer met RCA als label en slechts 22 tracks (de eerste 23 van déze uitgave minus track 10 – waarom juist Good rockin' tonight ertussenuit is geplukt weet ik ook niet).