Herman Brood - Wait a Minute... (1980)

Label: Ariola

1. Dynamite (3:21)
  2. Girl of My Dreams (2:46)
  3. Time to Split (2:30)
  4. Keep Playin' That Rock'n'roll (3:08)
  5. Outside Lookin' In (2:42)
  6. Propaganda (2:45)
  7. All the Girls Are Crazy (3:31)
  8. Brickyard Blues (3:13)
  9. Workin' Girl (3:55)
  10. Voices (3:15)
  11. Blew My Cool (3:06)
buizen
Rudi S schreef:

Er kan ook prima gestemd worden als je dit album via een vriend, buurman, leraar of iemand anders kent.
Ook kennis opgedaan via CD, You Tube, streaming of cassette kan nog.
Lekker album overigens net een fijne live sfeer.
Doet ook wel aan de J Geils band denken.

Zo heb ik op Adele gestemd na haar album bij de bakker, de slager en de wachtruimte van de tandarts te hebben gehoord. Dat mag gewoon, als je het maar gehoord hebt.
Grapje.

Een CD of elpee - of cassettebandje - 'in huis hebben' (daar gaan we weer) en het over je installatie uit speakers horen vind ik toch wel een beetje een must. Maar goed dat is een discussie voor elders.

avatar van Rudi S
Ha, ha, dat zijn van die stokpaardjes, net als The Beatles

avatar van nlkink
OK buizen,
Heb even gekeken. Gisteren beoordeling gegeven. Waarschijnlijk is ie toen naar 2,7 gegaan. Jouw stem bracht 'm naar 2,73 en Rudi S heeft het album naar 2,75 gebracht.
Het gaat de goede kant op

Wat mij betreft hoef je een album niet perse in huis te hebben om 'm te beoordelen. Ik heb een flinke trits Jan(tje) Smit albums beoordeeld omdat ik die bij mijn ouders moest aanhoren. En hetzelfde geldt voor de George Baker Selection. Dat zou ik niet eens in huis willen hebben.
Eigenlijk moet je dat werk ook niet beoordelen, maar veroordelen

buizen
Op Time To Split een fijne bijna 'voorgrondrol' voor het achtergrondkoortje, de Bombita's. De uitstekende steady (back)beats van drummer Peter Walrecht vallen ook hier positief op. Bij vlagen een beetje lazy en laid-back.
Keep Playin' That Rock 'n Roll zorgt dat het tempo niet verslapt maar is een beetje 13-in-een-dozijn, dergelijke nummers zullen het natuurlijk altijd afleggen tegen het I'm a heart and soul, rock 'n roll, heart 'n soul rock 'n roll junkie van enige jaren eerder.
All The Girls Are Crazy tracteert op vlammend gitaarwerk en de Bombita's gillen over de gitaren heen hoe gek ook zij zijn.

Brood schijnt hier The Wild Romance 'goodbye' te hebben gezegd (maar dit klopt maar half) en met deze langspeelplaat zijn nieuwe team te hebben gevormd. De muzikanten en het productieteam hebben zich er niet met een Jantje van Leiden van afgemaakt met dit album. Volop guest appearances ook, featuring on this album o.a.: Peter Bootsman (gitaar, New Adventures), Golden Earring's George Kooymans, Robert Jan Stips en fijne blazers als Bertus Borgers en Ruud van Dijk.

Danny Lademacher's catchy riffs en heerlijk solowerk, soms bluesy soms rock, zijn zeer aangenaam op het hele album. Ook het divers koperblaaswerk geven de songs kleur.
Bij vlagen (dankzij songs als Dynamite) neigt het album naar een 4*, maar houdt het voorlopig toch op 3,5 sterren.

avatar van Von Helsing
1,5
buizen schreef:

Leuk interview met Alfred Lagarde over dit album
Herman Brood & Alfred Lagarde ( Firato 1980) over de LP "Wait a minute" - YouTube