Herman Brood & His Wild Romance - Street (1977)

Label: BMG

1. Street (2:47)
  2. Turn It On (5:24)
  3. Syrup (3:37)
  4. Back in Your Love (3:16)
  5. Crocodile (The Penthouse) (4:17)
  6. Pop It (7:54)
  7. Romanza Di Cavalli (1:23)
  8. Spine Pain (2:02)
  9. One More Dose (Lonely Pain Part 2) (4:05)
  10. Feels Like Love (1:22)
avatar van Drs. DAJA
Street is een zeldzaam sterk staaltje blues-rock waarbij nummer op nummer verbaast. Brood's teksten werken, hebben een gevoel van straat rock 'n' roll maar zijn vervolgens weer lyrichs slick en heerlijk opgefokt. Het is tevens misschien wel Brood's best geproduceerde plaat, het album is heerlijk dynamisch en de bluesklanken(/nummers) krijgen de volle ruimte om zich te ontwikkelen (waar ze er live in de helft van de tijd doorheen werden geramt). Ik ben bovenal erg te spreken over de klank van de piano en Brood's stem, allemaal erg lekker opgenomen.

Fantastische rock 'n soul & blues van Herman Brood & His Wild Romance. Echt een geweldige plaat, die knap stijlen mixt en er een fraai geheel van weet te maken. Opvallend goed zijn de zang en piano van Herman, de gitaar van Ferdi Karmelk en de achtergrondzangeressen. Of de nummers lopen als een trein, zoals het ijzersterke Pop It of ze zijn langzamer, zuigend en pakkend, zoals het geweldige Turn It On. Ook Street, Syrup, Back In Your Love, Crocodile & One More Doze zijn fraaie songs. Overigens staat er geen minder nummer op deze plaat. Pure klasse!