Genesis - Foxtrot (1972)

Label: Charisma

1. Watcher of the Skies (7:19)
  2. Time Table (4:40)
  3. Get 'em Out by Friday (8:35)
  4. Can-Utility and the Coastliners (5:43)
  5. Horizons (1:38)
  6. Supper's Ready (22:58)
avatar van BoyOnHeavenHill
Ik ken Seconds out wel, ingebracht door mijn vrouw, maar aan Phil Collins die het materiaal "van" Peter Gabriel zingt heb ik nooit kunnen wennen.

BoyOnHeavenHill schreef:

avatar van Rudi S
Neal Peart schreef:
Ook voor mij, net zoals de anderen op deze site, was er eerst de kennismaking met Supper's Ready op het live album Seconds Out

Nou Genesis had toch voor 1977 al een flinke aanhang hier in Nederland, Selling England by the Pound was mijn kennismakingsalbum.
Genesis Concert Setlist at Ahoy, Rotterdam on April 11, 1975 | setlist.fm

Ik zag ze voor het eerst live nadat zowel Hackett als Gabriel er al uit waren (helaas)

Voor mij 'het' hoogtepunt van Genesis en mijn all-time nummer 1!

avatar van linxde1
Alleen al om de begintrack en de eindtrack een 5!! En wat er tussenin zit is ook fantastisch!

avatar van popstranger
Watchers of The Skies, Can-Utility and the Coastliners en vooral Supper’s Ready zijn hier de voltreffers. De andere nummers doen me minder maar de score is dan al binnen voor deze 3 kleppers...

avatar van jorro
Wat zou het op de middelbare school saai geweest zijn als er geen Genesis albums in de periode 1971 - 1977 zouden zijn verschenen. Zeker vanaf de derde klas stonden we bij het eerste teken van een nieuw album bij wijze van spreken in de rij bij de plaatselijke platenboer om het album te bestellen. Prachtige, maar vooral heel gelukkige herinneringen.
Bij elke draaibeurt van dit album twijfel ik er weer over mijn waardering van 4,5 naar 5* te verhogen. Vooral Supper's Ready is grandioos. Alleen Time Table scoort bij mij geen 5* en Horizons vind ik wel een fraai nummer(tje) maar of het op het album thuis hoort?
Het is een feestje elke keer als ik dit album beluister. Het staat op een veel te bescheiden plaats 37 in de 100 Greatest Albums of 1972. In de best ever albums chart over 1972 staat het op 10. dat begint er meer op te lijken.

jorro schreef:

Gewoon doen ! Het id inderdaad een steengoed album van Genesis.