The Unwinding Hours - The Unwinding Hours (2010)

Label: Chemikal Underground

1. Knut (5:56)
  2. Tightrope (3:20)
  3. Little One (4:16)
  4. There Are Worse Things Than Being Alone (5:01)
  5. Solstice (2:56)
  6. Peaceful Liquid Shell (5:03)
  7. Child (4:46)
  8. Traces (3:56)
  9. Annie Jane (4:51)
  10. The Final Hour (5:21)
avatar van Hendrix4live
Zeer mooie cover.

Knut lijkt erg op een Arcade Fire-song. Zeer sterke opener. De volgende nummers zijn weer heel anders. Ze hebben meer wat weg van een goeie Johan-plaat of zo. Sommige nummers halen ook het niveau van Novastar of Elbow.
Het is een gevarieerde plaat met veel invloeden van andere Popbands. Mooie muziek met leuke achtergrond-zang. Zeer fijn plaatje.

avatar van Hendrix4live
Peaceful Liquid Shell

avatar van Helicon
Wat een PRACHTIGE plaat van twee leden van Aereogramme. De muziek ligt dan ook behoorlijk in het verlengde daarvan. Zij het misschien iets minder extreem.
Rustige nummers, afgewisseld met nummers die exploderen in frontale noise muren, maar altijd bevatten ze iets breekbaars door de zang.

TOPPLAAT!!!

avatar van strebge
Wow, zag deze puur toeval voorbij komen op myspace, maar dit blaast aereogramme gewoon van de kaart..

Prachtige plaat... Verdient veel meer aandacht...

avatar van Helicon
Vandaag weer eens helemaal geluisterd, maar jongens jongens WAT IS DIT EEN PLAAT ZEG!! Zo mooi.
Ik vind er echt geen minder nummer opstaan allemaal paretltjes!!

Gregson
Helemaal mee eens. Wat een bizar mooi abum!

avatar van Joy4ever
The Final Hour

avatar van Helicon
Toch nog weinig reacties op dit absolute TOP album zeg! Dit lijkt wederom een parel te worden die aan de massa voorbij gaat.

Gisteren weer even Child gedraaid, zo mooi zo intens!

avatar van nelis
Geweldig album!!

avatar van battersea
Heel fijn, breekbaar maar sterk plaatje. Al s geheel luisteren!

avatar van laboomzaa
Verrassing dit ceedeetje!! Luister hem nu voor de tweede keer en ik ben bang dat deze voorlopig niet meer uit de cd-speler te branden is!!!

avatar van likeahurricane
Dit plaatje kan me meer bekoren dan de voorloper Aereogramme, dat mij teveel richting metal gaat.

Rustige nummers die ontbranden in een gitaarmuurtje. Mooie verstilde songs die inderdaad wel wat weg hebben van Johan of de oude Serenes.

Ook live is het prima, luister maar eens naar Knut live:

Knut live in de Ekko Utrecht

avatar van MatjelovesMusic
Aanstaande zaterdag live te aanschouwen in de W2 Den Bosch. Heerlijk melancholisch plaatje in het verlengde van Aereogramme. Het is alleen net wat intiemer en kaler. Een ideaal stukje muziek voor de kleine uurtjes in de avond/nacht of 's ochtends vroeg in de auto als het buiten nog donker is.

Gregson
Hij blijft me boeien! Ik was ook bij het optreden in de Ekko (mooie opnames btw likeahurricane!). Klasse!

avatar van battersea
Blikskaters. Even laten vallen en dan... misschien wel de mooiste plaat van 2010!!!