Norah Jones - Feels Like Home (2004)

Pop / Jazz
Label: Blue Note

1. Sunrise (3:21)
  2. What Am I to You? (3:30)
  3. Those Sweet Words (3:23)
  4. Carnival Town (3:12)
  5. In the Morning (4:07)
  6. Be Here to Love Me (3:29)
  7. Creepin' In (3:04)

met Dolly Parton

8. Toes (3:46)
  9. Humble Me (4:37)
  10. Above Ground (3:44)
  11. The Long Way Home (3:13)
  12. The Prettiest Thing (3:52)
  13. Don't Miss You at All (3:08)
  14. Sleepless Nights * (4:13)
  15. Moon Song * (2:44)
  16. I Turned Your Picture to the Wall * (3:01)
AC1
Mooi album. Opname-technisch perfect.

avatar van Lexcoaster
Heerlijk relaxt jazz-album. Lome muziek die lekker wegluisterd, en Norah's stem is erg mooi om naar te luisteren.

beaster1256
toes en humle me maar ook the prettiest thing zijn de beste songs op dit middelmatige album van norah , maar ja de verwachtingen waren misschien te groot .

avatar van guitarwally
Haar debuut was vele malen indrukwekkender dan deze opvolger.
What Am I To You

avatar van Lexcoaster
Lexcoaster schreef:

Mijn mening is niet veranderd. Mooie stem, erg relaxte sfeer, en consistenter dan haar debuut. Maar met dat laatste heb ik waarschijnlijk een afwijkende mening. Degelijk plaatje dit.

avatar van Ronald5150
Net als bij haar debuutplaat is "Feels Like Home" best ok. Maar ook hier bekruipt me weer dat veilige gevoel, waardoor ik na verloop van tijd mijn interesse en aandacht verlies. Haar stem is prachtig en past ook best goed in deze setting. Maar de variatie is mijn inziens te beperkt en het blijft allemaal keurig binnen de lijntjes. Wat dat betreft kan mij haar werk bij gelegenheidsband "The Littles Willies" beter bekoren. "Feels Like Home" is een prima plaatje om op de achtergrond te draaien, maar beperkt houdbaar wat mij betreft.

avatar van spinout
Na deze plaat verloor ik haar uit het oog. Teveel van hetzelfde. De twee eerste platen laten geen groei horen of verandering van richting. Aardige muziek, maar 2 albums is dan genoeg.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Voor 1 Euro bij de spullenhulp weggekaapt, vond het na 1 luisterbeurt eigenlijk een wat suffe plaat.
Na beluistering via de koptelefoon waardeerde ik het album al iets meer.
Norah heeft een mooie stem en deze muziek is perfect als achtergrondmuziek.

avatar van Rinus
De opvolger van het succesvolle debuutalbum is in dezelfde stijl. En heeft dus dezelfde pro's en contra's als dat eerdere album, maar in een wat mindere mate.. Voor de rest een aardig album wat voor af en toe lekker wegdraait ( vooral op een zondagmorgen of in de avond).

Muziekverslaafd
Haar debuutalbum vond ik al erg lekker, maar deze vind ik net ietsje beter. Heerlijke relax muziek. Wat me opvalt is dat ze aan haar Jazzy sound lichte Country/Americana invloeden heeft toegevoegd op Dit album.

avatar van jdeg
Vooral Creepin' In vind ik een heerlijk nummer. Prima opvolger van haar debuutalbum.