Jackson Browne - I'm Alive (1993)

Label: Elektra

1. I'm Alive (5:02)
  2. My Problem Is You (4:41)
  3. Ewerywhere I Go (4:38)
  4. I'll Do Anything (4:32)
  5. Miles Away (3:53)
  6. Too Many Angels (6:05)
  7. Take This Rain (4:50)
  8. Two of Me, Two of You (2:56)
  9. Sky Blue and Black (6:08)
  10. All Good Things (4:27)
EVANSHEWSON
Beetje middelmatig werk, na klassiekers in de seventies.

Niettemin nooit echt slecht natuurlijk.

3 sterretjes ***

avatar van indana
Het begin is in ieder geval een stuk veelbelovender dan de albums uit de jaren 80 die verzopen in de synthesizer sound. Het geluid klinkt in ieder geval een stuk 'soberder' en dat past Browne een stuk beter.
I'm Alive mag er zijn, er zit inderdaad nog leven in onze muzikant, waarvan ik wel eens gedacht heb dat hij klinisch dood was.
My problem is you, met een mooi achtergrondkoortje (daar ben ik gek op!).
Everywhere I Go, reggae...en ook nog lekker uitgevoerd, aanstekelijk ,al blijf ik mijn bedenkingen hier tegen houden. (er zijn talloze betere reggae muzikanten)
I'll Do Anything, een niemandalletje.
Miles away, zal nog wel een overblijfsel uit de jaren 80 zijn.
De rest klinkt allemaal een stuk geloofwaardiger dan de voorgaande 3 albums, en dat doet me echt deugd. Een verademing.

beaster1256
mmmm, ja wat beter , maar kan niet tippen aan zijn seventies lp's

avatar van farther_on
Weer een goed album van de heer Browne.

Met als hoogtepunten: 'Two of me, Two of you', 'Sky blue and black', 'Too many Angels', 'Take this Rain', All Good Things' en de titelsong. De rest drijft mee met de kwaliteit die hij hier levert.

Kortom: geweldige cd !!

Father McKenzie
Misschien minder urgent dan zijn prachtige seventies-albums - ja, ook die hele vroege vond ik prima - maar dit is toch echt een behoorlijk album.
Hoe vaker ik hem draai, hoe beter hij me bevalt. De parels staan hier echt op, je moet misschien iets meer moeite doen om ze eruit te vissen, maar dan... nestelen deze voornamelijk mooie songs zich in je hersens.

avatar van Poeha
Hoe je in 2 jaar toch je mening enigszins kunt wijzigen in "nooit echt slecht" naar "een behoorlijk album...met echte parels erop"

Deze moest ik ook maar eens nodig herbeluisteren.

avatar van Poeha
En beluisterd...
Deels een heerlijk album, met pareltjes als Sky Blue And Black, Too Many Angels en het lekkere feelgood Everywhere I Go (reggae).

Topper is wat mij betreft Take This Rain (ben ook een Eagles fan).

*** 1/2

avatar van robbrouwer58
Net zo goed als in de seventies, nee ..., beter.

avatar van blaauwtje
Had dit album gemist in de nineties, heb hem een paar jaar terug gedownload, onlangs gelukkig een origineel op de kop kunnen tikken.

Kan idd niet tippen aan lfts, tp,roe maar heb een zwak voor het stemgeluid van Jackson, in de zaal is ie ook geweldig.

avatar van Bartjeking
Prima plaatje hoor. Toen ik voor de eerste keer I'm Alive hoorde, moest ik in eerste instantie aan Paul Rodgers denken. Wat mij betreft geen belediging. Goeie stem deze man. En als deze plaat niet tot je beste werk hoort, dan heb je een redelijk briljant oeuvre.

avatar van LucM
Jackson Browne keert met dit album terug naar de ingetogen singer-songwriterspop van de jaren '70 en dat pakt beter uit. Een album die je na een tijd meer waardeert met nostalgisch getinte, weemoedige maar niettemin lichtvoetige songs en ook zijn warme fluwelen stem is als vanouds goed.

avatar van milesdavisjr
Een redelijke plaat van Browne, een kraakheldere productie en man's warme stem kunnen echter het album niet naar een hoger niveau tillen. Er staan enkele uitstekende nummers op, Too Many Angels is een heerlijke stemmige song, Sky Blue and Black zelfde laken het pak. All Good Things kan mij ook nog wel bekoren. Het overige materiaal is toch een pak minder, waarbij Everywhere I Go de span kroont, Browne goes Reggae en dat pakt wat mij betreft niet goed uit. Onwillekeurig denk je toch terug aan Browne's materiaal uit de jaren 70, waarbij de beste man over de hele linie genomen sterker voor de dag kwam. Echt slecht wordt I'm Alive echter ook niet, de meeste songs tikken nog wel een voldoende aan en de eerder genoemde songs tillen het plaatje naar een iets hoger niveau. In de discografie van Browne behoort het echter niet tot zijn sterkere werk.

avatar van Tonio
Veel van mijn favoriete artiesten/bands hebben dikwijls een periode met albums die over het algemeen (en ook door mij) minder gewaardeerd werden. Ik ben de laatste weken hiernaar aan het luisteren om te horen of dat na vele jaren nog altijd zo is. Dat heeft al veel verrassende uitkomsten opgeleverd.

De laatste week heb ik geluisterd naar de albums van Jackson Browne uit de periode 1980 t/m 2002. Na in de jaren '80 drie zeer teleurstellende albums uitgebracht te hebben, heeft Jackson Browne met I'm Alive weer een beetje de weg terug gevonden.

En dat zit een beetje in het niveau van de songs. Twee fraaie nummers (Too Many Angels en Sky Blue and Black), terwijl de rest van de nummers acceptabel is. Maar het belangrijkste is dat hij weer zijn eigen warme sound terug gevonden lijkt te hebben. Hoopgevend!

dit album van jackson browne van 1993 is in mijn ogen zijn laatste meesterwerk .
er staat geen enkel slecht nummer op .
de uitschieters zijn i'm alive;too many angels;take this rain;sky blue and black.
ik heb dit album gekocht in 1993 en beluister het nog altijd regelmatig op mijn cd -speler
de top 4 jackson browne lp's 1 running on empty 2 late for the sky 3 the pretender 4 i'm alive