Jackson Browne - Lawyers in Love (1983)

Label: Asylum

1. Lawyers in Love (4:21)
  2. On the Day (4:00)
  3. Cut It Away (4:47)
  4. Downtown (4:08)
  5. Tender Is the Night (4:53)
  6. Knock on Any Door (3:38)
  7. Say It Isn't True (5:25)
  8. For a Rocker (4:05)
avatar van indana
Het eerste numer van dit album begint ongeveer waar het vorige album eindigde. Multi-instrumentalist David Lindley is verdwenen op dit album na jaren trouwe dienst. De man die nou net voor een beetje extra zorgde.
De eerste vier numers lijken erg op elkaar, ze hadden trouwens ook op het vorige album kunnen staan, niemand zou het gemerkt hebben.
Tender is the Night is een (zeer) lichte opleving en in Say It Isn't True zit nog wel een lichte spanning maar dat is het ook wel.

beaster1256
beter album , niet slecht maar geen j browne topper , het zal er nooit meer van komen denk ik

avatar van farther_on
Russel Kunkel opent dit album geweldig met zijn drums in "Lawyers in Love".

Voor de rest een prima album met lekkere nummers.
de uitschieters:

Lawyers in Love
On the day
Tender is the night
Knock on any door
en het lekkere simpele For a Rocker

avatar van Dibbel
Bijna 5 jaar na laatste bericht...

Nogal mainstream Amerikaans klinkend album van Jackson Browne.
Past wel in die tijd. Gelukkig nog geen syndrums.
Er wordt keurig gemusiceerd door vakmannen, dat hoor je weer.
De songs zijn helaas niet echt spannend en het klinkt allemaal nogal gladjes zonder scherpe randjes.
En toch, het is geen slechte plaat.
For A Rocker (een meezingertje) heeft nog een lekkere gitaarsolo achteraan.
On The Day is een lekker aanstekelijk nummer en dat vind ik Cut It Away ook nog wel.
Say It Isn' True is een mooi rustig nummer, wat ook wel wat spanning in zich heeft (ook met mooie gitaarsolo).
De rest kan er mee door.
Conclusie: niet onaardig, past muzikaal in die tijd, maar echt spectaculair goed of slecht wordt het nergens.
Beschaafd middelmatig album van Jackson Browne.
Op vinyl en leuke hoes trouwens.

avatar van LucM
Met Lawyers in Love gaat Jackson Browne meer de rocktoer op. Het levert een wisselvallig album op met de titelsong en Tender Is the Night als uitschieters. Say It Isn' True is ook een mooi nummer met een beetje spanning. De overige songs zijn eerder middelmatig: niet slecht maar wat vlakjes.

avatar van Krakonos
Ik vind dit wel een heel prettig album. Begint al goed met het eerste nummer. "Cut it away" is prachtig en de solo erin veeel te kort. Mooi gitaar- en drumwerk. Een degelijk stuk werk.

avatar van Tonio
Veel van mijn favoriete artiesten/bands hebben dikwijls een periode met albums die over het algemeen (en ook door mij) minder gewaardeerd werden. Ik ben de laatste weken hiernaar aan het luisteren om te horen of dat na vele jaren nog altijd zo is. Dat heeft al veel verrassende uitkomsten opgeleverd.

De laatste week heb ik geluisterd naar de albums van Jackson Browne uit de periode 1980 t/m 2002. En waar Hold Out voor mij een aangename verrassing werd, is dat niet het geval met deze Lawyers in Love. Die vond ik destijds al het slechtste album van Jackson, en dat is nu ook het geval. Allemaal zeer matige composities en ook krijgt hij hier al een beetje last van die kille productie van die jaren '80.

Jammer.

avatar van vanwijk
Tonio schreef:

Jammer.

Ik snap wat je zegt, kan me er deels ook in vinden. Toch zijn de titelsong, Tender is The Night en Say It Isn’t True voor mij nog wel de moeite waard om tot een ruime voldoende te komen.