Jackson Browne - The Very Best Of (2004)

Label: Rhino

1. Doctor My Eyes (3:20)
  2. Jamaica Say You Will (3:25)
  3. Rock Me on the Water (4:14)
  4. Take It Easy (3:42)
  5. These Days (4:40)
  6. Redneck Friend (4:01)
  7. For Everyman (5:58)
  8. For a Dancer (4:49)
  9. Fountain of Sorrow (6:51)
  10. Late for the Sky (5:37)
  11. Before the Deluge (6:22)
  12. Your Bright Baby Blues (6:03)
  13. The Pretender (5:52)
  14. Here Come Those Tears Again (3:37)
  15. The Load Out [Live] (5:35)
  16. Stay [Live] (3:24)
  17. Running on Empty [Live] (4:59)
  18. You Love the Thunder [Live] (3:56)
  19. Boulevard (3:21)
  20. Somebody's Baby (4:24)
  21. Tender Is the Night (4:54)
  22. Lawyers in Love (4:20)
  23. In the Shape of a Heart (5:47)
  24. Lawless Avenues (5:40)
  25. Lives in the Balance (4:15)
  26. I Am a Patriot (4:06)
  27. Sky Blue and Black (6:06)
  28. I'm Alive (5:11)
  29. The Barricades of Heaven (5:40)
  30. Looking East (4:57)
  31. The Naked Ride Home (5:58)
  32. The Night Inside Me (4:39)
avatar van BB King
laatst de soundtrack van Forrest Gump binnengehaald, hierop staat "Running on Empty," heb ook altijd gedacht dat dit nummer van Billy Joel was, die stemmen lijken inderdaad erg op elkaar.
erg lekker nummer trouwens!

avatar van Syndro
Song For Adam ontbreekt Een van zijn mooiste nummers.

avatar van De buurman
Ik mis The Fuse hier.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Prachtige verzamelaar van Jackson Browne, meest urgent is het jaren 70 werk en had ik de Browne uitvoering van Take It Easy nog niet eerder gehoord, terwijl hij daar toch voor 50 % eigenaar van is.
Tevens vind ik disc 2 ook erg sterk met mooie nummers als Tender Is The Night & Sky Blue & Black.
Wat me opvalt is dat de gemiddelde lengte van een Jackson Browne nummer aan de lange kant is.

Stijn_Slayer
Ik zou zeggen dat hij voor meer dan 50% van het nummer geschreven heeft. Ik lees op Wiki nml. dat Frey alleen het tweede couplet heeft afgemaakt. Vind de versie van Eagles wel wat leuker op zich.

avatar van Thomas86
mooie compilate met uiteraard The Pretender, het favoriete nummer van Mart Smeets.

Stijn_Slayer schreef:

Leuk weetje Stijn dat Frey zijn bijdrage wat beperkter was inzake Take It Easy, was ik niet van op de hoogte.
Vind overigens ook de uitvoering van The Eagles beter dan die van Jackson Browne.

Hendrik68
"I am standing on a corner in Winslow Arizona, such a fine sight to see. It's a girl my Lord an a flat big Ford, slowin'down to take a look at me"

Laatst een anekdote gehoord van een van de Dutch Eagles die beweerden dat Jackson Browne alleen bovenstaade zin voor de Eagles had bedacht, omdat Glenn Frey een beetje bleef steken.

De een heeft het over een "Bedford" zo'n oud Amerikaanse vrachtwagen, de ander heeft het over een big ford. Ik denk zelf Bedford te horen. Ach ja, waar een mens zich ook al niet druk om kan maken.

Op een Wiki pagina staat dat Browne het eerste couplet zou hebben geschreven en Glenn Frey het 2e. Dat zou bovenstaande dus weer ontkrachten.

Ik houd het er maar op dat dit gewoon een prachtig nummer is. Het begin van veel moois voor zowel Browne als de Eagles.

Hieronder een link naar de bewuste corner in Winslow Arizona.

Stijn_Slayer
Ik denk dat die Dutch Eagle zich vergist heeft. Volgens mij is dat nml. de zin die Frey ingebracht heeft. Die is afkomstig uit het tweede couplet, dat hij volgens Wikipedia heeft afgemaakt (niet volledig geschreven).

''Frey finished the second verse (including the line "It's a girl, my Lord, in a flatbed Ford ...")''

avatar van henk01
Hendrik68 schreef:

Hieronder een link naar de bewuste corner in Winslow Arizona.

Ik ben daar geweest, wordt aardig uitgebuit daar. Er is verder niets te doen daar. Een paar souvenirwinkels vol met Eagles spullen. Mijn mooist hebbeding is een foto van ons 'standin' en die was gratis.

Hendrik68
Nou Stijn, ik ga er helemaal van uit dat je gelijk hebt, hoewel je lang niet altijd van Wiki uit kan gaan, heb ik inmiddels wel geleerd. De Dutch Eagles kunnen fantastisch spelen, vette aanrader. Volgende week zaterdag ook te bewonderen bij Retropop te Emmen. Spelen niet alleen Eagles, maar ook Jackson Browne bijvoorbeeld. Ik heb ze 2 keer gezien, 2 keer dezelfde show, en dus ook 2 keer dezelfde intropraatjes. Daarin zijn ze aardig minder bedreven. Het ene lulverhaal na het andere. Dus als ook dit niet klopt, dan geloof ik het meteen. Ze gaan blijkbaar uit van een niet al te goed geinformeerd publiek.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Dutch Eagles is inderdaad een belevenis, men heeft sinds kort het repertoire uitgebreid met ( in ieder geval ) Steely Dan.
Ik wist dan weer niet dat ze ondertussen ook nummers van Jackson Browne spelen, maar als ze weer eens bij me in de buurt zijn ga ik als Eagles adept absoluut weer een keer kijken.

avatar van Twinpeaks
Mooi overzicht van deze toch wat ondergewaardeerde liedjessmid.Browne schrijft liedjes met kop en staart ,maar vervalt soms een beetje in ietwat te relaxte sferen,waardoor het lijkt te kabbelen,maar het blijft toch altijd wel kwalitatief overeind.De beste man oogt ietwat kleurloos ,maar heeft desondanks toch aardig wat klassiekers op zijn naam staan.In de jaren 70 schreef hij toch wel zijn meest memorabele werk ,maar ook het latere werk mag er zijn.Deze verzamelaar mag bij mij nog weleens langskomen in de late uurtjes met een goed wijntje en prima gezelschap .