Jackson Browne - Looking East (1996)

Label: Elektra

1. Looking East (4:57)
  2. The Barricades of Heaven (5:42)
  3. Some Bridges (4:52)
  4. Information Wars (5:15)
  5. I'm the Cat (3:55)
  6. Culver Moon (5:46)
  7. Baby How Long (5:05)
  8. Nino (5:14)
  9. Alive in the World (4:51)
  10. It Is One (4:57)
avatar van indana
Looking East is een stevige opener van dit album in de trant van Running on Empty. Verder een goed verzorgd album. Niet groots maar als tussendoortje goed te verorberen.

EVANSHEWSON
Inderdaad indana, geen groots album, maar zoals vaker bij Jackson browne is dit goed vakwerk. Verveelt zelden, al springen hier echt weinig dingen ook uit.
Nogal middelmatig voor zijn doen, toch ?

***

avatar van Running On Empty
Barricades Of Heaven is een van zijn beste nummers. Leuke plaat, niet briljant.

avatar van Gert P
Nou nummer 2 en 9 vind ik toch wel heel mooi hoor.
Deze artiest verveelt mij niet zo gauw.

avatar van farther_on
Ben het geheel eens met vorige schrijvers.

Maar na zoveel jaar nog platen maken als
"Barricades of Heaven" , "Alive in the world" en Some Bridges.

En "Barricades" behoort inderdaad tot een van zijn beste nummers.

Geweldig !!

avatar van Madjack71
Jackson Browne heb ik leren kennen via Clarence Clemons en hun gezamenlijke hit..You're a friend of mine. Verder nooit iets apart van hem gehoord. Dit album voor een prikkie overgenomen van een vriend. Looking East begint heel lekker en lijkt wel wat te beloven. Alleen voor mijn gevoel word die niet echt ingelost. Goed de nummers zijn prima verzorgt en met zijn stem is niets mis mee. Toch heb ik het gevoel alsof ik 50 minuten met iets bezig ben en me daarna afvraag wat ik gedaan heb. Nummers lijken zich ook wat voort te slepen. Voor de relatieve lange nummers die er op staan, had ik ws. iets meer vuur verwacht.
Ik denk gezien ook de waardering voor zijn oudere albums uit de jaren zeventig, dat ik daar eens naar ga kijken. Running on Empty is voor weinig te koop, dus daar zal ik eens mee beginne. Verder wel respect voor deze man als muzikant/componist.

avatar van blaauwtje
Indertijd een telefoon gesprek gehad met een vriend, over ditjes en datjes, zegt ie bij het afscheid: Ik zie je volgende week wel in de Oosterpoort, ik zeg hoezo? nou daar is immer een solo akoestisch concert van Jackson Browne.

Nou om een lang verhaal kort te maken, er waren, gelukkig , nog kaartjes , heen gegaan en totaal onder de indruk terug gekomen, gelijk , toen zijn nieuwste, Looking east gekocht.

Sinds die tijd weer helemaal fan van Jackson, dit album deed mij altijd terug denken aan die memorabele avond en met het uitbrengen van solo acoustic 1 en 2, beleef ik die avond in 1996 nog vaak terug.