The Ocean - Heliocentric (2010)

Duitsland / Zwitserland / Verenigd Koninkrijk
Label: Metal Blade

1. Shamayim (1:54)
  2. Firmament (7:29)
  3. The First Commandment of the Luminaries (6:47)
  4. Ptolemy Was Wrong (6:28)
  5. Metaphysics of the Hangman (5:41)
  6. Catharsis of a Heretic (2:09)
  7. Swallowed by the Earth (5:00)
  8. Epiphany (3:22)
  9. The Origin of Species (7:23)
  10. The Origin of God (4:34)
avatar van Joy4ever
The Ocean – “The Grand Inquisitor II: Roots & Locusts” (Stereogum Premiere) - Stereogum

Tracklist ziet er top uit. Hopen dat Anthropocentric de vieze smaak van Heliocentric compleet wegspoelt!

avatar van Tha)Sven
Ben er bang voor hoor, maar misschien omdat het uit het menselijk standpunt is het een stuk ruwer wordt?

avatar van JSPR_G
Ik vermoed dat het een iets minder goede versie van Aeolian zal worden.

De 2 tracks die al te beluisteren vind ik wel allesbehalve slecht.
THE OCEAN | ANTHROPOCENTRIC - metalblade.com (She Was The Universe)

Ik kan Heliocentric ondertussen toch best wel apprecieren (sorry voor de schrijffout, m'n toetsenbord is een beetje kapot..), en trek hierbij m'n 3,5* op naar 4*, maar als ik het zo live hoor op youtube vrees ik dat zolang het die zanger blijft we geen precambrianachtige muziek meer moeten verwachten.. YouTube - The Ocean - 02 | 07.10.2010 [HD]

leander?
Tha)Sven schreef:

Robin Staps vertelde me na afloop van een concert in Juni dat het inderdaad een stuk ruwer ging worden. Hij noemde het vooral technischer en harder.
JSPR_G schreef:
...maar als ik het zo live hoor op youtube vrees ik dat zolang het die zanger blijft we geen precambrianachtige muziek meer moeten verwachten..

Wel, de nieuwe vocalist z'n cleane uithalen in de studio >>>>> live. Zijn liveprestaties zeggen niet zo bijster veel over de kwaliteit van de vocals op het komende album. Natuurlijk ben ik ook teleurgesteld dat Heliocentric zo'n stap terug was van het beste metalalbum aller tijden (zie toptien), maar ik heb me er maar bij neergelegd. Het is minder, er staan een paar miskleunen op (PWW ), maar er staat ook genoeg geniale muziek op. Ik heb in ieder geval heel veel zin in Anthropocentric.

avatar van laboomzaa
Ik vind dit een hele goede plaat...draai hem nog met regelmaat en met veel plezier!! Ik geef toe de zang is een vreemde eend in de bijt, maar hoort wel bij deze plaat!! Vandaag de twee nieuwe nummers eens beluisterd...en nu weet ik het even niet....

avatar van Tha)Sven
Maar wat vind je dan van de andere platen?

avatar van laboomzaa
Ik ken allen de plaat van hiervoor!! Die is net zo goed te pruimen als deze!! En met name 2 2de cd!! Ik heb de nummers 1 keer snel gehoord..hoor. Dus waarschijnlijk komt het vanzelf

avatar van JSPR_G
Als heel het album wordt als de 2 nummers die nu al te beluisteren zijn, wordt dit toch wel een prachtalbum ze. Daarjuist nog eens allebei beluisterd: Jammie!

avatar van Metalhead99
Een kleine tegenvaller t.o.v. hun vorige plaat, maar nog steeds best goed. Ik hoop dat hun andere plaat uit dit jaar beter is.

avatar van michaelSOAD
Geweldig album! Firmament vind ik echt een gruwelijk goed nummer en de rest van het album vind ik ook geweldig.

Ik weet dat ik een van de enige ben, maar ik vind deze toch beter dan Precambrian (Niet dat dat een slecht album is).

-5-

leander?

avatar van Joy4ever
leander? schreef:
Je bent me net voor

avatar van JSPR_G
Precambrian is toch echt wel pakken beter dan deze. Maar ook deze Heliocentric is een erg goed album.
Het gemiddelde vind ik hier trouwens belachelijk laag.

Precambrian toch nog maar een paar keer luisteren, dan.

Toch nog maar een paar keer luisteren inderdaad. Veel vrienden verklaarden mij voor gek dat ik Heliocentric beter vindt.

avatar van michaelSOAD
Nope, blijf toch Heliocentric beter vinden
Ik ben benieuwd of de volgende ook zo goed is.

Onbegrijpelijk, eigenlijk
Maar ja, de gustibus...

avatar van michaelSOAD
Oke, Het is nu zover: Ik vind dit album nog steeds goed, maar Precambrian is beter!!!!

avatar van JSPR_G
Heliocentric & Anthropocentric heb ik ondertussen elk waarschijnlijk al een 60 keer ofzo beluisterd. In 't begin was ik niet direct verkocht omdat ik een nieuwe Precambrian verwachtte.

The Ocean was live trouwens echt geweldig!! Loïc heeft duidelijk veel geoefend want hij was echt een beest op het podium!