blink-182 - Enema of the State (1999)

Punk / Rock
Label: MCA

1. Dumpweed (2:23)
  2. Don't Leave Me (2:23)
  3. Aliens Exist (3:13)
  4. Going Away to College (2:59)
  5. What's My Age Again? (2:28)
  6. Dysentery Gary (2:45)
  7. Adam's Song (4:09)
  8. All the Small Things (2:48)
  9. The Party Song (2:19)
  10. Mutt (3:23)
  11. Wendy Clear (2:50)
  12. Anthem (3:37)
  13. Dumpweed [Live in London] * (3:24)
  14. All the Small Things [Live in London] * (4:05)
  15. Dammit [Live in London] * (2:37)
  16. Mutt [Live in LA] * (3:23)
  17. Aliens Exist [Live in LA] * (3:13)
  18. Pathetic [Live in LA] * (2:28)
  19. Untitled [Live in LA] * (2:46)
  20. Josie [Live in LA] * (3:19)
  21. Aliens Exist [Live in LA] * (3:13)
  22. All the Small Things [Single Edit] * (2:48)
  23. Dumpweed [Live in London] * (2:24)
  24. What's My Age Again? [Live in London] * (2:58)
  25. All the Small Things [Live in London] * (2:48)
  26. Dammit [Live in London] * (2:45)
bono
dumpweed, dysentery gary, what's my age again... allemaal super. een van hun beste! 4,5*

Bob Cremers
What s My Age Again? en de Adam Song en All The Small Things mooie nummers.

nicolas
ik vind dysentery gary één van de beste van deze plaat.

Bob Cremers
Een mooi album 3.5 sterren waard.

avatar van levenvergeten
wel OK, maar niet meer.

Wow dit is goed. Ik ken blink ondertussen al lang (van de singles) en ik had nooit gedacht dat ik nog een beter nummer van hun zou tegen komen dan 'What's My Age Again'. Met dit album is daar verandering ingekomen door het nummer 'dumpweed'

nicolas
ik raad iedereen mark, tom and travis show aan, de plaat bewijst dat blink 182 ook op het podium doen wat ze willen, zonder dat het amateuristische punkrock wordt.

ik moet toegeven dat ik de vrouw op de hoes beter ken dan de band.

zal daar binnenkort wat verandering in brengen.

Wat een CD! Adam's Song, What's My Age Again?, All the Small Things, Going Away to College, allemaal geweldige nummers! Dikverdiende 4*

avatar van Banjo
dit is een van de weinige albums waar alle nummer's goed van zijn luister en oordeel!

4 1/2 ster

Feeder
Dit is het eerste album dat ik ooit kocht !!!!!

avatar van Lennonlover
all the small things, zeer leuk nummer. Ik vond deze groep écht de max toen ik klein was maar achteraf gezien... neen. Niet echt mijn ding meer. Toch nog erdoor dankzij de goede herinneringen (2,5*)

avatar van Reint
Vreselijke 'punk'. (Dit is toch gewoon skatepunkpop?)

Het zal mijn muziek wel niet zijn. Ik zal maar niet stemmen.

avatar van Gajarigon
Gladde productie, geinige punkrock, niets speciaals maar amusement verzekerd. 2,5*

Feeder
Gajarigon schreef:

Weet u wat ? Ik geef u helemaal gelijk. Al geef ik wel een 3*

bij blink is het voor mij vooral herinneringen, muzikaal doet het me niet veel meer =)

Enorme nostalgie hierbij, ook bij mij een van de eerste CD's die ik kocht. Een 5, omwille van de nostalgische waarde en omdat ik de liedjes nu nog fantastisch blijf vinden. Alles wat ze hierna maakten kon me nog maar matig boeien..

Wat The Mark, Tom & Travis Show betreft: leuke CD, idd, maar daar is wel enorm veel aan gewijzigd, geloof ik.. Je moet eens livevideos op Youtube opzoeken, soms zingen ze ronduit vals.

avatar van Lexicon Devil
waarom heet dit eigenlijk punk? dit is skate muziek...punk is heeeeeeeeel wat anders.

Verder hun beste plaat en hierna is de rage definitief op hun aars gevallen.

avatar van HellYeah
Een van de weinige albums waar ik elk liedje goed vind
Hier wordt je lekker vrolijk van en de songs blijven hangen.

avatar van leaatjee
wat is dit goed zeg! =) dit soort muziek had ik even nodig! verder allemaal echt superleuke nummers.

avatar van ZERO
Dit is echt zo'n cd waar veel jongens van mijn generatie 'mee begonnen zijn'. Eerste middelbaar, stilaan beginnen de meisjes leuker te worden, puberteit komt wat naar boven en dan bands als Blink 182 waarop je je lekker kan afreageren, zeg maar!

Ik moet zeggen: ik heb al lang (heel lang) geen blink 182 meer geluisterd, maar vandaag toch nog eens gedraaid. Hoewel het voor 90% nostalgische gevoelens zijn, zitten de liedjes toch niet echt slecht in elkaar op deze plaat. Je kan wel zeggen dat het simpele muziek is, maar iedereen die het beter kan, moet het gewoon doen!

De favorieten van vroeger: What's my age again!!, Aliens exist en Dysentery Gary

4,5* voor het jeugdsentiment, 3,0* voor de nummers...

Der Effe
Adam's Song

Lienbeat
Great CD,
happy to see them again now (:

avatar van Ryan
Hoort in plaats van 'Rock' er eigenlijk niet 'Pop' te staan?

Ik leerde dit album kennen op mijn veertiende en ik luister er nog steeds wel eens naar, ook al is mijn smaak inmiddels wel wat meer ontwikkeld. Ik denk dat als je de singles van blink-182 zou verzamelen je echt een geweldig album hebt. Die gasten konden echt wel leuke muziek schrijven. Dat ze nu op veertig jarige leeftijd weer diezelfde liedjes gaan spelen is een beetje dubieus.

Zo oud zijn ze toch nog niet?
Verder is Adam's Song tijdsloos.

The Rolling Stones spelen ook nog steeds Sympathy For The Devil.

Mijn favoriete band toen ik een jaar of 12, 13 was. Lekker ruige, maar toch heel simpele muziek. Toch net iets minder als TOYPAJ, omdat daar Online Songs opstaat, en dat is denk ik toch wel mijn lievelingsnummer van Blink 182.

4.5*

nicoot
Ze zijn 33 (Tom en Travis) en 37 (Mark) jaar oud. Ik wil een nieuwe plaat trouwens. En een Europese tournee.

avatar van lowieke
Voor mij blijft deze band de ultieme jeugd sentiment.

Als ik blink hoor dan zie ik elke dag lol trappen en een aantal van mijn beste zomervakanties terug.

Hierdoor krijg ik zon ontzettend vrolijk gevoel bij blink 182 en blijf ik het helemaal fantastisch vinden (alhoewel ik ze nog steeds live moet zien).

Eigenlijk 5* maar een halfje eraf omdat ik door deze plaat stiekem zelfs heimwee krijg.

avatar van JVT
JVT
Lexicon Devil schreef:

Verder hun beste plaat en hierna is de rage definitief op hun aars gevallen.

maakt toch echt geen zak uit hoe men dit noemt? Krijg het van al die mensen die alles maar in hokjes willen duwen of juist niet in een bepaald hokje omdat het te commercieel of weet ik wat is. so what?

over de cd:
Dit was de eerste cd die ik ooit kocht en luister deze nummers nog altijd! heerlijke nummers, met een hoop nostalgie erbij idd zoals hierboven al zo vaak vermeld!

avatar van koos1982
Heerlijk geweldige momenten mee gemaakt op deze plaat.