blink-182 - Enema of the State (1999)

Punk / Rock
Label: MCA

1. Dumpweed (2:23)
  2. Don't Leave Me (2:23)
  3. Aliens Exist (3:13)
  4. Going Away to College (2:59)
  5. What's My Age Again? (2:28)
  6. Dysentery Gary (2:45)
  7. Adam's Song (4:09)
  8. All the Small Things (2:48)
  9. The Party Song (2:19)
  10. Mutt (3:23)
  11. Wendy Clear (2:50)
  12. Anthem (3:37)
  13. Dumpweed [Live in London] * (3:24)
  14. All the Small Things [Live in London] * (4:05)
  15. Dammit [Live in London] * (2:37)
  16. Mutt [Live in LA] * (3:23)
  17. Aliens Exist [Live in LA] * (3:13)
  18. Pathetic [Live in LA] * (2:28)
  19. Untitled [Live in LA] * (2:46)
  20. Josie [Live in LA] * (3:19)
  21. Aliens Exist [Live in LA] * (3:13)
  22. All the Small Things [Single Edit] * (2:48)
  23. Dumpweed [Live in London] * (2:24)
  24. What's My Age Again? [Live in London] * (2:58)
  25. All the Small Things [Live in London] * (2:48)
  26. Dammit [Live in London] * (2:45)
avatar van {P1982}
What's my age again? zou mijn lijflied kunnen zijn samen met I don't wanna grow up van de Ramones...

avatar van Ducoz
Lekker cdtje van Blink, ik ga ze eind deze zomer live zien op Pukkel Pop, ik kan echt niet wachten!

!Rebecca!
en dan hoor je op TMF en MTV Rihanna enzo, en dan besef je:
oh my god, wat is Blink-182 toch lekkere muziek.

nicoot
!Rebecca! schreef:
en dan hoor je op TMF en MTV Rihanna enzo, en dan besef je:
oh my god, wat is Blink-182 toch lekkere muziek.

Feit! En dan nog voor iemand met Deep Purple, The Who en Led Zep in de Top 10
Blink is pure jeugdige nostalgie voor mij, al luister ik er al lang niet meer naar. Ik zal wel nog steeds elke fckng noot mee"zingen" op de wei!

avatar van Hendrix4live
Misschien een ontzettende cliché-plaat, maar het blijven heerlijke nummers.

3,5*.

avatar van RogerV
Nee hier heb ik nooit wat aan gevonden. Ik vond het nogal flauwe gezapige muziek. Typische Amerikaanse pubermuziek.

bro
What's My Age Again en All The Small Things zijn twee heerlijke voor eeuwig blijvend hangende hitjes, en Adam's Song als een van de betere van de melige punkrocknummers.
Voor de rest weinig opmerkelijks aan de horizon op deze plaat. Ze hebben betere cd's.

Zeer goed punkrock album om ion de zomer af te spelen!
Ik kende zo goed als al de nummers al en was van plan hem niet te kopen maar hij zat gratis bij Take Of Your Pants And Your Jacket dus toch wel een goed album!
Hoewel ik een 9-tal nummers van deze cd ook op hun live cd al had is het toch een toffe toevoeging.

FightForMore
Zoveel kennis over het punk genre heb ik niet, dus voor mij is het geen gemakkelijke opgave om een punk album te beoordelen. Op het eerste zicht is het nog een goed album met liedjes als 'All The Small Things' - die pure nostalgie is - en 'What's My Age Again?'.

nicoot
Dit is geen echte punk hoor, net als Green Day tegenwoordig dat ook niet (meer) is. Pop-punk kan je het noemen.

Ramones, The Clash, Rise Against zijn echte punkbands. Blink-182's Cheshire Cat en Dude Ranch zijn meer 'punk' dan Enema (hoewel ik het recentere werk beter vind, het 'minder-punk' tijdperk dus). Toplijst punkalbums op Musicmeter indien geïnteresseerd: http://www.musicmeter.nl/list/topmisc/punk

avatar van RebelINS
All the small things is echt een typisch gevalletje van niet slecht vanwege het jeugdsentiment. De clip blijft ook geweldig als parodie op de backstreet boys.

Sectumsempra
Mutt, geweldig nummer:
'he took the seat of his own bike because the way that it felt.'

avatar van Ducoz
Anthem

Sectumsempra
1* omhoog, ben door Wendy Clear helemaal om.

PriestMaiden
Dumpweed, Anthem, Aliens Exists, What's My Age Again, en nog een hele boel straffe songs. Dit is hun beste werk. Hier luister ik nog regelmatig naar.

avatar van Booyo
Nee, ik vind er niks aan. Het lijkt te veel op elkaar, verveelt daardoor en maakt het moeilijk (bijna onmogelijk) het hele album af te luisteren. De catchy hitjes maken me wel degelijk vrolijk, dus What's My Age Again?, Adam's Song en All the Small Things zal ik vast nog wel is opzetten, de rest echter snel vergeten.

avatar van pdonidvie
nicoot schreef:

Tegenwoordig? Zijn ze dat dan ooit wel geweest?

avatar van Queen Bitch
was een tijdje terug helemaal gek op dit album, laatst weer eens opgezet en wat een superplaat blijft het toch ! elk nummer knalt uit de speakers en vanaf de eerste seconde is het raak. zal deze plaat altijd met veel plezier blijven draaien en hij krijgt dan ook de welverdiende 5 sterren !

avatar van coldwarkids
Queen Bitch schreef:

Waarom stem je niet dan?

avatar van Jazper
coldwarkids schreef:

Waarom stem je niet dan?

Misschien had je het iets eerder moeten vragen.

avatar van JVT
JVT
hahah ja 3 jaar later is best lang.

blink heeft trouwens ondertussen een nieuwe single, sinds vandaag.

En hij is niet slecht!

avatar van coldwarkids
Had hem gisteren gehoord! Met Matt is het duidelijk niet slechter geworden!

avatar van Manuel
Puberale muziek is zelden zo goed gedaan

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Op 1 juni mocht deze plaat 20 kaarsjes uitblazen. Zeker niet hun beste, maar wel diegene die mij indertijd kennis liet maken met de wereld van de poppunk en da's ook heel veel waard.

avatar van NERD
Ten tijde van dit album heb ik ze keihard weggelachen als en nep-pop-bandje, omdat ik een stoere skater was. Toch hebben hun nummers altijd wel in mijn onbewuste geleefd. En nu terugkijkend, is het meer en meer gewoon hele leuke muziek. Ik luister er zelfs vaker naar dan mijn favoriete stoere skate bands van toen.

Ooit weggezet als 'pulp', maar hoe vaker ik het luister hoe kinderachtig rauw / geniaal het is. Ik begrijp er niks van dat ik in 2020 op 30 jarige leeftijd toch nog enigzins fan van Blink begin te raken. Misschien is dat ook wel het geniale van een album zoals deze? 4/5.

avatar van ASman
Puberaal en cliché? Zeker en vast. Toch vanaf het moment dat de eerste noten van "Dumpweed" zich voorstellen aan mijn oren word ik vrijwel meteen ondergedompeld in een warm en tegelijk weemoedig bad van nostalgie. Wanneer een kleine elf minuten later "What's My Age Again?" de revue passeert, begin ik spontaan de mijmeren over het feit dat ik toch zeker een vinger zou geven om vijftien jaar terug in de tijd te kunnen gaan. Nostalgisch in zijn simpliciteit en kinderlijkheid, ik ken geen enkel ander pop-punk album dat hetzelfde effect op me heeft als deze vierde worp van Blink-182.