The Opposites - Succes / Ik Ben Twan (2010)

Label: Top Notch

28. Big2 - Kryptonite
  29. Big2 - Rag4Life
  30. Big2 - Ik Weet 't Komt Goed *
  31. Big2 - Gecondoleerd *
matig met hier en daar wel een treffer. Soms een goede rap, soms een goede tekst, soms een uitstekende productie/beat. Maar nergens constantniveau. Erg jammer, had veel meer verwacht. 2.5 ster.

avatar van T.O.
Mooie synthi-disco op Licht Uit

na 1x luisteren kan je nooit een goed oordeel vormen. meestal is de eerste indruk van een album slecht, maar als je het vaker luistert dat het eigenlijk best goed blijkt te zijn, dus niet te snel oordelen mensen!
mijn eerste indruk is niet slecht, en dit kan dus eigenlijk alleen nog maar beter worden:)

1,0
Veruit de matigste act bij TopNotch, zelfs mensen als Aux Raux en Flinke Namen sla ik hoger aan. Dit is drie keer niks.

Dionny S. schreef:

Daar heb je gelijk in maar bij sommige albums is dat niet het geval en kan ik naar een keer luisteren al mijn oordeel vellen. Ik heb dit album een keer in zijn geheel geluisterd en verder nog wat losse nummers en dat was genoeg voor mij om tot een oordeel te komen.

avatar van Boy
Boy
pascal83 schreef:

Volgens mij zie je Kempi over het hoofd

Boy schreef:

Volgens mij zie je Kempi over het hoofd

Misschien even vergeten, maar ik hoor dan toch veel liever een nummer als 'Coke op het gas' van Kempi dan nummers als 'Licht uit', 'Money', 'Huil voor jou', 'Leef to the fullest' (alleen de titel al), 'Crazy Zin In', en 'Mama' (etc.) van the Opposites (samen of solo).

avatar van MJ_DA_MAN
pascal83 schreef:
'Leef to the fullest' (alleen de titel al).
Kempi daarentegen; geniale, originele en hoogstaande tracktitels . De tracklist van zijn nieuwe tape onderstreept dat nog maar eens.

avatar van Boy
Boy
MJ_DA_MAN schreef:

Vooral Dikke Tieten zeker

MJ_DA_MAN schreef:

Dat klopt, ik heb ook absoluut niets met Kempi, maar op de een of andere manier bevalt de houding van The Opposites me niet. Daarnaast hebben ze (naar mijn mening) veel nummers (vaak met een kut boodschap in een commerciële verpakking) die mij tot het bot kunnen irriteren, Kempi vind ik over het algemeen gewoon slecht.

MAS
Waarom luister je hun album als je je zowiezo al tot op het bot irriteert aan The Opposites?

MAS schreef:

Nieuwsgierigheid enerzijds, anderzijds is dit album wel het slechtste dat ik tot nu toe van de Opposites gehoord heb. Op andere albums heeft Big2 meestal nog wel 1 á 3 aardige producties, hier overheersen quasi gevoelige nummers met een vervelende eurodance / synth beat.

avatar van Brains
Is broodje bakpao op dit album, dezelfde broodje bakpao in de zin van dat verschrikkelijke nummer met die totaal niet grappige New Kids?

Ja.

avatar van Brains
Heh, jakkes

MAS
Ik vond het toen die uit kwam wel een grappig nummer. Wel zo'n nummer wat 2 weken leuk is en dat je daarna nooit meer hoeft te horen. Is ook helemaal kapot gedraaid door de radio e.d.

avatar van xrockerx
muziek die je tot je 16e kunt luisteren maar daarna er echt niet meer mee wegkomt

ik vind de plaat van willem erg sterk, juist een volwassen plaat. muzikaal zit 'succes' goed in elkaar. soundg8te altijd goed voor soundtrack achtige beats, luistert lekker weg. Willem zelf komt ook met goede teksten en fijne flows.

die van big2 vind ik echt stukke minder, de beats springen er niet echt uit en lijken nogal op elkaar. big2 als rapper komt ook veel minder overtuigend als willem.

4 sterren en dan eigenlijk vooral door 'succes'

Een prima dubbel album, maar er staan te veel missers op.. Het luistert makkelijk weg, gewoon 'om ff aan te zetten'.
Ik kan niet goed beslissen welke kant ik beter vind, maar nijg toch iets naar Big2.

Sterke tracks: Ik Weet Het Komt Goed, Kryptonite, Mama, Huil Voor Jou, Je Staat Er Nog Steeds(vooral de boodschap van het nummer) en Lichaamstaal.
Dan zijn er nog een heleboel matige nummers..
Slappe tracks: Crazy Zin In, Duif Op De Dam, De Transactie, en Het Spijt Me.

Voor nu een 2,5 deze kan nog groeien in de komende week.

avatar van henk_loos
Ik heb het geprobeerd (luisterpaal), maar het kon me absoluut niet boeien. De beats zijn simpel, de raps van Willem zijn IETS beter dan die van Big2 maar nog steeds niet je-van-het. Nee, deze ga ik absoluut niet nog eens draaien..

avatar van Reint
Is nummer 13 een Spinal & Steen-cover?

avatar van VforVictor
Reint schreef:
Is nummer 13 een Spinal & Steen-cover?
zouden ze niet durven, krijgen ze spanking van hun moeders

avatar van pimpamhenk
1,0
Damn you luisterpaal! Waarom liet je mij dit luisteren?! Dit is waarschijnlijk de stomste cd die ik dit jaar beluisterd heb...

Goede nummers: Succes, Ego, Het goede leven, licht uit, Brief aan jou, Voor altijd, Ik weet het komt goed, Mama, en Crazy zin in.....

avatar van pinguin#13
Ik ben nog niet toe aan een heel album en ik ken ze enkel van de radio (broodje bakpao en licht uit) maar ik ben ongelofelijk gecharmeerd. Heel fris geluid en muzikaal volledig in orde. Verrassend goed zou ik zelfs durven zegeen, want met dei New Kids denk je dat het om een soort eenmalig fenomeen gaat, maar er zit duielijk meer achter.

Iemand een link van waar je een plaatje van de album hoes kan vinden?

avatar van Edwynn
Licht uit hoorde ik vanmiddag op de radio. Top 40 ofzo. Veerde even op door dat geniale DX 7 geluid. Misschien een sample van een oud nummer dat ik niet ken.
Klinken de andere tracks ook zo?

Thx voor de effort MJ_DA_MAN maar ik zoek het albumplaatje zoals hierboven staat.
Gek genoeg kan ik die echt nergens vinden!

En nu even over het album zelf: Succes van Willem heb ik nu wel heel vaak gedraaid en ben nog niet toegekomen aan Ik Ben Twan, denk dat ik die aankomende paar weken eens goed ga beluisteren

Succes krijgt van mij zeker een dikke voldoende.