Supertramp - Live '88 (1988)

Label: A&M

1. You Started Laughing (1:50)
  2. It's Alright (5:35)
  3. Not the Moment (4:44)
  4. Bloody Well Right (6:25)
  5. Breakfast in America (2:56)
  6. From Now On (8:02)
  7. Free as a Bird (4:45)
  8. Oh! Darling (3:49)
  9. Just Another Nervous Wreck (4:38)
  10. The Logical Song (4:09)
  11. I'm Your Hoochie Coche Man (4:33)
  12. Don't You Lie to Me (2:49)
  13. Crime of the Century (6:43)
Live album in de periode rond Free As A Bird . Rick Davies die toch al op de experiment tour was , wilde een livealbum registreren op de meest mogelijk ruwe en simpele manier . Gewoon eens kijken wat er overbleef van de van huis uit vrij gelikte sound van de groep .
Er is dus niet of nauwelijks aan gesleutelt en is een vergelijking met Live In Paris absoluut zinloos .
Davies zal een beetje heimwee gehad hebben naar de tijd van vroeger , waar hij in een groep die speelde die de The Joint heette .
Vandaar ook wellicht dat bluesjes als 11 en 12 hier worden gespeeld .
Kwalitatief dus even schrikken . De nummers worden zoals altijd goed gespeeld , maar krijgen gelijk een ruwer randje en een veel minder ruimtelijke sound .
Geen documentje die je veel draait , wel interessant om deze invalshoek van de groep te beluisteren . Getuigt in ieder geval van lef .