Supertramp - Live '88 (1988)

Label: A&M

1. You Started Laughing (1:50)
  2. It's Alright (5:35)
  3. Not the Moment (4:44)
  4. Bloody Well Right (6:25)
  5. Breakfast in America (2:56)
  6. From Now On (8:02)
  7. Free as a Bird (4:45)
  8. Oh! Darling (3:49)
  9. Just Another Nervous Wreck (4:38)
  10. The Logical Song (4:09)
  11. I'm Your Hoochie Coche Man (4:33)
  12. Don't You Lie to Me (2:49)
  13. Crime of the Century (6:43)
avatar van bikkel2
Live album in de periode rond Free As A Bird . Rick Davies die toch al op de experiment tour was , wilde een livealbum registreren op de meest mogelijk ruwe en simpele manier . Gewoon eens kijken wat er overbleef van de van huis uit vrij gelikte sound van de groep .
Er is dus niet of nauwelijks aan gesleutelt en is een vergelijking met Live In Paris absoluut zinloos .
Davies zal een beetje heimwee gehad hebben naar de tijd van vroeger , waar hij in een groep die speelde die de The Joint heette .
Vandaar ook wellicht dat bluesjes als 11 en 12 hier worden gespeeld .
Kwalitatief dus even schrikken . De nummers worden zoals altijd goed gespeeld , maar krijgen gelijk een ruwer randje en een veel minder ruimtelijke sound .
Geen documentje die je veel draait , wel interessant om deze invalshoek van de groep te beluisteren . Getuigt in ieder geval van lef .

avatar van Rainmachine
Nou nou bikkel2, niet aan gesleuteld en op de meest ruwe manier opgenomen? Als je hoort hoe vreemd het publiek hier in/uit gemixed is dan zijn dat voor mij geen ruwe nummers. Ook de instrumentatie en zang is bewerkt, dit is geen ruwe live band. En degene die achter de knoppen heeft gezeten en de (boem boem) drums en (waar is de?) bas zo hebben opgenomen moeten ze kielhalen. Ik hou het liever bij Live in Paris een van de beste live albums ooit uitgebracht naar mijn mening. Dit is ook een leuke plaat maar niet meer dan dat, ik kan hier niet in de groove komen hoe groot mijn Supertramp liefde ook is. Deze is leuk voor de heb maar ook niet meer dan dat.