System of a Down - Steal This Album! (2002)

Label: Sony

8. I-E-A-I-A-I-O (3:08)
  9. 36 (0:46)
  10. Pictures (2:06)
  11. Highway Song (3:13)
  12. Fuck the System (2:12)
  13. Ego Brain (3:21)
  14. Thetawaves (2:36)
  15. Roulette (3:21)
  16. Streamline (3:37)
bro
en dan van ADD dan, nog beter

The Deftone
Persoonlijk vind ik SoaD nogal snel vervelen maar dit is en blijft een vette cd. Bijna alle nummers zijn goed. Alleen mr. Jack en highway song vind ik wat minder.

Voor een outake plaat. Geweldig!

The Deftone
Vind deze beter dan toxicity, vind het zoiezo de beste cd van SoaD, luister hem alleen niet zo vaak meer, heb hem toch iets te veel gehoord.

The Deftone
Maar nu ik hem een tijdje niet meer geluisterd heb, vind ik hem weer zeer goed, stem verhoogd naar 4.5*

kevin15
voor mij het slechte album van System Of A Down. De liedjes waren echt slecht, en vooral Serj Tankian zong heel slecht.
Het is ook het minst bekende album volgens mij, want wanneer ik het in de Free Record Shop zag liggen was ik verschoten dat deze cd bestond.

avatar van Ploppesteksel
Daarom niet het slechtste ?
Ik vind dat SOAD zich hier gedraagt als SOAD en ook een eigen soort stijl ontwikkelt. Elk nummer heeft wel zijn charme (enkel Boom! vind ik wat minder), maar de rest is nagenoeg perfect op z'n SOAD's . Dit is veel beter dan bijvoorbeeld pakweg 'Lonely Day' waar ze zich anders voordoen dan ze in feite zijn denk ik.

Ploppesteksel schreef:
Daarom niet het slechtste ?

Lonely Day vond ik ook een slecht nummer, maar dan zingt Daron en niet Serj het lied, wat ik wel al spijtig vond. Daron heef geen goede stem om een lied helemaal alleen te zingen, eerder voor wat op de achtergrond, zoals in de meeste liedjes van SOAD.

en die eigen soort stijl, vind ik juist slecht, het album is voor mij te saai, en niet interessant genoeg. Ik wil de cd beluisteren maar na een paar liedjes zet ik de radio meteen af. in totaal heb ik de cd nog maar 2 keer kunnen beluisteren. Maar natuurlijk staan er ook nog mooie liedjes op, zoals Boom!, Mr. Jack en Roulette, maar persoonlijk vind ik dit de slechtste cd van SOAD.

avatar van Ploppesteksel
Boom! vind ik persoonlijke een zeer driest nummer.
Het boeit mij niet en het refrein is zo onaantrekkelijk.
I-E-A-I-A-I-O & Bubbles zijn voor mij de uitschieters.

avatar van kaztor
Wie de demo's kent van dit album en dan dit album er naast hoort, hoort dat de nummers voor het album behoorlijk verpest zijn dmv. het toevoegen van zogenaamde 'melodielijntjes' in de zang. De originele versie die ik ken van Innervision is een machtig heftig nummer. Dan hoor je hem terug op deze plaat en hoor je dat het volledig vercommercialiseerd is door die zanglijntjes...
Voor mij was het gedaan met deze heren en alles wat ik erna hoorde vond ik niet beter.

Dit album kan me gestolen worden!

2,5.

Ploppesteksel schreef:
Boom! vind ik persoonlijke een zeer driest nummer.
Het boeit mij niet en het refrein is zo onaantrekkelijk.
I-E-A-I-A-I-O & Bubbles zijn voor mij de uitschieters.

i-e-a-i-a-i-o vind ik ook een heel goed nummer.

avatar van Banjo
heerlijke uitleef muziek!

Baltasound
Streamline!

kevin15
na nog is te beluisterd hebben een puntje erbij

avatar van Devoo
Goed album, maar wel de minste System of a Down.

avatar van Brother Mouzon
Duidelijk de minste SOAD.

System of a Down heeft mij met dit album toch wel zwaar teleurgesteld. Na het het mooie debuut en prachtige Toxicity leveren ze hier enkel een paar mooie tracks tussen een heleboel niet aan te horen tracks. Toen ik deze cd hierjuist beluisterde heb ik moeten wachten tot het 6de nummer voor ik echt in de System of a Down sfeer zat. A.D.D is een prachtige track, en meteen het beste van dit album. De stem van Serj Tankian is hier overheerlijk. Meteen daarna krijgen we Mr. Jack die een zeer mooie intro kent, maar spijtig genoeg is de track wat te langdradig. Dan volgen er weer een heleboel slechte tracks tot ik aan Roulette kwam, die ik mij niet meer herinnerde. Een mooi nummer maar niet geschikt voor System of a Down.

System of a Down heeft hier wat in het wild staan schieten, maar dat wordt natuurlijk vergeven door het album Mezmerize. Steal This Album! krijgt van mij een voldoende.

Brother Mouzon schreef:
Duidelijk de minste SOAD.

Ben het niet met je eens!
Dit album is gewoon SUBLIEM, de enigste reden waarom deze als de "mindere" wordt gezien is omdat ze met deze nummers niet hebben getourd. Enkel Mr. Jack hebben ze live tijdens de mez/hyp tour meermaals gespeeld. Het album is een perfect overgang naar de Mez/Hyp periode omdat Daron ook vocaal er al iets meer inzit.

5* sterren voor een zwaar onderschat album!

avatar van Hendrix4live
Het is geen slecht album maar ik vind hem minder omdat er minder variatie in zit. De minste van SOAD. Dat is natuurlijk mijn mening maar enkele nummers springen er wel uit. Boom! is gewoon fantastisch en is een goeie protest-song, daarna vind ik Ego Brain het beste. Ook Thetawaves en Roulette vind ik goed.

Het was wel even een wen-album. Het duurde even voordat ik er echt in kwam.

avatar van Demon.
Erg leuk album. Ik heb hem nog maar 1 keer beluisterd dus mijn stem is zeker niet definitief. Kan natuurlijk op geen enkel moment tippen aan Toxicity, maar zet wel een paar leuke deuntjes neer.

Ik vind de solo met het deuntje van Knight Rider in I-E-A-I-A-I-O erg grappig

Roulette

Skinny Fists
Pizza pie!!!!

avatar van Demon.
Every minute, every second, buy buy buy buy buy buuuyyyy!!!

Skinny Fists
Ik ga dit album zeker een keer checken. Humor dit.

avatar van Don Cappuccino
Genoeg humor, maar ook geweldige muziek!

PriestMaiden
Hoewel dit de minste System of a Down plaat is, is deze nog erg goed. I-E-A-I-A-I-O, Highway Song, Boom! en Fuck the System
Er zit inderdaad genoeg humor in deze band. Spijtig dat ze gesplit zijn

avatar van Don Cappuccino
Ze zijn helemaal niet gesplit, ze nemen een hele lange pauze. Daron Malakian heeft al gezegd dat de band waarschijnlijk volgend jaar weer gaat touren. Dus de band gaat gewoon door.

avatar van Kill_illuminati
Niet al te best dit album, voor een kleptomaan.

Berichten verplaatst naar System of a Down

joeri_metal
dit album is niet bekend genoeg geworden, mede daardoor zijn ze volgens mij een andere kant opgegaan, eerst was het lekkere ruige muziek met veel knal nummers en geschreeuw, maar na dit album is het allemaal wat rustiger geworden met vrolijke refreintjes, ik vind ook de nieuwe albums erg goed maar ik kan begrijpen dat de soad liefhebbers het veel minder vinden, ik denk dat als dit album heel bekend geworden was en als er veel nummers grote hits geworden waren dat ze gewoon deze lijn doorgetrekt hadden maar nu hebben ze iets anders geprobeerd en met succes, dus ik ben eerlijk gezegt een beetje bang dat system of a down steeds commercieler gaat worden het nieuwe album dat gaat komen durf ik nog wel aan, die daarna ook nog wel maar ik ben bang dat het daarna meer de poppy-kant opgaat,

dat dit album niet zo bekent als de andere albums geworden is, is in mijn ogen niet terecht, dit album doet niets voor de andere albums onder vind ik, nummers als I-E-A-I-A-I-O, fuck the system en highway song zijn erg goed, dit album blijft eigenlijk over het algemeen de hele op hetzelfde goede niveau, ook hier barst het weer van de energie, orginaliteit en variatie bij soad