The National - High Violet (2010)

Label: 4AD

1. Terrible Love (4:39)
  2. Sorrow (3:25)
  3. Anyone's Ghost (2:54)
  4. Little Faith (4:36)
  5. Afraid of Everyone (4:19)
  6. Bloodbuzz Ohio (4:35)
  7. Lemonworld (3:23)
  8. Runaway (5:33)
  9. Conversation 16 (4:18)
  10. England (5:40)
  11. Vanderlyle Crybaby Geeks (4:12)
  12. Terrible Love [Alternate Version] * (4:18)
  13. Wake Up Your Saints * (4:14)
  14. You Were a Kindness * (4:25)
  15. Walk Off * (2:40)
  16. Sin-Eaters * (3:39)
  17. Bloodbuzz Ohio [Live at Current] * (3:53)
  18. Anyone's Ghost [Live] * (2:58)
  19. England [Live] * (5:26)
avatar van Dondernacht
Ernie schreef:
Totaal nog geen klik met deze, het album gaat buiten Bloodbuzz Ohio bijna volledig aan mij voorbij. Snap het zelf niet goed.

En ik snap het nog minder, want Bloodbuzz Ohio vind ik zo ongeveer het minste nummer van dit fraaie album!

Arbeidsdeskundige
De melancholie spat van dit album af. Het weet mij nog dieper te raken dan Boxer.

Mijn favoriete band, het album met de mooiste cover, maar helaas met de minste muziek (op hun debuut album na). Enkele goede nummers (Terrible Love, Sorrow, Lemonworld, Conversation 16 en England), maar veel nummers die niet blijven. Alsnog een 3,5* want ondanks dat het een mindere National is, haalt het een prima kwaliteit.

avatar van Thekillers87327
The National's beste album voor mij!
Zware muziek maar toch hoopgevend en acceptatie. Zo beschrijf ik de muziek van The National en vooral dit album. Geen enkele zwakke broeder te vinden, alleen runaway is nog geen blijvertje qua nummer.
Met Terrible love begin je meteen goed en Sorrow, misschien wel het beste nummer van dit album voor mij zit ik gegrepen. Hele gevoelige, subtiele muziek. Ik merk vooral dat het subtiele heel belangrijk is bij dit album. Ineens hoor je dat dingen samenkomen en laat je een traantje.

Moet maar is de hele discografie van The National gaan checken
Toch gek dat The Boxer me dan veel minder doet terwijl die hoger aangeschreven staat.
Fav nummers- Terrible love, Sorrow, Lemonworld en Afraid of everyone.
Zie ook nog is dat dit album van 2010 is, jeez. Top 10 materiaal voor beste albums uit de 00's is of/en word dit zeker!

avatar van AOVV
Ja, dit is ook mijn favoriet van The National, Thekillers87327. Grootse plaat, zonder ergens grotesk te worden.

Voorgangers Boxer en Alligator vond ik in eerste instantie een pak minder, maar die zijn na verloop van tijd toch behoorlijk gestegen in mijn achting. Tippen aan deze en Sad Songs for Dirty Lovers zit er echter nog niet in.

De platen na High Violet kan ik ook erg waarderen, met uitzondering van I Am Easy to Find. Die zou ik nog 'ns een herkansing moeten gunnen, maar je kent het: teveel muziek, te weinig tijd.

avatar van Thekillers87327
AOVV schreef:

Echt een hele mooi plaat! Vind zelf toch sorrow het beste nummer, wat een sfeer door het gehele nummer.
I am easy to find was in eerste instantie door al die ft's wat minder voor me maar ik zal hem snel ook luisteren haha