The National - High Violet (2010)

Label: 4AD

1. Terrible Love (4:39)
  2. Sorrow (3:25)
  3. Anyone's Ghost (2:54)
  4. Little Faith (4:36)
  5. Afraid of Everyone (4:19)
  6. Bloodbuzz Ohio (4:35)
  7. Lemonworld (3:23)
  8. Runaway (5:33)
  9. Conversation 16 (4:18)
  10. England (5:40)
  11. Vanderlyle Crybaby Geeks (4:12)
  12. Terrible Love [Alternate Version] * (4:18)
  13. Wake Up Your Saints * (4:14)
  14. You Were a Kindness * (4:25)
  15. Walk Off * (2:40)
  16. Sin-Eaters * (3:39)
  17. Bloodbuzz Ohio [Live at Current] * (3:53)
  18. Anyone's Ghost [Live] * (2:58)
  19. England [Live] * (5:26)
avatar van Dondernacht
Ernie schreef:
Totaal nog geen klik met deze, het album gaat buiten Bloodbuzz Ohio bijna volledig aan mij voorbij. Snap het zelf niet goed.

En ik snap het nog minder, want Bloodbuzz Ohio vind ik zo ongeveer het minste nummer van dit fraaie album!

avatar van Arbeidsdeskundige
De melancholie spat van dit album af. Het weet mij nog dieper te raken dan Boxer.

Mijn favoriete band, het album met de mooiste cover, maar helaas met de minste muziek (op hun debuut album na). Enkele goede nummers (Terrible Love, Sorrow, Lemonworld, Conversation 16 en England), maar veel nummers die niet blijven. Alsnog een 3,5* want ondanks dat het een mindere National is, haalt het een prima kwaliteit.