Primus - Frizzle Fry (1990)

Label: Caroline

1. To Defy the Laws of Tradition (6:42)
  2. Ground Hog's Day (4:58)
  3. Too Many Puppies (3:57)
  4. Mr. Knowitall (3:51)
  5. Frizzle Fry (6:04)
  6. John the Fisherman (3:37)
  7. You Can't Kill Michael Malloy (0:25)
  8. The Toys Go Winding Down (4:35)
  9. Pudding Time (4:08)
  10. Sathington Willoby (0:24)
  11. Spegetti Western (5:43)
  12. Harold of the Rocks (6:17)
  13. To Defy (0:36)
  14. Hello Skinny / Constantinople * (4:48)
avatar van Ernie
Heerlijke plaat die bij mij volledig doorgebroken is toen ik de nachtshift had en alleen mocht orderpicken. Koptelefoon op en genieten maar van het het heerlijke geluidspallet dat Primus hier neerzet. De bas is retegoed maar ook niet alles op deze Frizzle Fry. De gitarist mag er ook wezen met zijn soms psychedelisch aanvoelende spel.

Sailing the seas of cheese is nog ietsje constanter maar dat doet nix af aan de genialiteit van dit album.

van 3,5* naar 4*

avatar van ZAP!
Well, I wonder, who's gonna go to helllllllll?

De eerste keer dat ik dit hoorde, was over een koptelefoon in een A'damse platenzaak... een nieuwe wereld ging voor me open. De creativiteit, the weirdness, niet te beschrijven.

Niet onbegrijpelijk dat 'Too many puppies' de meeste stemmen scoort, maar ik moet 'm laten gaan ten faveure van het titelnummer, 'John the fisherman' en het wat atypische, deels beetje bluesy 'Ground hog's Day'. Maar verder zit er niet één mindere track tussen.

deric raven schreef:
Primus vervulde in 1991 op een dag twee festival optredens.
Namelijk op Pinkpop en Dynamo Open Air.
DOA was ik - blessed me - aanwezig. Kennelijk zaten alle drummers opeengepakt naast het podium hun ogen uit te kijken naar Tim Alexander's kunsten.

Overigens is het intro van deze plaat een heel kort stukje van Rush' 'YYZ', zoals dat staat op Primus' live plaat 'Suck on this', als intro van 'John the fisherman'.

avatar van Leptop
Ps. YYZ

Verder: lekker eigenwijs album, niet altijd makkelijk te luisteren. Nooit makkelijk eigenlijk, maar wel een bijzonder stuk muziek als je in de stemming bent. Progressief, met een hoofdletter.

avatar van ZAP!
Leptop - die fout maak ik keer op keer op keer op keer... Dank, verbeterd.

avatar van aerobag
Nog nooit een volledig Primus album beluisterd, dat bleek een fout van mij, want wat een geniaal album. Plezier spat er van af en rockt ook nog keihard, ik denk dat deze alleen nog maar gaat groeien in mijn waardering.

avatar van jurado
aerobag schreef:

Vergeet dan ook vooral niet, Suck On This en Sailing The Seas of Cheese.
Dan heb je naar mijn mening het beste wel gehad van Primus.
Pork Soda is ook nog geweldig maar wellicht wat te experimenteel.

avatar van Tav74
Laatste tijd weer wat vaker geluisterd door aanschaf van de LP versie. Vroeger stond Sailing the seas of cheese voor mij op 1, maar ik moet zeggen dat ik deze inmiddels net zo hoog aan sla. Knalt nog steeds uit de speakers.