Olivia Newton-John - Olivia's Greatest Hits Vol. 2 (1982)

Australiƫ
Label: MCA

1. Heart Attack (3:01)
  2. Magic (4:25)
  3. Physical (3:43)
  4. Hopelessly Devoted to You (3:00)
  5. Make a Move on Me (3:17)
  6. A Little More Love (3:27)
  7. You're the One That I Want (2:47)

met John Travolta

8. Tied Up (4:21)
  9. Suddenly (4:03)

met Cliff Richard

10. Xanadu (3:30)
avatar van Madjack71
Magic en Xanadu zijn nog steeds wel prima nummers. De rest is toch een beetje taai geworden na al die jaren. Uitzonderingen daarop zijn de liedjes van Grease, die zijn tijdloos.

avatar van bikkel2
Stiekem was ik een beetje verliefd op Olivia in mijn tienerjaren. Eigenlijk ook best een goede zangeres.
Zo rond 1978 had ze haar meeste succes, natuurlijk ook dankzij Grease die haar pas echt bekend maakte.
Heel opzienbarend zijn de liedjes niet. Ik vind inderdaad Magic en Xanadu( met E.L.O) de sterkste troeven.
De Grease nummers blijven enigzins vermakelijk omdat ik zulke leuke herinneringen aan die periode heb.
Sympatieke zangeres die gewoon bij een bepaalde periode past.

avatar van PEN15
Over een paar dagen wordt Olijfje zeventig en om die reden ben ik wat muziek gaan inhalen. Ik vond haar van jongs af aan al één van de beste zangeressen, dus vind ik het een akelige gedachte als zij over een poos vanaf nu er eens niet meer zal zijn.

Zodoende heb ik Physical helemaal beluisterd. Wat ik even vergat dat Heart Attack+Tied up daar als bonustracks opstaan. Heart Attack vind ik weer een prachtig, aanstekelijk liedje en ik heb het jarenlang op een MC gehad totdat ik precies op dat stuk van de band een onherstelbaar kreukelongeluk kreeg. Ik heb daarna nog jarenlang naar het liedje gezocht, maar het stond op geen enkele plaat!

Nu blijkt het van deze greatest hits vandaan te komen, en dat Is maar meteen haar allerbeste werk. Ik heb dit album niet 'physical' of digitaal, maar kan nu al zeggen dat er voldoende schitterende nummers op staan van Xanadu en Grease dat door John Farrar werd geschreven/geproduceerd. Overigens zong Cliff Richard met ONJ in de musical Xanadu omdat de acteur Michael Beck weinig zangervaring had.

avatar van goldendream
Ooit had ik dit album op cassetteband. Het bandje is al jaren kapot. Gelukkig zijn de nummers nu makkelijk te vinden. Wat waren de jaren '80 een mooie tijd.