Soulfly - Omen (2010)

Label: Roadrunner

1. Bloodbath & Beyond (2:31)
  2. Rise of the Fallen (4:33)

met Greg Puciato

3. Great Depression (3:57)
  4. Lethal Injection (3:05)

met Tommy Victor

5. Kingdom (3:54)
  6. Jeffrey Dahmer (2:52)
  7. Off with Their Heads (4:22)
  8. Vulture Culture (4:01)
  9. Mega-Doom (3:04)
  10. Counter Sabotage (3:50)
  11. Soulfly VII (4:23)
  12. Four Sticks * (4:40)
  13. Refuse-Resist * (3:10)
  14. Your Life My Life * (3:14)
avatar van james_cameron
Rauw, to the point album, ontdaan van alle franje en overbodige elementen. Korte, thrashmetal-achtige songs, zonder veel poespas uitgevoerd. Van de tribal-elementen uit het verleden is ditmaal geen spoor meer te bekennen. Het album is vrij kort en beukt in een hoge versnelling naar het einde toe. Iets meer variatie in de songs onderling had geen kwaad gekund, maar ik vind het wel weer een sterke plaat, net als alle voorgaande eigenlijk.

avatar van Banjo
wat staat deze cd laag!
ik vind dit echt een heerlijke rauwe plaat. Soulfly is een beetje als Limpbizkit op music meter altijd wat ondergewaardeerd.
maar het maakt niet uit, ik ga eind van deze maand naar Soulfly in een kleine zaal in Leeuwarden
alle remmen even los!

4 sterren!