Coparck - Few Chances Come Once in a Lifetime (2005)

Label: Supertracks

1. Breaking News (3:59)
  2. Surfing on the Rainbow (3:33)
  3. The World of Tomorrow (3:39)
  4. A Little Lost (4:54)
  5. Not Any of That (3:26)
  6. The Art of Blowing Holes in a Heart (3:23)
  7. Now (4:34)
  8. Sky Poem (3:53)
  9. Try Something Else (4:59)
  10. Few Chances Come Once in a Lifetime (1:10)
  11. Lazy Days (5:06)
  12. Free at Last (3:48)
  13. Just When Nothing Seems to Happen (4:09)
avatar van rzasa
De single (the world of tomorrow) belooft veel goeds en is te downloaden op de site van Coparck! Ik hoorde hem zelfs tijdens de Arbeidsvitaminen ("Coparck, een nieuw Nederlands bandje, blablabla") Deze cd ga ik voor mijn verjaardag vragen.

Van de kaas reclame toch ? Welk nummer is dat? Het klinkt iig goed, en dat van de Nederlandse bodem .

Ink
dat is the world of tomorrow
ik vind hun vorige cd, Birds, Happiness and Still Not Worried een ontzettend lekkere plaat, heb deze een paar keer via de luisterpaal geluister maar het kwartje wou niet vallen.

Deze is ook wel goed, maar die vorige was inderdaad wat ongedwongener. Daarom bevalt die me ook wat beter.

Moet hier eigenlijk ook niet 'electronic' bij? Als je luistert naar een nummer als A Little Lost, waarin best een hoop bliepjes en kraakjes zitten...

Heerlijke, melancholische muziek trouwens. Coparck wordt echt gruwelijk onderschat trouwens, zijnde een van Nederland's beste bands van de laatste 5 jaar.

Hear, hear!

avatar van bonothecat
herman schreef:

Check mijn audioscobbler svp herman

Ik vind dit een heerlijke plaat. Het begint al prachtig met breaking news. Heel sfeervolle plaat. World of tomorrow vind ik echt een wereldnummer, wauw. Allemaal meezingers ook. Prachtig gezongen.

herman schreef:
Waarom wordt het niet gedraaid op de radio dan?? Ik had er nog nooit van gehoord. Maar ja, die Milner hé..

Lees eens goed, het vraag op je antwoord staat in het stukje dat je quote.

Toine Rorije
Hmm, ik kende het anders wél van de radio. Voor dat die reclame bestond welteverstaan

Ja, ik heb het ook wel 's gehoord op de radio. Indirect ken ik ze ook zo. Een vriend hoorde 'Into Routine' op de radio, kocht de CD en bracht mij op het goede spoor. Maar goed, echt veel worden ze ook niet gedraaid, volgens mij. Wel jammer, want ze zijn stukken beter dan een Gem of een The Sheer.

avatar van Ali Chemicali
Ik vind dat de zanger in ondermeer The World Of Tomorrow goed zijn mannetje staat zeg. Die hoge noten. Daar kan ik zelf, hobby zanger, van dromen

avatar van kaz
kaz
bah ik vind dat het liedje van die reclame hard verkracht wordt door de reclame, terwijl het eigenlijk een best goed nr. is. Rest vd cd nog niet geluisterd, nu ben ik te moe. Maar lijkt me best ok.

liejanne
Volgens de site van Coparck komt er een nieuw album aan, genaamd (hoe creatief) 'The 3rd Album'

avatar van fluidvirgo
In vele opzichten een stap voorwaarts t.o.v. hun debuut. Een van de beste platen van Nederlandse bodem die ik ooit gehoord heb! Punt uit!

****1/2

Hun nieuwe kindje ben ik nu aan het luisteren op de 3voor12 luisterpaal. Ze flikken het 'm zo te horen weer!

avatar van rzasa
Half puntje erbij. Sinds dat ik hem heb draai ik hem zeer regelmatig (lees eens in de 14 dagen). A little lost is favoriet.

avatar van fluidvirgo
Bij mij idem

Ik vond ze live wel saai.

Nou ik ben benieuwd wat het wordt dan, we zullen ze komende vrijdag zien in vera, groningen ..... Lijkt mij eigenlijk wel heel gaaf

avatar van greendog
Eindelijk binnen! Hij was voortdurend niet meer leverbaar bij de Plato, maar nu dan eindelijk op de deurmat. Ik ga er eens even lekker voor zitten en genieten van Nederlandsch beste band.
Live vond ik ze juist wel erg sterk, heb ze gezien op Bevreidingsfestival 2007, en ondanks dat de tourbus destijds defect was, vond ik het toch een van de hoogtepunten! Nu wachten op het nieuwe album.

avatar van EttaJamesBrown
Heerlijk album. Eredivisiewerk.