Hooverphonic - Jackie Cane (2002)

Alternatieve titel: Hooverphonic Presents Jackie Cane

Belgiƫ
Pop / Electronic
Label: Columbia

1. Sometimes (3:58)
  2. One (3:20)
  3. Human Interest (3:48)
  4. Nirvana Blue (4:04)
  5. The World Is Mine (3:54)
  6. Jackie's Delirium (4:10)
  7. Sad Song (3:31)
  8. Day After Day (2:34)
  9. Shampoo (4:11)
  10. Others Delight (3:20)
  11. Opium (3:47)
  12. The Last Supper (2:45)
  13. The Kiss (2:40)
  14. 2 Wicky [DJ Pulse Remix] * (4:08)
  15. Inhaler [Mr. Pink Remix] * (5:46)
  16. This Strange Effect [Thievery Corporation Remix] * (4:48)
  17. Eden [Cobble Stone Garden Mix] * (5:01)
  18. Vinegar & Salt [Llorca's Half Truth Remix] * (5:10)
  19. Out of Sight [Al Stone Mix] * (3:45)
  20. Milk Fisk - Shades * (4:55)

met Tinneke De Mayer

21. Mad About You * (3:46)
avatar van JoaMuse
'Sometimes' en 'One' zijn topnummers, maar voor de rest vind ik het niet zo'n geweldig album. Het is opvallend dat het 2e deel van het album veel minder goed is dan het begin. Van nr. 7 tot 13 is er geen enkele song die me echt kan bekoren. Echt slecht wordt het nooit, maar veel van die nummers zijn gewoon erg saai.

'The World is Mine' (opvallend vrolijk naar Hooverphonic-normen) is één van de bekendste nummers van Hooverphonic, maar vind ik een beetje overschat. Het is wel een vrij goed nummer hoor, maar ze hebben er veel betere die je helaas minder op de radio hoort.

Yann Samsa
Wat was dit een teleurstelling na de drie vorige albums.

avatar van matthijs
Yann Samsa schreef:
Wat was dit een teleurstelling na de drie vorige albums.

Ik volgde ze ook maar vond het wel meevallen. Track 2, 6 7, 10 en 12 behoren tot het beste dat ze naar mijn idee gemaakt hebben. Pas na het vertrek van Geike was ik teleurgesteld, niet zozeer in de nieuwe zangeres maar de hele stijlverandering...

Na het succes van 'Magnificent Tree' gaat Hooverphonic verder met een conceptalbum dat is gebaseerd op een song van het eerder genoemde album. Hoogtepunten zijn - naast de prachtige hoes: 'Sometimes', 'One', 'Nirvana Blue', 'Sad Song' en het uptempo 'The World Is Mine'. 'Shades' is een mooie toevoeging op sommige edities van het album.