Metallica - Metallica (1991)

Alternatieve titel: The Black Album

3,87

Metal / Rock
Label: Elektra

1. Enter Sandman (5:34)
  2. Sad But True (5:27)
  3. Holier Than Thou (3:50)
  4. The Unforgiven (6:29)
  5. Wherever I May Roam (6:46)
  6. Don't Tread on Me (4:02)
  7. Through the Never (4:07)
  8. Nothing Else Matters (6:31)
  9. Of Wolf and Man (4:19)
  10. The God That Failed (5:10)
  11. My Friend of Misery (6:52)
  12. The Struggle Within (3:56)
  13. So What * (3:08)
1302 BERICHTEN 12 MENINGEN
avatar van Von Helsing
BoyOnHeavenHill schreef:
En je had toen toch ook nog een tijdje The Power Hour bij Music Box?

En daarvoor nog Monsters of Rock met Mick Wall (Sky Channel).

Metallica 1986 Interview (34 of 100+ Interview Series) - YouTube

avatar van gigage

Dat hebben ze dan weer gejat van eigen bodem afkomstige Blaas of Glory. Bij Sonisphere in Nijmegen waren de heren zo onder de indruk dat Blaas o Glory mee mocht met het Sonisphere festival circus. Blaas Of Glory - Enter Sandman (Metallica) - Sonisphere, Knebworth UK 2009

avatar van Heer Hendrik

ook leuk.. Zo zie je maar, deze filmpjes zijn het bewijs, dat plezier bovenaan staat als je met elkaar muziek maakt. Als het niet leuk is komt de rest ook niet

avatar van Rudi1984
gigage schreef:

Nou ja, 'gejat'. Dat spelen van bekende nummers met speelgoedinstrumenten is al lange tijd een vast onderdeel bij Jimmy Fallon en Enter Sandman is nu eenmaal een van Metallica's bekendste nummers.

Maar ze zullen vast zelf die link ook gelegd hebben.

avatar van gigage
Ah, ok, dat wist ik dan weer niet.

De vijf populairste nummers van dit album zijn ook bij mij favoriet. Helaas is de rest van het album vrij matig. Wat mij betreft hadden ze het na Nothing Else Matters moeten afkappen, dan was het een topalbum geweest.

avatar van Icon E

Van mij had de plaat pas na Nothing Else Matters mogen beginnen.

avatar van Castle
Icon E schreef:
Van mij had de plaat pas na Nothing Else Matters mogen beginnen.

Dan had het wel heel kort album geweest, maar ik vind de eerste 2 plus Unforgiven ook erg lekker

Castle schreef:

En Holier Than Thou & Wherever I May Roam niet te vergeten...

avatar van Kronos
Nummers die ik niet meer draai:

Enter Sandman
Holier Than Thou
Wherever I May Roam
Don't Tread on Me
Of Wolf and Man
The God That Failed

De andere helft die dan over blijft vind ik wel oké.

Kronos schreef:
Nummers die ik niet meer draai:
Holier Than Thou
Of Wolf and Man

Die hebben juist weer 2 vinkjes van mij gehad.

avatar van Kondoro0614
Dit is toch wel écht het album waarmee Metallica mijn metalstraatje binnen gewandeld is. De band, met onder meer de fantastisch goeie zanger James Hetfield is helaas te commercieel om daar echt, in de ruime 2000's nog een aardig woordje over te zeggen valt. De band word veel opgenomen in de media en in tv-talkshows als de Amerikaanse 'Jimmy Fallon' waardoor de hele wereld opeens weet van Metallica. Dat maakt in mijn ogen de band een stuk minder, alles wat ze uitbrachten werden door een paar mensen als goed bevonden maar ook hun hebben veel slechte album's. Dit album met hun naam als titel mag er dan gelukkig nog echt wel wezen en met genoeg toppers en klassiekers in het album maakt hem ijzer sterk en ik kan hier gelukkig nog met veel plezier naar luisteren.