Gavin DeGraw - Chariot (2003)

Label: J

1. Follow Through (4:01)
  2. Chariot (4:01)
  3. Just Friends (3:27)
  4. (Nice to Meet You) Anyway (3:47)
  5. Chemical Party (3:03)
  6. Belief (4:29)
  7. Crush (3:27)
  8. I Don't Wanna Be (3:39)
  9. Meaning (3:37)
  10. More Than Anyone (2:59)
  11. Over-rated (4:13)
  12. Follow Through (Stripped) * (4:30)
  13. Chariot (Stripped) * (5:01)
  14. Just Friends (Stripped) * (4:51)
  15. (Nice to Meet You) Anyway (Stripped) * (4:48)
  16. Chemical Party (Stripped) * (4:56)
  17. Belief (Stripped) * (3:11)
  18. Crush (Stripped) * (3:22)
  19. I Don't Wanna Be (Stripped) * (4:06)
  20. Meaning (Stripped) * (3:42)
  21. More Than Anyone (Stripped) * (3:50)
  22. Over-rated (Stripped) * (6:22)
  23. Change Is Gonna Come (Stripped) * (12:27)
Die een dag later 4,5 werden

Ik vind Gavin een fantastishe artiest.Hij heeft ook een paar gastrollen in One Tree Hill gespeeld en de titelsong ervan gemaakt [I don't wanne be],vind ik een prachtig nummer. Super album , wat ik niet snel beu zal worden.
Dik verdiende 4.5*

Een prima cd met veel afwisselende songs.... een aanrader!

avatar van Reijersen
Vond die singles allemaal aardig sterke pop/rock-liedjes. En daar staat dit album dus helemaal vol mee. Catchy, makkelijk in het gehoor liggend en veel afwisseling. Best een sterk album.

avatar van kas
kas
Wat een album! Deze cd is echt een aanrader voor mensen die graag naar pop muziek luisteren, maar natuurlijk ook voor mensen die dat niet doen. Er staan een groot aantal super nummers op zoals: I don't want to be', Chariot, Follow Through en Just Friends. Maar de rest van de nummers zijn zeker niet veel minder, ik vind persoonlijk dat elk nummer op de cd erg goed is (!!).
Voor dit album geld zeker de volgende uitspraak:
veni, vidi, vici (kwam, zag en overwon: Jullius Ceasar)

avatar van SoNick
Geweldig album!

Dit is een goed debuut voor Gavin DeGraw. Ik ken hem via de Soundtrack van One Tree Hill (I Don't Want To Be) en vind dat ook een goed nummer verder staan er meer lekker in het gehoor liggende liedjes op zoals Chariot en Just Friends. Ik heb hem met van elk nummer ook nog een acoustiese remix ik zou die aanraden boven de originele. ik geef dit album 3.5 *

Baltasound
Kant en klare easy pop voor tiener meisjes.

avatar van NewYorkCityLight
Ik zag hem gisteren bij de Free Record Shop voor 3 voor 25,- . Ik heb even overwogen om deze, Kelly Clarkson en Ultimate Kylie te nemen, heb ik niet gedaan.

Misschien dat ik de nummers nog wel ga luisteren en kijken of het wat is.

Met name het unplugged album dat hierbij hoort (welke in limited oplage is gedrukt) vind ik erg gaaf. Geef hier dan ook vaak de voorkeur aan. Lekker popsongs en prettige stem.

avatar van SillyMe
"Get Lost" staat niet op dit album! Op de "Stripped" versie staan net als het orgineel 11 nummers, met als bonustrack een cover van Sam Cooke's "Change Is Gonna Come". Mijn favoriet, hoewel er ééntje is, live, die nog beter is!
Lekkere cd om mee mee te blèren.

avatar van rkdev
Heerlijke debuutplaat van Gavin. Heb de versie met de Stripped acoustische versie die ook erg goed is.

avatar van stephan2456
Het nummer 'Follow Through', en in mindere mate z'n voorgangers 'Chariot' en 'I Don't Want to Be', deden me deze plaat kopen. Goede aankoop geweest, omdat geen enkel nummer echt als opvulling aanvoelt op dit sterke album. De track die me het meest raakte toen ik de plaat voor 't luisterde, en een nummer dat ik nog steeds af en toe spontaan opzet, is 'Belief'.

De Stripped-kant vind ik echter iets minder, ondanks een aangename versie van 'Follow Through' en de Sam Cooke-cover 'Change is Gonna Come'. Dat veranderd natuurlijk niets aan de rest van Chariot, aangezien het alleen maar bonus is.

Anyway, voor diegenen die dit album nog niet hebben is het een echte aanrader, zeker ook omdat ik de plaat sterker vind dat Gavin's recentere werk.

Voor Popstandaards is dit wel een erg goed album, maar niet echt (meer) mijn ding, als lekkere meezing muziek jouw ding is kun je bij mijn score van 2,5 sterren er 2 sterren bij optellen

avatar van MusicFreak
Blijft toch wel een fijn plaatje.. vooral I Don't Wanna Be en Just Friends blijven mooie nummers

avatar van Ronald5150
Gavin DeGraw is een uitstekende muzikant en prima zanger. Een echt talent. Dit laat hij ook horen op "Chariot". Zijn singles zijn uiterst radiovriendelijk en ook de andere nummers luisteren prima weg. Daar wringt nu net de schoen. Dat radiovriendelijke gaat me na een tijdje tegenstaan. Ik hoor de beste man dagelijks meerdere malen op de radio, zijn singles gaan erg op elkaar lijken en het is allemaal wel erg veilig en gericht op de grote massa. De echte spanning mis ik en daarom haak ik na verloop van tijd af. Best jammer want Gavin DeGraw kan mijn inziens meer met zijn talent. Iets vaker buiten de lijntjes kleuren en wat meer risico nemen.

avatar van SoNick
stephan2456 schreef:

Spijker op zijn kop.

avatar van bas2204
Een jaar of 8 geleden was dicht echt mijn soort muziek, lekker makkelijke pop. Tegenwoordig is dit wel flink anders. De albums die ik toen goed vond, zijn allemaal flink in waardering gedaald. Dit album heeft die daling nog het beste overleefd maar meer dan 2,5 ster kan ik dit album niet meer geven

avatar van Fathead
kas schreef:

avatar van Pietro
Hoewel de latere albums van Gavin DeGraw niet echt aan mij zijn besteed, vind ik zijn debuut nog altijd redelijk goed te pruimen. Eigenlijk is dit helemaal niet zo mijn stijl muziek, maar toch kan ik het wel waarderen. Dat komt met name omdat hij hier nog fris en eigentijds klinkt, wat goed tot uiting komt in tijdloze hits als Chariot en I Don’t Wanna Be en in mindere mate ook Follow Through.

Ondanks dat deze songs grijsgedraaid zijn op de radio, krijg ik er nog altijd een zomers gevoel van. Ook een wat minder bekend nummer als (Nice to Meet You) Anyway klinkt niet slecht. Ik geef toe, soms wordt het wel erg catchy/glad, maar zelfs in die nummers geef ik ‘m het voordeel van mijn twijfel. Chariot is geen album dat ik nog vaak draai, maar vooral de twee genoemde grote hits tillen hem nog net naar een voldoende voor mij.

Het is jammer dat hij na deze plaat een wat commerciëler pad ingeslagen is, wat heeft geresulteerd in zouteloze hits als Not Over You en Best I Ever Had. Wie Gavin DeGraw kan waarderen, raad ik aan om eens te luisteren naar Dave Barnes. Het ligt een beetje in dezelfde lijn, maar het is naar mijn gevoel een stuk sterker. Luister maar eens naar Little Lies, dat heeft eenzelfde soort vibe als Chariot.