Trouble - Manic Frustration (1992)

Rock / Metal
Label: Def

1. Come Touch the Sky (2:53)
  2. 'Scuse Me (3:25)
  3. The Sleeper (3:15)
  4. Fear (3:38)
  5. Rain (4:06)
  6. Tragedy Man (4:27)
  7. Memory's Garden (4:24)
  8. Manic Frustration (4:10)
  9. Hello Strawberry Skies (3:04)
  10. Mr. White (3:26)
  11. Breathe (6:28)
avatar van Sinner
Zet de evolutie die op "Trouble" te horen was verder. Stukken minder doomy dan de eerdere platen en dus ook meteen nog een stap verder in een meer psychedelische en wat rockigere sound. De songs zijn wel wat catchier maar klinken dankzij de typische zang van Eric Wagner toch nog overduidelijk naar Trouble. Ook de invloeden van bvb de Beatles zijn hier voor het eerst echt speurbaar (in zowel songtitels (Hello Strawberry Skies) als ook af en toe de muziek (de wat poppie're songs als Rain of Mr. White). Maar de band moet het toch vooral hebben van lekkere beukers als 'Scuse Me, Come Touch The Sky of het super Memory's Garden (favoriete tracks van de cd). Samen met de prima productie van Rick Rubin en het uitstekende spel van de gitaristen dan ook goed voor een 3.5.

Kingsnake
Ik vind deze plaat samen met Trouble, echt het hoogtepunt van de band.

De doommetal die ze in de jaren 80 maakten is zeker niet onaardig maar ik ben meer een liefhebber van rauwe (fuzz) rock.
Erg fuzzy is dit natuurlijk niet, maar het rockt hard en rauw.

De korte, krachtige songs staan bol van de solo's en killerriffs. De zang is uitermate goed. Van cleane tot raspende vocalen.

Rick Rubin (lees ik hieronder) is een topproducer (Red Hot Chili Peppers, Slayer etc.), en heeft ook deze plaat weer voorzien van een scherp en stevig randje.

avatar van exodus
Yep dit album Rockt meer met veel melodie dan de mystieke Doommetal van weleer, maar nog steeds overduidelijk Trouble en dit album is inderdaad helder geproduceerd waarbij in de wat steviger nummers de zang van Eric Wagner in TOPVORM me wat doet denken aan Led Zeppelin en zelfs in de verte aan, jawel: Creedence Clearwater Revival! Trouwens verder vind ik het nummer "Fear" op dit Trouble album een enorme kraker! Puike gitaristen ook...en inderdaad, het nummer "Memory's Garden" hakt er daarom ook lekker in. "Mr. White" is ietsje rustiger, maar ontroerend mooi naast de wat rauwere beukers en de paar erg softe melodietjes op dit behoorlijk lekkere album. Die gitaristen doen het echt oké...ze kunnen met hun instrument enorm overweg! Nogmaals heerlijk Rock album! Goede afsluiter ook op dit album, melodieus als de tieten van de buurvrouw, maar sterk! En dan kun je gerust gaan slapen...moe, maar voldaan. 4 sterren!

avatar van jurado
Grijs gedraaid in mijn tienerjaren en staat nog steeds als een huis, dijk van een plaat.
Opvolger Plastic Green Head is wel een stuk minder goed.
Live mogen aanschouwen op Dynamo '95 in de stromende regen.