Melvins - Houdini (1993)

3. Lizzy (4:44)
  4. Going Blind (4:32)
  5. Honey Bucket (3:01)
  6. Hag Me (7:06)
  7. Set Me Straight (2:25)
  8. Sky Pup (3:50)
  9. Joan of Arc (3:36)
  10. Teet (2:51)
  11. Copache (2:07)
  12. Pearl Bomb (2:45)
  13. Spread Eagle Beagle (10:13)
avatar van Zachary Glass
Ha! Houdini van The Melvins. De enige plaat die ik meerdere malen beluisterd heb van dit zootje ongeregeld

Hoorde ze ooit in een interview een uitleg doen over hoe je naar hun platen diende te luisteren: there's nothing complicated to it ... just grab yourself a beer and get your air guitar!

Vraag me niet om specifieke momenten van deze plaat, 't is een geluidstrip vol brullende gitaren, de drums klinken als waren het pikdorsers die door je kamer banjeren. Kortom: héél subtiel

avatar van Black Math
Honey Bucket!!!
Dat nummer heeft me doen besluiten dit album te kopen en dan blijken er nog veel meer fantastische nummers op te staan.

avatar van mathias
Na nog niet zoveel luisterbeurten klinkt het allemaal als één grote brij. Niet slecht, maar ietwat monotoon. 'k Ga zeker nog wat luisteren, gezien het hoge gemiddelde hier. Voor het moment een typisch 3*-album: geen pieken, geen dalen.

avatar van HammerHead
De ietwat monotone geluidsbrij hoort er uiteraard helemaal bij. Zonder dat geen Melvins, niet voor niets de voorvaders van de grunge en stoner rock en alleen daarom al zouden ze veel meer erkenning moeten krijgen.
(Ik moet bekennen dat ik voordat ik op MuMe kwam ook alleen maar deze plaat van ze kende)

Ik zou dit album eerder beschrijven als een continu hoogtepunt zonder dalen.

avatar van mathias
Hij is nog niet afgeschreven hoor, wie weet groeit hij nog (zou best wel kunnen; nog maar drietal keer beluisterd). En wie ben ik om aan HammerHead te twijfelen

avatar van HammerHead
Voor specifieke tips over de Melvins moet je bij Aslan zijn, maar dat het een heersend bandje is staat buiten kijf.

Joy
ik beluister dit nu, en ik wil alles maar dan ook alles van dit zootje hebben

i'm touched:)

elk nummer heeft zen eigen persoonlijkheid op dit album. persoonlijk vind ik deze plaat samen met a senile animal hun beste.
alle nummers zijn cool behalve spread eagle beagle.
going blind is een cover van kiss btw

avatar van platedraaier
Vette gitaren, hakkende drums, super geile riffs en zware zang.
Maar gelukkig afwisseling voldoende. "Sky pup" heeft een heel fijn jazzy basloopje.
"pearl Bomb" heeft een beat als een drilboor. En het laatste nummer is lekker experimenteel. Heeft wel iets Einsturzende Neubauten achtigs.
Tja, dit is een heel lekker plaatje dat rockt als......geen idee als wat. Het rockt.

avatar van Dudeness
Ze komen binnenkort (10/12) trouwens naa rde Kreun in Bissegem..

avatar van BlueVelvet
En naar Den Haag (dichterbij voor mij)!! (zie hier)

LocoHermano
De muziek is prima, maar met name door de zang neigt 't voor mij een beetje naar eenheidsworst. Ook de KISS-cover vind ik niet bijster interessant, zijn het origineel en de versie van Dinosaur Jr. toch een stuk beter.

avatar van Jacktherapper
Joy schreef:
ik beluister dit nu, en ik wil alles maar dan ook alles van dit zootje hebben

i'm touched:)

Haha, heerlijk. Momenteel vol van herkenbaarheid.

Honey Bucket

avatar van Madjack71
Kende helemaal niets van deze Melvins tot dat ik dit album mee kreeg om eens te luisteren....denk aan Alice Cooper/Black Sabbath en Gene Simmons van Kiss, die ook met Goin' Blind een ereplaatsje krijgt op dit verder houthakkende album. Stevige muziek die mijn nieuwsgierigheid wel weet te wekken.

Meneer Bungel
Good god!

Ik hoor Cooper en Kiss (Simmons) niet zo, maar BS wel. Ook Slayer en een tikkeltje Primus. Maar ook meer, wordt vervolgd. -edit- Einstürzende...

Flabbergasted.

Meneer Bungel
Iets te hoog ingeschaald, niet alles reikt tot in de hemel... Sky Pop bv..

avatar van Supersid
Een plaat die eerder traag op gang komt maar dan wel heel erg goed gaat! Diesel topper

avatar van sander.
WHUM WHUM WHUM WHUM WHUMWHUMWHUM

Honey Bucket heerlijk nummer. Andere liedjes ook niet verkeerd.

avatar van Johnny Marr
Gestoord lompe plaat. Erg log, bruut en beukend. M'n arme boxjes. Alleen jammer van de laatste twee nummers, daar kan ik niks mee, vullertjes...

avatar van McSavah
Nochtans heb ik de laatste twee samen met Honey Bucket als favoriete tracks aangemerkt.

avatar van Johnny Marr
McSavah schreef:

Ik snap het waarschijnlijk gewoon niet. 10 minuten percussie vind ik niet veel aan

avatar van MichelDumoulin
Waarom kan ik deze clip niet invoeren bij de correcties?
Melvins - Honey Bucket (Music Video) - YouTube