Coldplay - Live 2003 (2003)

Label: Parlophone

1. Politik (6:36)
  2. God Put a Smile upon Your Face (4:57)
  3. A Rush of Blood to the Head (6:51)
  4. One I Love (5:08)
  5. See You Soon (3:29)
  6. Shiver (5:26)
  7. Everything's Not Lost (8:48)
  8. Moses (5:29)
  9. Yellow (5:36)
  10. Clocks (5:33)
  11. In My Place (4:13)
  12. Amsterdam (5:22)
avatar van UndahCovah
Wat is Moses toch een geweldig nummer. Echt jammer dit nummer niet door het grote publiek gekent wordt. Toen dit album uitkwam heb ik 15x achter elkaar dit nummer gedraait, zo geweldig vond ik hem al bij de 1e keer draaien

Ik vond m zelf ook heel erg goed! Prachtig gewoon.

avatar van jtsterkenburg
Wat raar, ik heb op mijn computer twee heel verschillende versies van Moses staan. Iemand enig idee waar die andere versie vandaan komt?

EVANSHEWSON
Louis2703 schreef:
Werkelijk alles klopt op deze CD...
Een briljante uitvoering van Everything's not Lost, Amsterdam , Shiver en Politik. Geweldig.
Ik weet gelijk weer waarom Coldplay mij favoriete band is en blijft.
(niet in mijn top 10 omdat het geen regulier album is).

Had geen zin om deze zelf te bespreken, zocht iemand die er ongeveer hetzelfde over dacht;

Maar 5 vind ik teveel eer; Laat ons zeggen 4, de sfeer is prima op dit plaatje ! ¨ ****

chocoloco
Prima concert. ze spelen met plezier , dat hoor je.

tuktak
deze live dvd is de ommekeer geweest voor mij. parachutes was geniaal, a rush een prachtig vervolg, en toen kocht ik deze dvd, *pats*, weg dat mooie gevoel bij coldplay. de eenvoud en dat ontzettend diepe gevoel wat in de albums zit, word gewoon volledig verpest door er een of andere poprock show van te maken. samen met die stomme wereldverbeteronzin heeft dit gezorgd dat ik coldplay veel minder ben gaan waarderen.
het meest in mijn kruis getrapt vond ik een interview met de band tijdens hun release van x&y, waar ze gewoon grofweg verkondigden dat hun vorige albums vrouwenmuziek en soft en dus een gepasseerd station waren. x&y is echt een enorme tegenvaller geworden, dus hopelijk komt deze band snel tot inkeer.
ik heb niet vaak gebaald bij een dvd zoals dat bij deze het geval was, ik had zo'n prachtig pareltje verwacht...

avatar van patvandod
geweldige dvd! alles klopt. maar op deze cd staan maar 12 nummers. en op mijn dvd staan er toch echt 17.
maar toch een super live uitvoering van de liedjes!

avatar van Castle
Mega opening met Politiks!!

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
patvandod schreef:
maar op deze cd staan maar 12 nummers. en op mijn dvd staan er toch echt 17.

Op deze site worden dan ook alleen CD's toegelaten en geen DVD's .

avatar van Lamontagne
Schitterende versie van "A rush of blood to the head"

Mooie plaat

avatar van Thuurke
MM Brussel heeft hem voor 4.90 euro, CD + DVD in dubbele jewelcase. Een geluk dat ik hem nog niet eerder gekocht had.

Hij is wel erg goed, voor deze prijs dan.

avatar van Coldplayer
Wat een prijs. Ik zou verwachten dat het oudere werk weer meer waard zou worden na hun laatste albums...

avatar van Memphis
Tussendoortje. De nummers hier voegen niks toe aan de albumversies. De nummers die niet op reguliere albums staan zijn ook niet bijzonder. Als je de dvd bekijkt krijg je wel een meerwaarde. Leuk voor fans.

Father McKenzie
Nou, als ze deze nu al voor 5 € naar je kop gooien....(*) tja, dan wou ik hem ook wel; temeer daar heel het concert ook nog eens op dvd erbij zit.
Voor de prijs van 2 koffies neem ik dit zeker mee, temeer daar het een prima band , en dit een leuk concert is!

woensdag bij Van Leest in Apeldoorn, tussenstop naar Frieslan...

avatar van My Addiction
whauw see you soon is PRACHTIG. Op welke cd van coldplay staat dat liedje? Ik ben hier overdonderd

Leuk hè, die B-sides?

wat b sides?

B-sides zijn liedjes die het album niet hebben gehaald; vroeger werden ze op de B-kantjes van singles geplaatst, vandaar de naam. Om terug te komen op je eerste vraag: See You Soon staat op geen enkel studioalbum van Coldplay; hij is wel te vinden op Sparks EP. De liveversie is naar mijn mening overigens wel een stuk mooier dan de versie op de EP.

avatar van My Addiction
Aah dank u voor de uitleg
Raar dat dat liedje niet op de cd komt, ik vind het juist het beste dat coldplay ooit gemaakt heeft. Heb wel alleen de liveversie gehoord, is de versie op de EP anders misschien?

avatar van battersea
Okeee, veel te laat gekocht. Blij verrast door een paar juweeltjes die nergens anders op staan. See you soon en Moses. Zeer fraai. Ook de versie van Politik is overheerlijk. Coldplay: hard gestegen, grijs gedraaid, verguisd, vergeleken, over the top, terug naar af, overeind gebleven en keihard een steengoede band.

avatar van daniel1974nl
De tracklist van de DVD is inderdaad uitgebreider....en zoals vaker live klinkt het allemaal wat minder gepolijst en overgeproduceerd. Dat is in Coldplay's geval wel te prevaleren.....moet ik zeggen. Alleen heft het nog steeds niet de echte punch die het met een concert wel heeft (als je erbij bent). Dan klimt het echt als een volwaardige rockband...........die zo langzamerhand eng dicht in de richting van U2 gaat.....

En, ja...het luisterliedjesc gehalte gaat er live helemaal af...gelukkig maar want ik vond het inderdaad te sappig soms...wellicht was het inderdaad voor meisjes en komt nu het jongenswerk.......Y& was in ieder geval werweg hun beste album als je het mij vraagt....een meesterlijke zet....dus niks een trap in het kruis, maar hoog tijd...en heeft de band alleen maar interessanter gemaakt enm het status dermate verhoogd.

avatar van My Addiction
is dit er ook in DVD vorm?

My Addiction schreef:
is dit er ook in DVD vorm?
Bij mijn weten is dit een DVD met een bonus CD. Of andersom Maar los als DVD te krijgen en als DVD/CD-set

Off topic bericht verwijderd

avatar van RvS_009
VanDeGriend schreef:

waarbij vaker die losse DVD alleen duurder is dan de combinatie.

Prachtig concert trouwens. En een magistrale opvoering van Politik. Alleen vind ik de viva la vida concerten en het 2006 concert "How we saw the world" toch wat beter. Hopelijk komt daar nog een live DVD + CD van de Viva la vida tour

'Amsterdam' van deze CD/DVD vind ik de mooiste track ooit. Hij legt er zóveel gevoel en emotie in. Elke keer dat ik ernaar kijk/luister krijg ik minstens kippenvel.
De rest vind ik ook briljant. De energie van Clocks, Politik, en In My Place (om er maar een paar te noemen) en de emotie in Amsterdam, A Rush Of Blood To The Head en See You Soon, dat is gewoon geniaal, en vind ik gewoon prachtig om te zien en horen (en dan heb ik het alleen over de CD, niet de DVD). Coldplay is live gewoon de beste band ooit, qua kwaliteit, en ook qua performance.
Ik vind Coldplay überhaupt de beste band ooit. Ze zijn helemaal toegewijd aan hun muziek. Al hun liedjes zitten vol emotie, met teksten die dieper gaan dan wat dan ook. Je kunt zelf invullen wat het voor jou betekent. Coldplay=emotie.
Deze woorden komen niet eens dicht bij het gevoel dat ik heb, maar dat is gewoon onbeschrijflijk.

bloempje24 schreef:
Chris Martin komt voor mij zangtechnisch toch wat te kort.

Dat hij af en toe een foutje maakt, maakt hem juist menselijk, en dat vind ik juist leuk om te zien.
Chris Martin is wat mij betreft de beste live artiest ooit. Niet alleen zangtechnisch, maar ook omdat hij gewoon keer op keer weer een geweldige show neer weet te zetten. Hij doet gewoon doet keihard zijn best om het mensen naar hun zin te maken, maar blijft altijd zichzelf. Zijn charisma, gevoel voor humor, connectie met het publiek, energie, expressiviteit, daar kan niemand aan tippen. .
Je hebt nu waarschijnlijk al wel door dat ik een enorme fan ben en dus door een gekleurde bril kijk, maar goed.

bloempje24 schreef:
Leuke verkooptruc trouwens met Moses. Hou ik niet zo van om cd's op die manier te verkopen.

Waarom denk je meteen dat ze dit nummer erop zetten om geld te verdienen? Is het niet bij je opgekomen dat ze het misschien gewoon een mooi nummer vinden wat ze graag spelen?
Geloof me, Coldplay is nooit commercieel (als in muziek maken om geld te verdienen) geweest, is het nu niet en zal het never nooit worden.

Ook ben ik het helemaal zat dat iedereen Coldplay altijd maar af loopt te zeiken. 'ze zijn zo commercieel', 'er zit geen diepgang in hun teksten', 'het is saaie muziek', enzovoorts enzovoorts. Daar kan ik gewoon echt niet tegen.

Zo, dat moest ik even kwijt. Nogmaals, ik ben een die-hard fan dus ik kijk door een enorme gekleurde bril.

Je kijkt inderdaad door een enorm gekleurde bril, dat is duidelijk. Coldplay en teksten die dieper gaan dan wat dan ook? Nou ja, een béétje overdreven misschien

En dat Moses er op staat is inderdaad een goeie verkooptruc van de platenmaatschappij. Ik twijfel er niet aan dat Coldplay 't een leuk nummer vond om te spelen, maar dat 'ie op Live 2003 staat is zeer zeker geen toeval.

Off topic bericht verwijderd

Okee, dat was misschien een beetje overdreven. Wat ik bedoel te zeggen, is dat hun teksten supermooi en diep zijn, en zeker niet oppervlakkig.

Hmm interessante theorie. Het zou een verkooptruc van de platenmaatschappij kunnen zijn, maar zeker niet van de band.

avatar van Rogyros
Op zich is dit wel een goed live album van Coldplay. De muziek is goed, maar wat mij een beetje tegenvalt is de stem van Chris Martin. Nu wist ik wel dat hij geen superstem heeft. Maar live is zijn stem bij vlagen toch matig. Soms hangt ie tegen het valse aan. Dat stoort me wel een beetje. Verder is de plaat uitstekend.